تاریخ انتشار: 1397/09/07 16:48
کد خبر: 119914

اسدی: تا جایی که منافع باشگاه اجازه بدهد برای استوکس و اروین انعطاف داریم

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، گفت: ما در را به روی کسی نمی‌بندیم و انعطاف داریم اما اصول‌مان را زیر پا نمی‌گذاریم.
اسدی: تا جایی که منافع باشگاه اجازه بدهد برای استوکس و اروین انعطاف داریم

علیرضا اسدی در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال تراکتورسازی، گفت: تیم ما مشکل خاصی ندارد و روندمان رو به جلو است.

وی افزود: قبل از بازی استرس ایجاد شده بود اما نوع نگاه مالک، مدیریت، کادرفنی و هواداران باعث شد که ما ثبات تیمی را بدون دغدغه داشته باشیم. در یکی از سخت‌ترین مسابقاتمان عملکرد بسیار خوبی داشتیم. می‌توانستیم مقابل پرسپولیس برنده بازی باشیم اما داور نظر دیگری داشت. این مسئله برایمان قابل احترام است. این مسئله باعث تزلزل ما نمی‌شود. خوشبختانه ما در امتحان سخت دچار چالش نشدیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در مورد اینکه وضعیت استوکس و اروین به کجا انجامید، گفت: یک اصل کلی را در نظر می‌گیریم که اگر افرادمان نباشد چه باید کرد؟ یک اصل در باشگاه ما وجود دارد. باشگاه‌ ما به عنوان یک باشگاه خصوصی دارای یک فرهنگ خاص است. باشگاه از بازیکن بزرگتر است. این مسئله یک اصول تربیتی و مدیریتی دارد. هر بازیکنی در هر اندازه‌ای اگر در این قالب باشد می‌تواند در زمین فرصت بازی پیدا می‌کند تا مطابق ذائقه مردم آذربایجان و ترک زبان خدمت کند. این یک فرصت از سوی مردم برای بازیکنان، مربیان و مدیران است تا بتوانند خدمت کنند. باید در چارچوب اخلاقی و مدیریتی حرکت کنند. در این مکتب فرصت فوتبال به روی کسی بسته نمی‌شود. کسانی که این فرصت را از دست می‌دهند اشکال در خودشان است. باید این اشکال را رفع کنند تا اجازه خدمت به مردم آذربایجان را داشته باشند.

وی افزود: یک آئین نامه انضباطی مدون و قانونی داریم. قبلا هم چند بازیکن ما دچار این معضل شدند و این مسائل را رسانه‌ای نکردیم. دلم نمی‌خواهد نام برخورد را روی این مسئله بگذارم. اثرات اخلاقی که مدنظرمان بود و در شان بازیکنان و هواداران است را به دست آوردند‌. این فرایند در مورد این دو بازیکن ادامه دارد. گاهی این فرایند زود ‌ و گاهی این مسئله دیر به اتمام می‌رسد. سیاست‌های ما مصادف با ایام سالروز فوت پرویز دهداری است. او بزرگترین معلم اخلاق در فوتبال بود که من او را درک کردم و از او یاد گرفتم. محروم امیر آصفی و افراد بسیار بودند... در این حوزه فعالیت کردند. محمدرضا زنوزی به شدت روی این اصول تاکید و پافشاری دارد. شاید ما هم قصوری داشته باشیم اما تلاش می‌کنیم عملکرد خوبی داشته باشیم. مربی بسیار فرهیخته و با شخصیتی داریم که به اصول حرفه‌ای تسلط دارد. هر کسی از چارچوب تربیتی ما عدول کند در زمین فرصت خدمت را از دست می‌دهند. پرونده این دو بازیکن در دست بررسی است. از کلمه برخورد خوشم نمی‌آید بلکه باید بگویم ما از همه منافع باشگاه در حوزه قانونی استفاده می‌کنیم تا استعدادهایی که دچار این مشکل می‌شوند بتوانند بازگردند. حذف کردن بسیار ساده است. همان لحظه اول می‌توان اخرج کرد. این مسئله را در آخرین مرحله هم می‌توان بیان کرد. ما به دنبال بهترین راهکار برای حل این مشکل هستیم.

اسدی در مورد ا ینکه به نظر می‌رسد مشکل اروین از استوکس جدا است چرا که گفته شده او دچار بیماری افسردگی شده است، اظهار داشت: عدم حضور یک بازیکن در زمان تمرین و مسابقه نامش عدول از مقررات انضباطی است. هر بهانه‌ای در این رابطه‌ برای باشگاه اهمیت ندارد. اگر بحث بیماری است پزشک باشگاه باید تائید کند. خودم پزشک هستم و این مسائل را به راحتی می‌فهمم. اگر بازیکنی دچار قصور شود با توانمندی که در بحث عقد قرارداد داریم و قرارداد بستیم قانونی برخورد‌ می‌کنیم. دلمان نمی‌خواهد کسی را حذف کنیم و دوست داریم فرصت خدمت بدهیم. شاید برخی دلشان نخواهند خدمت کنند. ما در تربیتی باشگاه را نمی‌بندیم. آنها باید در قالب باشگاه خودشان را شکل دهند. باشگاه ما یک مکتب است. زنوزی روی این موضوع تاکید دارد. دلسوزترین شخص کسی است که سرمایه خود را می‌آورد. بازهم می‌گویم ما در را نمی‌بندیم ولی اصول را زیر پا نمی‌گذاریم. هر زمان بازگشتند و مسائل را رعایت کردند در بسته نیست اما اگر بازنگشتند حق و حقوق باشگاه محکم و مشخص است. اگر لازم باشد تغییر ایجاد می‌کنیم و اگر ‌ لازم باشد تغییری در روندمان به وجود نمی‌آوریم. فوتبال بالا و پائین زیاد دارد. این مسئله نباید نگرانی در حوزه مدیریتی ما به وجود بیاورد. مالک و سرمربی و همه در باشگاه امتحان خود را پس دادند. همه تلاش می‌کنند و راه‌مان را با قدرت ادامه می‌دهیم تا اگر قسمت باشد به جایگاهی که لیاقت این مردم است قهرمانی برسیم.

وی در مورد اینکه آیا نقش مالک باشگاه تراکتورسازی به عنوان فرماندار است یا سرمایه گذار، گفت: سرمایه گذاری یعنی پرورش دهنده، سرمایه دار یعنی استفاده کننده. نگاه زنوزی سرمایه گذاری است. او به دنبال پرورش در منطقه خود است. زنوزی اگر توانش برسد این کار را ملی می‌کند. اگر توانش برسد این مسئله را و اگر بتواند جهانی اقدام می‌کند. هر انسانی وقتی به موفقیتی در زندگی میرسد مسئولیت اجتماعی خود را نباید فراموش کند. زنوزی هم همینطور است. او ابتدا در محل خود، بعد در استان خود، بعد در کشور خود تلاش می‌کند.

مدیرعامل تراکتورسازی در مورد مطرح شدن شایعه حضور مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده در تراکتورسازی، گفت: محدود به هیچ اسمی نیستیم همه افراد باید افتخار کنند که ظرفیت بازی در باشگاه تراکتورسازی را پیدا کنند. همه افراد توانمند در این فضا می‌توانند ورود کنند.‌ در مورد اینکه چه کسی مدنظر باشگاه هست باید بگویم همه هم مدنظرمان هستند و هم نیستند.

اسدی در مورد اینکه صبر و تحمل باشگاه در مورد استوکس و اروین تا به کی ادامه پیدا می‌کند، گفت: ما چهار و سه سال با این بازیکنان قرارداد داریم.  تا جاییکه منافع باشگاه اجازه بدهد برای این بازیکنان انعطاف داریم اما وقتی منافع باشگاه به خطر بیفتد لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم و از چارچوب مدیریتی عقب نمی‌نشینیم. تیم ما در سخت‌ترین شرایط بازی کرد و نگرانی نداریم. اگر نیاز باشد بازیکن می‌گیریم و با سرعت جایگزین انتخاب می‌کنیم. اگر این مسائل ما را متزلزل کند نمی توانیم نگاه قهرمانی داشته باشیم.

اسدی در مورد حرف و حدیث در مورد محمد تقوی زیاد است، گفت: در رسانه حرف و حدیث تمام نمی‌شود. الان چیزی که قطعی است فعالیت تقوی به صورت با قدرت است. در نیم فصل باید جلسه گذاشته شود. او و مالک باشگاه علاقمند به ادامه کار هستند. من هم تقوی را از قدیم می‌شناسم و هر دو ما شاگرد پرویز دهداری هستیم. این جا مکانی است که من به دنیا آمدم و دوست دارم در آن خدمت کنم. 

وی در مورد اینکه آیا این بازیکنان می‌توانند با خیال راحت از تیم جدا شوند، گفت: اصلا خیال راحت نداریم. به شدت نگران هستیم. قطعا با این دو بازیکنصحبت کردیم و بیش از 10 نامه زده‌ایم. اینطور نیست که ما بی تفاوت بوده باشیم.

مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی در مورد اگر بحث بیماری باشد شاید بازیکن بتواند مجوز غیبت بگیرد، گفت: اگر فردی بگوید افسردگی دارد شما راحت ‌قبول می‌کنید. پزشک معتبر یک پزشک معمولی نیست. در قرارداد ثبت شده که پزشک معتبر باشگاه نه هر کسی که در این مورد اظهار نظر کند.

اسدی در مورد مطالبات مالی این دو بازیکن، گفت: ما خیلی بالاتر از کاملا، مطالبات آنها را پرداخت کردیم. در این مورد نگران نباشد و خود آنها نوشتند پرداخت باشگاه بیشتر از کاملا، بوده است. از قوانین باشگاه عبور نمی‌کنیم اما ‌مسیر تربیتی باشگاه برای همه ادامه دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nazqk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کیانی: از همه لحاظ آماده صدرنشینی هستیم/ قهرمانی نیم‌فصل انگیزه ما را بالا می‌برد