تاریخ انتشار: 1397/09/26 20:15
کد خبر: 117351

بازیکنان پرسپولیس کیفیت بالایی دارند

مهاجم تیم پرسپولیس به خبرورزشی گفت: نیامدم که جای بازیکنان دیگر را پر کنم، جایگاه خودم را می‌خواهم.
بازیکنان پرسپولیس کیفیت بالایی دارند

دوران محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن جدید به اتمام رسید و بدون هیچ شک و تردیدی، این مهم‌ترین خبر ممکن برای هواداران بود. مهدی شریفی عصر دیروز و ساعاتی پس از تمرین، با ما در مورد احساسش از صبر برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات به صحبت پرداخت. او، بازیکنی است که برای رسیدن به لیست پرسپولیس، یک نیم‌فصل فقط تمرین کرد؛

* کمی از این دوران تعریف کن. چطور گذشت؟

صد درصد برای هر بازیکنی سخت است که فقط تمرین کند و در بازی‌ها، خانه‌نشین شود. من هم طبیعتاً ناراحت بودم ولی به غیر از این موضوع، باقی چیز‌ها برایم لذت‌بخش بود، چون هم نتیجه می‌گرفتیم و هم اعضای تیم و کادر فنی خوبی داشتیم که تمرین کنارشان جذاب بود. حداقل در این یک مورد، روحیه‌ام همیشه بالا بود. اصلاً روحیه کل تیم بالا بود زیرا ما کم نمی‌آوردیم و با بدترین شرایط هم، به پیروزی می‌رسیدیم. هواداران هم سنگ تمام گذاشتند و همیشه از ما حمایت کردند. آن‌قدر که فکر می‌کردم سخت باشد، نبود. فقط بازی نمی‌کردم، اما چیز‌های بیشتری به دست آوردم و مسائل زیادی را یاد گرفتم. تمرین با این بازیکنان و کادر فنی، چیزی از بازی کم نداشت. فقط دعا می‌کنم ثمره این تمرینات سخت و صبری که تحمل کردم را در نیمه دوم فصل ببینم و بتوانم به تیم کمک کنم.

* شده بود برای موضوع دیگری تا این حد صبر کنی؟

غیر از آن زمانی که در تراکتورسازی تبریز دچار مصدومیت شدم و برای بازگشت دوباره به میدان مجبور بودم مدت‌های زیادی صبر کنم، همیشه در سطح خوبی بودم. این صبر کردن، خیلی لذت‌بخش بود و قابل مقایسه با صبر کردن در مورد مسائل دیگر نبود. خیلی دوست داشتم که در هر بازی به میدان بروم و بابت همین قضیه، انگیزه زیادی برای ادامه فصل دارم.

* اتفاقاً بازیکنان دیگر می‌گویند امثال تو و سروش رفیعی که مدت‌ها فقط کنار تیم تمرین کردید و از بازی محروم بودید، انگیزه‌های عجیب و غریبی دارید. پس این انگیزه را درونت حس می‌کنی؟

بله صد درصد. این‌طور بگویم که یک بازیکن، یک نیم‌فصل فقط تمرین کرده و با عطش بازی و گلزنی برای تیمی مثل پرسپولیس قرار است در نیم‌فصل دوم به میدان برود. شرایط من این‌طور است و انگیزه‌هایم بالاست و برای حضور در میدان و بازی برای پرسپولیس عطش فوق العاده‌ای دارم. عطش من و بازیکنان جدید قطعاً می‌تواند به پرسپولیس در ادامه فصل کمک کند.

* شاید هم نیمکت‌نشین باشی!

همه چیز به این مدت تعطیلی بستگی دارد. تا شروع نیم‌فصل دوم، استراحت و ریکاوری داریم و بعد هم تمرینات بدنسازی شروع می‌شود. سپس به لیگ برمی‌گردیم و چه یک دقیقه بازی کنم، چه ۹۰ دقیقه می‌خواهم برای پرسپولیس مثمرثمر باشم و در موفقیت‌های تیم سهیم شوم. این موضوع برایم بسیار مهم‌تر از بازی کردن است.

* این اتفاق برایت افتاد که یک جایی، یک روزی به خودت بگویی: کاش در این بازی به میدان می‌رفتم، کاش این توپ به من می‌رسید و...؟

این اتفاق بار‌ها رخ داد، اما بازیکنان پرسپولیس کیفیت بالایی دارند و نگذاشتند جای کسی خالی بماند. هر بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید، مطمئن باشید کیفیت بسیار بالایی دارد. جدا از بازیکنان باتجربه، در همین نیم‌فصل ثابت شد حتی بازیکنان جوان پرسپولیس هم هر وقت به بازی رفتند، توانستند به تیم کمک کنند. خیلی وقت‌ها دوست داشتم برای تیم به میدان بروم. شاید در تمام بازی‌های پرسپولیس، این موضوع را به خودم می‌گفتم که اگر این توپ به من می‌رسید، فلان کار را می‌کردم، بهتر بود.

* کاش یک مورد را مثال می‌زدی. مثلاً بازی با کاشیما...!

من همیشه این احساس را داشتم، اما بگذارید این را بگویم که از نظر من، در این دنیا جا برای همه آدم‌ها وجود دارد و هیچ‌کس، جای فرد دیگری را نگرفته است. من همیشه از ابتدای زندگی‌ام، چه رقیب داشته باشم یا نداشته باشم، تلاش کردم جایگاه خودم را پیدا کنم، چون این روند برایم جذاب‌تر است. همیشه آرزو دارم خودم بهتر باشم نه اینکه جای فرد دیگری باشم.

* تو تجربه بازی در سپاهان و تراکتورسازی داری. با این حساب، طبیعتاً نباید استرس بازی در ورزشگاه پر از تماشاگر را داشته باشی، درست است؟

دقیقاً همین‌طور است. هر وقت برای سپاهان و تراکتورسازی بازی می‌کردم، تماشاگران زیادی در ورزشگاه حضور داشتند. گاهی، تمام سکو‌ها پر می‌شد ولی بازی کردن در پرسپولیس چیز دیگری است، چون پرسپولیس پرتماشاگرترین و پرهوادارترین تیم قاره آسیاست و البته این موضوع، کار را برای من سخت‌تر می‌کند و به همان اندازه، انگیزه‌ساز است.

* تو از وقتی به پرسپولیس آمدی، در پست دفاع راست تمرین کرده‌ای؟

من در پست هافبک راست تمرین می‌کنم و در اکثر تمرینات در این پست حضور داشتم. با این حال برانکو برایم هر پستی که در نظر بگیرد را قبول خواهم کرد.

* پست تخصصی‌ات چیست؟

من در اکثر سال‌های فوتبالم، مهاجم نوک بودم، اما در پست‌های دیگر مثل مهاجم سمت راست، وینگر راست و حتی فصل قبل در سپاهان و به خواسته منصور ابراهیم‌زاده، هافبک وسط هم بازی کردم. به نوعی، همه پست‌ها را تجربه کردم، اما در پست مهاجم سمت راست و مهاجم نوک تجربه بیشتری دارم.

* پیراهن شماره ۱۰ برایت مسئولیت‌های غیرعادی در پی ندارد؟

شماره پیراهن مهمی را انتخاب کرده‌ام. این موضوع افتخاری است که در کارنامه‌ام ثبت می‌شود. پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ انگیزه‌هایم را صدبرابر می‌کند و می‌دانم بازی با این پیراهن مقابل تیم‌های رقیب، چقدر لذت‌بخش است. امیدوارم در نیم‌فصل دوم طوری بازی کنم که همه بگویند شریفی لیاقت پوشیدن این پیراهن را داشت.

* پرسپولیس قهرمان این فصل می‌شود یا نه؟

پیش‌بینی در این مورد آن هم از حالا خیلی سخت است. ان‌شاءا... تیمی که لیاقتش را دارد، قهرمان لیگ شود. پرسپولیس به صورت صد درصد لیاقت قهرمانی را دارد. شما ببینید پرسپولیس با این فشار بازی‌ها، کمبود بازیکن و حضور در سه تورنمنت همزمان، چطور توانست خودش را بالا نگه دارد. چنین تیمی، شایستگی قهرمانی را دارد. بچه‌ها با غیرت‌شان و هواداران با حمایت‌شان باعث رقم خوردن این موفقیت‌ها شدند و با اضافه شدن بازیکنان جدید، شرایط باز هم تغییر خواهد کرد. این بازیکنان اگر فقط یک دقیقه هم بازی کنند، تمام جان‌شان را برای تیم می‌گذارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48rm9n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرینات پرسپولیس تعطیل می شود؟!