تاریخ انتشار: 1397/09/14 00:59
کد خبر: 118988

یک سوال؛آقای فتحی شما هم شبیه افتخاری هستید؟

هفته پیش بود که در واکنش به صحبت‌های عباسی ملکی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که گفته بود این باشگاه تا پایان سال 98 مشکل مالی نخواهد داشت، برخی مشکلات مالی این باشگاه خودنمایی کرد.
یک سوال؛آقای فتحی شما هم شبیه افتخاری هستید؟

مشکلات استقلال تمامی ندارد و در کنار اینکه نتیجه نگرفتن آبی‌ها نگرانی و دلواپسی هواداران را در پی داشته، مدیران تیم نیز در برطرف کردن موانع مالی به نتیجه لازم دست نیافته اند. وضعیت این باشگاه اصلاً مطلوب نیست. مدیران استقلال به دلیل مشکلات مالی در انجام امور عادی باشگاه عاجز مانده‌اند. هزینه رفت و آمد تیم به شهرهای مختلف در فصل جاری پرداخت نشده است و به دلیل مشکلات مالی، هزینه‌های عادی باشگاه نیز تأمین نمی‌شود. مدیران قبلی استقلال، بخشی از پول حامی مالی را پیشخور کرده‌اند و اکنون قرار است برای حل مشکلات مالی بار دیگر چنین اتفاقی بیفتد. رایزنی‌هایی صورت گرفته که مسوولان استقلال بتوانند بار دیگر از حامی مالی باشگاه پول بگیرند.

 مسوولان باشگاه استقلال در رایزنی‌های تازه با اسپانسر باشگاه به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند و اسپانسر به مسوولان این باشگاه اعلام کرده که چون پول زیادی از سوی مدیران سابق پیشخور شده آنها توان پرداخت بودجه جدیدی را به این باشگاه ندارند.

در واقع استدلال اسپانسر باشگاه استقلال این بود که مدیران فصل قبل یعنی آقایان افتخاری و توفیقی مبالغ مربوط به این فصل را هم گرفته‌اند و خرج کرده‌اند. این وضعیت در حالی استقلال را تحت‌الشعاع قرار داده که بارها تصمیم‌گیران کلان باشگاه استقلال تاکید کرده بودند که مدیران این باشگاه حق پیشخور کردن بودجه‌ها را ندارند و اساسا تغییراتی که 6 سال پیش در سطح مدیریت باشگاه استقلال صورت گرفت نیز از همین نقطه نشات می‌گرفت. اما کاملا آشکار است که پیشخور کردن بودجه باشگاه کاملا عادی است و همه مدیران این باشگاه چنین اقدامی را می‌کنند. در واقع اگر همین الان هم امیرحسین فتحی بتواند از اسپانسرهای باشگاه استقلال پول بگیرد، این مبالغ مربوط به فصل آینده است و اینطور می‌توان نتیجه گرفت که در عمل نوع مدیریت باشگاه استقلال نسبت به سال‌ها قبل هیچ تغییری با امروز نکرده و همه به یک شکل مدیریت می‌کنند.

بدون شک اکنون که مشکلات مالی استقلال بیشتر شده مدیران جدید هم راهی جز متوسل شدن به این تاکتیک ندارند و باید مبالغ زیادی را از فصول آینده پیشخور کنند تا استقلال هم بدهی‌های مربوط به بازیکنان خارجی‌اش را بپردازد و هم اینکه از عهده مخارج خود در فصل جاری برآید.

شاید اگر بدهی به بازیکنان خارجی وجود نداشت استقلالی‌ها می‌توانستند روی درآمد‌های حاصل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا و حضور بازیکنان خود در جام جهانی بخش زیادی از مشکلات را از بین ببرند و حتی مبالغی را هم در حساب خود ذخیره کنند اما حجم مشکلات مالی به قدری است که جایی برای ذخیره کردن نمی‌ماند و حتی باید به بودجه فصل بعد متوسل شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pdknl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فتحی چراغ خاموش به دبی سفر کرد!

اخراج چشمی و اسماعیلی؟ قصد خودزنی نداریم/شفر لیست مازاد نداده، دستیارش نیم‌فصل می‌آید
امیرحسین فتحی:بازیکن یک اشتباهی کرده که باید آن را مدیریت کرد