تاریخ انتشار: 1397/09/06 17:47
کد خبر: 120045

آذری: مرتضی اراده کند برمی گردد ذوب آهن / منصوریان بازیکنی را بخواهد جذب می کنیم

سعید آذری در گفتگویی با "ورزش سه" درباره شرایط مختلف تیمش به صحبت پرداخت.
آذری: مرتضی اراده کند برمی گردد ذوب آهن / منصوریان بازیکنی را بخواهد جذب می کنیم

سعید آذری را می توان یکی از مهم ترین مدیران عامل حاضر در لیگ برتر دانست. او که در دوره جدید موفقیت های ذوبی ها در سال های اخیر نیز به عنوان مدیر این تیم حضور داشت از ابتدای لیگ هجدهم هنوز نتوانسته به همراه تیمش به حالت پایداری برسد.

پس از اتفاقات مختلف ماه های اخیر با سعید آذری در رابطه با مسائل مختلف تیم ذوب آهن به صحبت نشستیم تا آخرین اظهارنظر وی درباره اتفاقاتی همچون تعویض سرمربی، خروج بازیکنانی که با این تیم قرارداد ندارند، بازگشت نفراتی همچون مرتضی تبریزی و ... را بدانیم.

پنج سال موفق بودیم، این تزلزل عجیب نیست

* شما هم معتقد هستید که نمودار موفقیت ذوب آهن در لیگ هجدهم بسیار متزلزل بوده؟

بله من هم معتقدم اما وقتی یک تیم پنج سال یک منحنی روبه بالا از خود به جا می گذارد و موفقیت های فراوانی را به همراه می آورد ممکن است بعد از پنج سال نیز دچار اتفاقاتی شود. ما بارها این فضا را تجربه کردیم. شاید تعدادی از عوامل مختلف موفقیت های ما در سال های اخیر اکنون در تیم وجود نداشته باشد. ما قبلا هم این اوضاع را دیده بودیم و به همین دلیل می دانیم باید چه راهی را بپیماییم تا دوباره منحنی نمودار تیم را مثبت کنیم.

برکناری نمازی با کارشناسی اتفاق افتاد

* چه شد که تصمیم به تغییر سرمربی تیم گرفتید؟

بهرحال هر تیمی در زمان خاصی شرایطی دارد که باید با کمترین تلفات و ضرر، به امنیت برسد. ذوب آهن از جمله تیم هایی محسوب می شود که همه مربیان خود را علمی و از روی مطالعه انتخاب می کند و به همین دلیل با کمترین مشکل در این باره روبرو شده است. پیش از آقای نمازی ما دو مربی بزرگ داشتیم که هر کدام از آنها با شیوه های مختلفی بازی می کردند و هم گل محمدی و هم قلعه نویی موفق به رسیدن به هدف شدند. با این حساب همه تغییرات در تیم ما کارشناسی می شود و به همین دلیل برکنار شدن آقای نمازی نیز کاملا کارشناسی اتفاق افتاد.

از جمله مدیرانی هستم که در بحث فنی دخالت نمی کنم

* ممکن است دخالت های شما در بحث فنی باعث عدم ادامه همکاری نمازی با تیم شده باشد؟

هرگز، در بحث فنی ابدا من دخالتی ندارم و در این باره همه چیز روی دوش سرمربی تیم است. در حقیقت این سرمربی تیم است که باید از شرایط تیم رضایت داشته باشد به این دلیل که او مسئولیت اصلی را برعهده دارد.

بازیکنانم فهمیدند اشتباه کردند

* در هفته های اخیر اتفاقاتی در تیم افتاده بود که باعث به وجود آمدن حاشیه هایی در تیم شد. این موضوع را چگونه حل و فصل کردید؟

ما کار خاصی نکردیم اما بازیکنان خودشان فهمیدند که چه اشتباهاتی صورت گرفت. اشتباهاتی که باعث ضربه زدن به تیم شد و پس از گذشت این روزها همه آنها فهمیدند نباید به رفتار قبلی خود ادامه دهند.

منصوریان بازیکنی را بخواهد جذب می کنیم

* قصد تقویت تیم را دارید؟

این موضوع در همه دنیا دست سرمربی تیم است و در ذوب آهن نیز خارج از این موضوع نیست. من هم به حرف های سرمربی تیم اهمیت می دهم و در صورتی که آقای منصوریان اعلام نیاز کند در نقاطی که باید، حتما بازیکنان لازم را در فورجه مربوط به دوره نقل و انتقالات جذب خواهیم کرد.

نه فرار رو به جلو بلدم نه فرار رو به عقب!

* پس از بازی با تراکتورسازی و شکست سنگین تیم، شما عنوان کردید تنها کسی هستید که باید از تیم بیرون بروید! این حرف ها، سیاست فرار رو به جلو محسوب می شد درست است؟

خیر! من نه فرار رو به جلو بلدم و نه فرار رو به عقب! اصلا آدم اهل فرار نیستم. در سال 88 هم آدم اهل فرارنبودم که استعفا کردم. امسال هم به همین دلیل عنوان کردم باید از تیم بروم. این ها برای یک اصول اخلاقی است که نمی توانم زیر پا بگذارم. احساس بکنم نمی توانم برای تیم موثر باشم ترجیح می دهم بروم. اگر قرار است ذوب آهن از بودن من متضرر شود ترجیح می دهم بروم. من آدم بزدلی نیستم و شهامت این را دارم که اگر مفید نباشم از تیم بروم.

رشید بخواهد می تواند بماند، بخواهد می تواند برود

* رشید مظاهری از جمله بازیکنانی است که در این فصل قراردادش با ذوب آهن به پایان می رسد. برنامه باشگاه در این باره چیست؟

نه تنها رشید که تعدادی دیگر از بازیکنان ما پس از پایان بازی های این فصل، قراردادشان تمام شده تلقی می شود. بهرحال این دست خودشان است که درباره آینده خود تصمیم گیری کنند. آنها اگر تمایل داشته باشند می توانند در تیم ذوب آهن بازی های خود را ادامه دهند، می توانند دوران بازی خود را در تیم های دیگر بگذرانند. ما از این دست بازیکنان زیاد داشته ایم. اصلا یکی از وظایف تیم ذوب آهن بازی دادن و مطرح کردن بازیکنان جوانی است که می توانند برای فوتبال ایران ستاره شوند. با این حساب ادامه حضور رشید و بازیکنان دیگر، کاملا به خودشان مربوط است.

مرتضی اراده کند برمی گردد ذوب آهن

* در روزهای اخیر شایعاتی درباره حضور دوباره مرتضی تبریزی در این تیم مطرح شده بود. شما نظری ندارید؟

ببینید من هم در این باره شایعات را شنیده ام اما اتفاقی در این باره نیفتاده است و تنها شایعه ای بود که مطرح شده است اما در این باره باید به شما بگویم این باشگاه خانه بازیکنانی همچون مرتضی تبریزی است. مانند بازیکنانی همچون محسن مسلمان و هادی محمدی و ... تصمیم گرفتند به خانه خود برگردند، مرتضی هم اراده کند می تواند به خانه برگردد چرا که این جا همیشه برای او جا هست. ذوب آهن مانند باشگاه هایی نیست که اگر دو بازی خوب نبودید صدای همه دربیاید. البته منظور من سرخابی ها نیستند. منظور همه تیم ها هستند.

رسما عذرخواهی شد اجازه ورود دوربین ها را می دهیم

* به عنوان آخرین بحث، درباره عدم صدور اجازه ورود دوربین های تلویزیون به ورزشگاه فولادشهر بگویید. این موضوع ادامه دار است؟

** خیر ادامه دار نیست چرا که رسما از تیم ذوب آهن عذرخواهی شده است. امروز نماینده های استان اصفهان هم در این باره صحبت کردند که همه ما تیم های ایرانی هستیم و این درست نیست پسوند ایران در رسانه ملی، بعد از تیم ذوب آهن قرار نگیرد. احساس مردم اصفهان جریحه دار شد و به همین دلیل باید رفتاری می کردم رسانه ملی بداند حرکت اشتباهی را انجام داده است و باید در این باره از اصفهانی ها عذرخواهی کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xgvpz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مطمئن هستم منصوریان تیم را درست می کند!