تاریخ انتشار: 1397/09/08 10:40
کد خبر: 119837

یک بررسی ساده اما معنادار؛ انصاری بهتر از مرد سال آسیا

عبدالکریم حسن مدافع چپ عراقی السد در حالی بهترین بازیکن سال آسیا شده که این بازیکن ۲۵ ساله در اکثر پارامترهای فنی منتشر شده از سوی AFC عملکرد ضعیف‌تری از محمد انصاری مدافع چپ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا داشته است.
یک بررسی ساده اما معنادار؛ انصاری بهتر از مرد سال آسیا

حتی حضور نام عبدالکریم حسن مدافع چپ ۲۵ ساله السد قطر در میان کاندیداهای بهترین بازیکن سال اسیا نیز مضحک به نظر می‌رسید و حال انتخاب وی به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا تبدیل به یک کمدی بزرگ و البته تلخ شده است.
بازیکنی که محصول آکادمی اسپایر بوده و سابقه بازی در تیم این آکادمی در بلژیک (یوپن) را داشته  و از زمستان سال گذشته به ترکیب السد بازگشته است. وی در پست مدافع چپ و وینگر چپ برای السد بازی کرده با این حال اگر قرار بر انتخاب بهترین‌ها باشد شاید وی تنها بهترین بازیکن قطری السد باشد، نه بیشتر.
تنها مقایسه پارامترهای فنی منتشر شده توسط AFC میان وی و انصاری نشان می‌دهد که مدافع چپ سرخ‌ها در بسیاری از پارامترها از همتای عراقی خود برتر بوده است. انصاری در پاکسازی، قطع توپ، دقت تکل، درصد پیروزی در دوئل‌ها، تعداد پاس‌های کوتاه، تعداد پاس‌های بلند، پاس‌های کلیدی، پاس گل و ارسال‌های موفق عملکردی به مراتب بهتر از حسن داشته است. انصاری به عنوان یک مدافع چپ ۱۱ پاس کلیدی در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رسانده و این در حالی است که حسن تنها ۳ پاس کلیدی داشته. دقت در تکل‌های انصاری ۸۶ درصد بوده و این رقم برای حسن ۸۰ درصد است. درصد پیروزی در دوئل‌ها نیز برای انصاری ۶۲ و برای حسن ۵۰ درصد است.
حسن البته در دقت پاس برتری کمی نسبت به انصاری داشته (۷۹ به ۷۶ درصد) و دقت ارسال‌های وی ۷ درصد بیش از انصاری بوده (۵۰ به ۴۳) هر چند انصاری دو برابر بیش از وی پاس بلند داشته است. تنها پارامترهایی که حسن در آن نسبت به انصاری برتری محسوس داشته تعداد دوئل‌های موفق (۸۰ به ۴۸) و تعداد شوت‌ها (۱۱ به ۲) بوده است. تعداد ضربات به سمت دروازه برای بررسی عملکرد فنی یک مدافع کناری طبیعتا اهمیت چندانی ندارد تا تنها مورد برتری محسوس حسن به انصاری همان تعداد نبردهای تن به تن وی باشد.
همین بررسی اجمالی نشان می‌دهد که حسن در لیگ قهرمانان آسیا حتی نسبت به مدافع چپ پرسپولیس نیز برتری محسوسی نداشته است. وی با ارفاق بهترین بازیکن قطری جام بود و از آنجا که نمایندگان عربستان و امارات در همان یک هشتم نهایی از دور مسابقات کنار رفتند کنفدراسیون فوتبال آسیا ناچار به انتخاب بازیکنی از قطر شده تا سران فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از این ناراحت و عصبانی نشوند!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m9l85

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شاهرودی: با حضور برانکو هر موفقیتی برای پرسپولیس دست یافتنی است