تاریخ انتشار: 1397/09/25 21:26
کد خبر: 117495

آمار درخشان برای علیپور؛ برابر با پروین و گذر از دایی و باقری!

با دو گلی که علی علیپور مقابل پارس جنوبی جم زد، از رکورد گلزنی علی دایی و علی کریم باقری در باشگاه پرسپولیس عبور کرد.
 آمار درخشان برای علیپور؛ برابر با پروین و گذر از دایی و باقری!

 پرسپولیس موفق شد در یک بازی خانگی و آخرین دیدارش در دور رفت لیگ برتر، با نتیجه‌ی ۳ بر یک از سد پارس جنوبی جم بگذرد. در این بازی علی علیپور آقای گل فصل گذشته‌ی لیگ برتر، ۲ گل برای سرخپوشان پایتخت زد و با ۷ گل زده به رده‌ی سوم جدول گلزنان برتر لیگ صعود کرد. گل‌هایی که علیپور در بازی روز گذشته زد چند رکورد جدید را برای او به همراه داشت که آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. 

عبور از دایی و باقری

با دو گلی که علیپور مقابل پارس جنوبی جم به ثمر رساند تعداد گل‌های او در باشگاه پرسپولیس به ۴۵ گل رسید. علیپور حالا با این ۴۵ گل از تعداد گل‌های علی دایی آقای گل جهان و کریم باقری در باشگاه پرسپولیس عبور کرده است و ششمین گلزن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس است. علیپور در لیگ هم ۳۷ گل برای پرسپولیس زده است که تعداد گل‌هایش در لیگ با لباس پرسپولیس با تعداد گل‌های علی پروین اسطوره‌ی این باشگاه در لیگ برابری می‌کند. 

تاثیرگذار در عصر برانکو

مهدی طارمی با ۴۹ گل زده در باشگاه پرسپولیس بهترین گلزن این تیم در تاریخ لیگ برتر است. بعد از طارمی، علی علیپور با درخششی که در دوران حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم داشته، حالا با ۴۴ گل زده دومین گلزن برتر پرسپولیس در لیگ برتر است. علیپور که با ۱۴۰ بازی در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ بیشتر از هر بازیکن دیگری در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته است، با ۲۶ پاس گلی که داده، بهترین پاسور باشگاه پرسپولیس در زمان حضور برانکو در این تیم هم است. علیپور که حالا با ۷ گل زده در رده‌ی سوم برترین گلزنان لیگ هجدهم قرار دارد، با توجه به اینکه آنتونی استوکس ۸ گله از فوتبال ایران رفته است و کی‌روش استنلی هم که با ۹ گل آقای گل فعلی رقابت‌ها است، این شانس را دارد که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر هم از رکورد گلزنی مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس بگذرد و  بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر شود و هم برای دومین فصل پیاپی به عنوان آقای گلی لیگ برتر برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zvzna

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خجالت می‌کشیدیم در چشم‌های برانکو نگاه کنیم!