تاریخ انتشار: 1397/09/17 23:15
کد خبر: 118526

پیش بازی سپاهان - پرسپولیس؛ جدال بر سر نصف جام؛ شکست ناپذیران به هم رسیدند

پرسپولیس و سپاهان در حالی به مصاف هم می‌روند که نتیجه این بازی به نوعی قهرمان نیم فصل را مشخص خواهد کرد.
پیش بازی سپاهان - پرسپولیس؛ جدال بر سر نصف جام؛ شکست ناپذیران به هم رسیدند

روز آینده یکی از حساس ترین مسابقات لیگ که دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ هجدهم به شمار می رود، از ساعت 15 در ورزشگاه نقش جهان با سوت علیرضا فغانی آغاز خواهد شد.

این دیدار به نوعی دیدار تیم هایی به شمار می رود که هنوز هیچ شکستی را در فصل جاری رقابت های لیگ برتر تجربه نکرده اند.

سپاهان از 13 دیدار قبلی خود 8 پیروزی و 5 تساوی کسب کرده و در سوی دیگر شاگردان برانکو ایوانکوویچ 7 پیروزی و 6 تساوی در کارنامه دارند؛ نتایجی که سپاهان و پرسپولیس را به ترتیب با 29 و 27 امتیاز در رتبه های دوم و سوم جدول رده بندی قرار داده است.

نکته آماری جالب دیگر این مسابقه تقابل بهترین خط دفاعی و بهترین خط هجومی لیگ است. سپاهانی ها اگرچه 10 بار دروازه خود را باز شده دیده اند ولی با به ثمر رساندن 26 گل موفق شده اند، آمار خوبی از حیث گلزنی ثبت کنند و در سوی دیگر شاگردان برانکو ایوانکوویچ که شرایط خوبی در خط هجومی ندارند و تنها 13 بار موفق به گلزنی شده اند، در بخش دفاعی آماری فوق العاده ثبت کرده اند و در 13 مسابقه تنها 4 گل دریافت کرده اند.

روز آینده وقتی سوت پایان بازی توسط فغانی به صدا در بیاید، مشخص خواهد شد، بهترین خط هجومی لیگ توانسته به رکورد شکست ناپذیری سرخپوشان خاتمه دهد، یا بهترین خط تدافعی لیگ هجدهم توانسته از موقعیت های خود گل بسازد و اولین شکست را به شاگردان امیرقلعه نویی تحمیل کند؛ شاید هم این دو با یک تساوی همچنان به رکورد شکست ناپذیری خود ادامه دهند و بر تعداد تساوی های خود در لیگ اضافه کنند.

پیش از این پرسپولیس و سپاهان در سال های 85، 87 و 92 برای قهرمانی مقابل هم قرار گرفتند. در سال 85 بازی فینال جام حذفی به صورت رفت و برگشت برگزار شد و سپاهان پس از 2 تساوی 1-1 در ضربات پنالتی به برتری رسید. نکته مهم این که در هر دو بازی پرسپولیس با گل های نیکبخت و اسدی ابتدا از حریف پیش افتاد اما شاگردان دنیزلی نتوانستند از بردشان محافظت کنند. دو سال بعد دو تیم در ایستگاه پایانی لیگ هفتم به مصاف هم رفتند و در پایان با گل «دقیقه 96» سپهر حیدری، پرسپولیس نتیجه بازی رفت را این بار نفع خود تغییر داد اما در پایان باتوجه به کسب امتیاز بیشتر، کاپیتان پرسپولیس یعنی کریم باقری جام را بر بالای سر برد.

سال 92 سرخ ها در دیدار تراژیک در فینال جام حذفی 2 بار از حریف جلو افتادند اما در پایان 120 دقیقه به تساوی 2-2 رسیدند و در فینال با نتیجه 4-2 مغلوب گشتند تا این بار کاپیتان پرسپولیس یعنی مهدی مهدوی کیا با غم و اندوه راهی رختکن شود و آخرین بازی فوتبالش را با اتفاقی تلخ به پایان برساند. حالا بار دیگر جدال دو تیم بر سر قهرمانی خواهد بود اما این بار یک شریک دیگر به نام پدیده وجود دارد و همچنین تنها نصفِ جام در نقش جهان درمیان خواهد بود.

کوبل داوری:

علیرضا فغانی، رضا سخندان، محمدرضا منصوری و رضا عادل، ناظر بازی: حسین عسگری

322

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27kpnv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لو رفت؛لیست سرخپوشان پایتخت مقابل سپاهان