تاریخ انتشار: 1397/09/13 09:52
کد خبر: 119118

نسل من اصلاً این کار‌ها را نمی‌فهمد/از باخت پرسپولیس دلم گرفت!

بیژن طاهری گفت: ما نسلی بودیم که دوستان‌مان را در جبهه از دست دادیم. چه دسته گل‌هایی پرپر شدند تا پرچم ایران همچنان در اهتزاز باشد.
نسل من اصلاً این کار‌ها را نمی‌فهمد/از باخت پرسپولیس دلم گرفت!

استقلال روی دور برد قرار گرفته و شرایط مطلوبی پیدا کرده است. حالا پس از ۲ پیروزی متوالی مقابل تیم‌های خوزستانی، آبی‌پوشان پایتخت این هفته در رشت مهمان سپیدرود خواهند بود. مسابقه‌ای جذاب که اگر با سومین برد متوالی شاگردان شفر توأم شود، امیدواری آن‌ها به صعود در جدول و قهرمانی را افزایش می‌دهد. اتفاقی که بیژن طاهری هم به آن معتقد است و با امید از آینده حرف می‌زند.

* استقلال بعد از سپری کردن یک دوره پرفراز و نشیب به یک‌باره از این رو به آن رو شد و نتایج خوبی طی دو هفته اخیر گرفته است.

نه به یک‌باره از این رو به آن رو نشد. ما ۲ بازی مقابل نفت مسجدسلیمان را بردیم و پس از آن هم سایپا را شکست دادیم، اما مقابل سپاهان در حالی مغلوب شدیم که حریف فقط یک موقعیت داشت و به گل رسید. مسابقه با سایپا در جام حذفی، اما اوج بدشانسی‌مان بود که هواداران را ناراحت کرد. باخت ما در آن بازی یک اتفاق بود، اما حالا خوشبختانه دو مسابقه است که شرایط بهتر شده و تلاش می‌کنیم بهتر از این هم بشود.

* از حذف در جام حذفی خیلی لطمه خوردید.

جام حذفی مسابقاتی است که گاهی اوقات شگفتی‌های جورواجوری در آن شاهد هستیم. حتی بعضاً دیده‌ایم که تیم‌های دسته پایین‌تر در آن موفق شده‌اند. به هر حال ما حذف شدیم، اما این پایان کار نیست، چون قاطعانه می‌گویم هنوز به قهرمانی در لیگ برتر امیدواریم و عزم خودمان را برای قهرمانی جزم کرده‌ایم. اسب استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر زین شده است.

* گروه‌تان در لیگ قهرمانان آسیا خیلی دشوار است.

باور کنید حتی اگر پرسپولیسی‌ها هم قرعه‌کشی می‌کردند، ما را در گروهی به این دشواری نمی‌انداختند (می‌خندد) البته استقلال از گروهش ترسی ندارد. همین پارسال یادمان نرفته که در مصاف با العین و الهلال چقدر خوب بودیم. تازه الریان هم در قیاس با الدحیل اصلاً تیم ضعیفی نبود. ما از آن گروه دشوار قاطعانه صعود کردیم بنابراین توانایی صعود از این گروه را هم داریم. البته کارمان دشوار است، ولی تیم بزرگی هستیم و این مسئله را در زمین ثابت می‌کنیم.

*برسیم به بازی جمعه با سپیدرود.

بازی آن‌ها با نساجی را تماشا کردم. سپیدرود تیم خوبی است و حضور چهره بزرگی به نام علی کریمی قطعاً انگیز شاگردانش را افزایش خواهد داد. کریمی تیم خوبی ساخته، اما ما برای سومین برد راهی رشت می‌شویم. پیروزی مقابل سپیدرود و پدیده می‌تواند شرایط‌مان در جدول را حسابی بهبود ببخشد.

*چند صباحی است که آوردن پرچم کشور‌های دیگر در ورزشگاه‌های ایرانی باب شده. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

نسل من با این چیز‌ها بیگانه است. نسل من اصلاً این کار‌ها را نمی‌فهمد. ما نسلی بودیم که دوستان‌مان را در جبهه از دست دادیم. چه دسته گل‌هایی پرپر شدند تا پرچم ایران همچنان در اهتزاز باشد. نسل من فقط پرچم کشور خودش را بلند می‌کند نه پرچم کشور دیگری. خدا شاهد است وقتی در محمدان بنگلادش توپ می‌زدم، در جام باشگاه‌های آسیا با پرسپولیس بازی داشتیم و آن‌ها را ۲ بر یک بردیم؛ همان بازی معروف. بعد از خاتمه مسابقه ناصرخان خدابیامرز که مربی ما بود، گوشه رختکن نشسته بود و حوصله نداشت. رفتم کنارش و گفتم ناصرخان همه خوشحالند شما چرا ناراحتی؟ به من گفت: بیژن، به عنوان یک مربی خوشحالم که تیمم یک بازی بزرگ را برد، ولی به عنوان یک ایرانی ناراحتم که چرا باید یک تیم از کشورم مغلوب تیمی از بنگلادش بشود. همان جا بود که فهمیدم چقدر وطن‌پرست است. اتفاقاً خودم هم از باخت پرسپولیس دلم گرفت. برای همین می‌گویم نسل من با بلند کردن پرچم دیگران بیگانه است.

*کم‌کم مصدومان‌تان هم می‌رسند.

بله. خوشبختانه شجاعیان، کریمی و آقاخان دارند می‌رسند. نیم‌فصل دوم شرایط‌مان بهتر و بهتر می‌شود. ما در دور برگشت خاطره نیم‌فصل دوم فصل قبل را تکرار می‌کنیم. همان نیم‌فصلی که رقبا را با صلابت شکست دادیم. شهرآورد را هم بردیم و در نهایت عنوان سوم جدول را مال خودمان کردیم. آن خاطرات دوباره تکرار خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rgmlz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حاشیه‌های جالب نشست سرمربیان پرسپولیس و ذوب‌آهن؛ شوخی برانکو با خبرنگاران و کنایه به استقلالی ها