تاریخ انتشار: 1397/09/26 14:39
کد خبر: 117391

پشت پرده عدم پرداخت پول به استقلال توسط سازمان لیگ

علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال در تازه ترین مصاحبه خود گفته است سازمان لیگ برتر در سال های اخیر 300-400 میلیارد تومان از تبلیغات محیطی درآمد داشته است اما ریالی به باشگاه استقلال نداده است.
پشت پرده عدم پرداخت پول به استقلال توسط سازمان لیگ

در چرایی این موضوع و در تماس هایی که با سازمان لیگ برتر داشتیم متوجه شدیم که باشگاه استقلال بیش از 6 میلیارد تومان به سازمان لیگ برتر بدهی دارد و درآمدهای جدید باشگاه استقلال نزد سازمان لیگ برتر به خصوص از تبلیغات محیطی صرف پرداخت این بدهی خواهد شد.

گویی در سال های گذشته هزینه بازی استقلال در استادیوم آزادی را سازمان لیگ برتر می پرداخته است که این اتفاق با نامه وزیر ورزش و جوانان رخ می داده. هر بازی استقلال در استادیوم آزادی نزدیک به 100 میلیون تومان هزینه در بر داشته که سازمان لیگ برتر آن را تقبل می کرد.

البته و در حال حاضر تیم ها از بابت حق پخش پولی از سازمان لیگ برتر نمی گیرند و تبلیغات محیطی هم درآمد خیلی کلانی را عاید تیم ها نمی کنند. تبلیغات محیطی حداکثر تا 80 میلیارد تومان پول به سازمان لیگ برتر می دهد که سازمان لیگ برتر این پول را بین 16 تیم تقسیم می کند و البته درصدهایی از این پول به سازمان لیگ برتر، فدراسیون فوتبال، تیم های ملی و... می رسد. هر چند که در سال های اخیر دریافتی های سازمان لیگ برتر از اسپانسر کامل نبوده و کار در جاهایی هم به مراجع قضایی کشیده شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vgnpj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش عضو هیئت مدیره استقلال خوزستان به کسر ۶ امتیاز از سوی فیفا