تاریخ انتشار: 1397/09/24 13:35
کد خبر: 117681

پرسپولیس و پایان خوش سخت ترین امتحان تاریخ!

پرسپولیس در یکی از بازی های درخشان خود در نیم فصل نخست با بردی قاطع سه امتیاز گرفت تا پایان خوشی در نیم فصل داشته باشد .

پرسپولیس و پایان خوش سخت ترین امتحان تاریخ!

پس از دمیدن در سوت پایان بازی از سوی رضا کرمانشاهی، شاگردان برانکو ایوانکوویچ در روزی که حمایت 45 هزار نفری هوادارانشان را داشتند موفق شدند با نتیجه 3-1 برابر پارس جنوبی جم به پیروزی دست پیدا کنند تا  خاطرات تلخ یک سال محرومیت خود را به فراموشی سپرده و هم امتیاز با تیم شایسته پدیده و یک بازی بیشتر از سپاهان با صدر نشینی به استقبال تعطیلات نیم فصل و پنجره هایی که دیگر برای آن ها باز خواهد بود، بروند.

 

آخرین جوانگرایی اجباری!

آخرین بازی نیم فصل در شرایطی برای پرسپولیس آغاز شد که بازی در پانزده دقیقه نخست حتی یک صحنه جذاب نصف و نیمه هم نداشت  .در میانه میدان ومحتاطانه دنبال می شد.برانکو در آخرین دیدار نیم فصل اول ، دست به تغییراتی در ترکیب اصلی خود زد .پرسپولیس در این دیدار به مانند بازی های قبل خود دو فولبک راست و چپش، حسین ماهینی و محمد انصاری را به دلیل مصدومیت از مدت ها قبل در اختیار نداشت و بشار رسن هافبک طراح، خلاق و بازیساز این تیم نیز به دلیل مصدومیت و کمال کامیابی نیا نیز به علت محرومیت سرخپوشان را در این دیدار همراهی نکردند.برانکو همانند تمامی دیدار های نیم فصل اول ، از سیستم 2-4-4 با ماهیت لوزی بهره برد . پرفسور کروات در این دیدار از ابتدا سعید حسین پور و آدام همتی را در ترکیب خود قرارداد تا آخرین بازی نیم فصل فرصت مهمی برای درخشش جوانان جویای نام پیش از پیوستن ستارگان جدید به تیم باشد .  بازی محتاطانه و بازی ضعیف دو تیم تا دقیقه بیست هم طول کشید شاگردان تارتار تمام منافذ را برای حرکت رو به جلوی سرخ ها بسته بود و خودش هم توان یا اعتماد به نفس جلو رفتن نداشت و سرخپوشان به هر دری خود را زدند نتوانستند به گلی دست پیدا بکنند.ونمایششان تا دقیقه 30 ناامید کننده بود .

 

چشمک به جام ملت ها!

در دقیقه 31 با فرار ، نفوذ هوشمندانه  عالیشاه از چپ و ارسال او به داخل محوطه جریمه ، در پی فریب مدافعان توسط منشا و همتی ، توپ به علیپور رسید . او نیز با کنترل و ضربه بی نقص توپ را به طاق دروازه رحمان احمدی چسباند تا یخ ورزشگاه در عصر سرد پاییزی شکسته بشود . بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا سرخ ها برنده از زمین به رختکن بروند. پرسپولیس در نیمه دوم ، با یک تغیر  و یک حمله سریع شروع کرد اما دو دقیقه از بازی نگذشته بود که بعد پشت محوطه جریمه پارس موقعیت شوتزنی برای منشا ایجاد شد که مدافعان زردپوش توپ او را تکل کردند اما علیپور حی و حاضر آنجا بود تا با ضربه ای تمام کننده دومین ضربه را به پیکر تیم میهمان وارد کند.مهاجم جوان پرسپولیس در آخرین بازی نیم فصل اول توانست با زدن 2 گل  به پارس جنوبی در پیروزی پر گل تیمش سهیم باشد . علیپور در حالی در این دیدار 2 گل به ثمر رساند ، که  هفته گذشته به سپاهان گل زده بود تا بارقه ای از بازگشت امید به آقای گلی را نمایان کند . او با ثمر رساندن این دو گل ،هفت گله شد . هیچ  یک ازبازیکنان ایرانی در این فصل از  لیگ برتر گل زده بیشتری نسبت به علیپور ندارند و او را می توان آقای گل ایرانی لیگ در پایان نیم فصل اول نامید . او که سابقه ی آقای گلی لیگ هفدهم را دارد ، فاصله اش با صدرنشین گلزنان یعنی کیروش استنلی 2 گل است . به هرحال علیپور طی هفته های گذشته پیشرفت قابل توجه ای داشته است و این پیشرفت مورد توجه کیروش نیز قرار گرفت تا اورا در لیست تیم ملی قرار بدهد . بعد از دیدار برگشت مقابل الدحیل در آزادی دیگر کمتر شاهد علیپور همیشگی بودیم و دوران پر افتی را پشت سر می گذاشت ولی با عملکرد فوق العاده اش در چند هفته پایانی نیم فصل اول ، امیدوار است بار دیگر به روزهای اوج  و آقای گلی خود بازگردد.

 

 

بازگشت روزهای خوب؛ امید مانند عالیشاه!

پارس از شوک گل دوم بیرون نیامده بود که گل سوم را هم دریافت کرد.دقیقه 53 یک و دوی کوتاه منشا و عالیشاه و ضربه تمام کننده بال تکنیکی سرخ ها بار دیگر رحمان احمدی را مغلوب کرد تا تیم برانکو بهترین برد نیم فصلش را تا همین دقیقه ثبت کند. زدن گل برای هر بازیکنی در دربی  ،یک سکانس ویژه ای است و مسیر فوتبال او را عوض می کند. اتفاقی که در لیگ چهاردهم برای عالیشاه افتاد ومسیر جدیدی برای او در زندگی فوتبالیش باز کرد. عالیشاه در لیگ پانزدهم با 9 پاس گل و 6 گل یک فصل رویایی داشت. به نظر می‌رسید که روزهای خوب عالیشاه در پرسپولیس تازه شروع شده است و در لیگ شانزدهم روزهای بهتری هم در راه است اما در فصل جدید چنین خبری نبود. بدبیاری‌های او در فصل جدید شروع شد . نیمکت‌نشینی در پرسپولیس ودر آخر هم سرباز شدن و رفتنش به تراکتورسازی ، اتفاقات تلخ دست به دست هم دادند تا امید را به نامیدی تبدیل بکند .کسی نمی‌دانست که این رفتن عالیشاه بازگشتی دارد یا نه . اما محرومیت پرسپولیس فرصت مهمی برای او بود که باعث شد تا جواب این سوال مثبت باشد. عالیشاه برگشت اما هیچ شباهتی به آن بازیکن لیگ پانزدهم نداشت. نه گلی نه پاس گلی و نه حتی هیچ حرکت مثبتی و بعضی هواداران هم که به خاطر اتفاقات فصل گذشته دل خوشی از او نداشتند.  سرخ دلان  و برانکو که در دوران محرومیت باید خیلی چیزها را تحمل ‌می کردند ؛ عالیشاه را هم در همان لیست امید خود قرار دادند .خیلی دیر اما بالاخره در همان روزهایی که برانکو بیشترین نیاز را به او داشت او در کنار برانکو تا آخرین لحظه جنگید تا آن روزهای رویایی از سر گرفته شود . حالا روزهای خوبی که عالیشاه و طرفداران منتظر آن بودند دوباره از راه رسیده است. عالیشاه در این فصل 5 پاس گل داده و یک گل زده است. او که تا بازی با سایپا عدد صفر در کارنامه‌اش ثبت شده بود مقابل تیم علی دایی اولین پاس گلش را ثبت کرد.بعد از بازی با سایپا روند عالیشاه آغاز شد و او در 7 بازی، 5 پاس گل داد ودر دراماتیک ترین بازی فصل؛ توانست آخرین سنگ را به  پنجره های بسته بزند .

 

دو سوت تا از دست رفتن قهرمانی!

در ادامه  بازی روان پرسپولیس  باعث شد که سرخپوشان با منشا صاحب موقعیت گلزنی بشوند .  منشا با ارسال عالی عالیشاه می توانست با ضربه سر دروازه حریف را باز کند که این بار رحمان احمدی مانع از این اتفاق شد.یک دقیقه بعد هم کار تیمی سرخ ها موقعیتی برای نعمتی ساخت که باز هم خروج رحمان احمدی مانع از ثبت گل بعدی میزبان شد.بعد از چند دقیقه برتری پرسپولیس ، پارس با یک ضربه ایستگاهی توسط علی یاری چپ پا دروازه سرخ ها را تهدید کرد اما باز هم دروازه بیرانوند باز نشد.پرسپولیس در دقیقه 81 با پاس به عقب مصلح و ضربه تمام کننده علیپور  به گل رسید  اما داور خطای علیپور روی نورمحمدی را گرفت و گل صحیح پرسپولیس را مردود اعلام کرد و جلوی هتریک کردن علیپور را گرفت . در آخرین دقیقه وقت های تلف شده با خطای سیامک نعمتی روی سیف اللهی پارس جم صاحب یک ضربه پنالتی شد  و خود سیف اللهی این پنالتی را گل کرد تا اختلاف به دو گل برسد.پرسپولیس با این برد 31 امتیازی شد اما به خاطر گل زده کمتر نسبت به پدیده نتوانست حداقل برای 24 ساعت قهرمان نیم فصل باشد.

 

پایان خوش سخت ترین امتحان تاریخ!

روزی که خبر محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی به گوش هواداران رسید و همه  را در بهت فرو برد، هیچکس تصورنمی‌کرد که در آستانه پایان این محرومیت تلخ و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی عده زیادی از هواداران دلتنگ تیم ناقص، خسته و جنگنده ی شونده که در تاریخ باشگاه بی نظیر بود . تیمی که برای عشق به هوادارنش با تمام مشکلاتش وبا مشت های محکمی که می خورد ، پا پس نمی گذاشت و دوباره برای ناک اوت نشدن می جنگید.

 

 محروم شدن از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی می تواند کابوسی برای هر تیم باشد و موضوعی نیست که یک تیم فوتبال توانایی کنار آمدن با آن را داشته باشد.روز 31 شهریور 96 محرومیت از طریق فیفا به باشگاه اعلام شد . برانکو بی توجه به مشکلاتی که وجود داشت در تلاش کرد تا تیمش را در مسیر موفقیت قرار بدهد و همواره یک جمله در نشست‌های خبری‌اش جالب توجه بود: "ما بدون بهانه جویی برای بردهای بیشتر تلاش خواهیم کرد. از چند روزبعد از این اتفاق که بازی برگشت مقابل الهلال در نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان با شکست سنگین پشت سر گذاشت و فینالیست نشد تا به فینال آسیا رسید اما باز هم قهرمان نشد. تحمل این همه سختی برای پا پس کشیدن بهانه خوبی به نظر می‌رسید.

همه چیز طی این مدت برای پرسپولیس شبیه تراژدی‌های غیرقابل باور پیش رفت. به وجود آمدن هر مشکل جدیدی رابطه مستقیمی با بیشتر موفق شدن تیم داشت. انگار که هیچ چیز در دنیای واقعی اتفاق نمی‌افتد و سرخپوشان نمی خواستند از خواب شیرین خود بلند بشوند.تیم برانکو واقعی‌تر از هر پرسپولیس دیگری در طول تاریخ جلوی چشم اهالی فوتبال جلو می‌رفت. کسب دومین قهرمانی متوالی در شرایطی که همه می‌دانستند فصل بعدی شرایط چقدر سخت خواهد بود، برای پرسپولیسی‌ها حاوی کلی پیام بود وآخرین قاب تصویری که پسران وفادار برانکو در کنار هم ایستادند وبرای آخرین بار برای سربلندی ارتش سرخ جنگیدند . اتفاق غیرمنتظره ای رخ داد ، ستاره‌هایی که در طول فصل قول های وفاداری می دادند در آزمون وفاداری رد شدند و یکی‌یکی جدا شدند. اما به قول برانکو؛ هیچ اتفاقی نتوانست آنها را ناکام بگذارد و آنها برای بردهای بیشتر و خوشحالی هواداران‌شان تلاش کردند . پرسپولیس ساخته شده به دست برانکو با روزهای سیاه بیشتراز قبل روبه رو شد. طی این چند سال آسمان قرمزها چندباری سیاه شد، اما آنها همیشه خیلی زود جلوی سیاهی آن را گرفتند.

عجیب‌وغریب‌ترین پرسپولیس تاریخ که هرروز با به وجود آوردن تناقض‌های بیشتری به راه خودش ادامه می‌داد، در مسیری که تا به امروز طی کرده، یکبار نایب‌قهرمان لیگ‌قهرمانان آسیا شده و الان هم  بدون شکست و برخلاف همه ی فوتبالدوستان در جمع سه تیم برتر نیم فصل قرار گرفت. شرایطی که برای بازیکنان، برانکو و ستاره‌های جذب شده‌ای که نیم فصل فقط تماشاگر بودند . خیلی سخت و شیرین است ، هوادارانی که بسته شدن پنجره‌ها تا باز شدن مجدد آنها، دری بزرگ برای رد و بدل شدن هوا در فضای باشگاه بودند و با حضور پرشوران داشتن ایمان و امید برای رسیدن به روزی های خوب را به پسران برانکو آموختند .

 روز گذشته اما آخرین بازی  برانکو وشاگردانش باپنجره بسته بود. برانکو با توجه به کمبودها خیلی از اتفاقات را در تیمش نادیده گرفت و شیطنت‌ها را به سبک خاص خود مدیریت کرد تا بتواند در این مسیر به مشکل بزرگی نخورد. پایان دیدار با پارس جنوبی انقلاب بزرگی برای سرخپوشان است .باشگاهی که دوباره قرار است به شرایط عادی بازگردد. اگرچه حالا چالشی جدید پیش روی باشگاه است؛ پنجره های باز و بازیکنانی که برای رقابت بر سر پست ها به جنگ وفاداران خواهند آمد.بازیکنانی که باکیفیت و مشهور و خوشنام اند اما بعید است ساده جای بچه های تیم پنجره بسته را بگیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gprwz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بحث و تبادل نظر عرب و برانکو درمورد نقل و انتقالات