تاریخ انتشار: 1397/09/27 11:19
کد خبر: 117285

از دوستان می‌شنوم که سرمربی پیکان شده‌ام/هیچ صحبتی با من نشده است!

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: من هم شنیده‌ام که می‌گویند سرمربی پیکان شده‌ام اما هیچکس از این باشگاه با من صحبت نکرده است.
از دوستان می‌شنوم که سرمربی پیکان شده‌ام/هیچ صحبتی با من نشده است!

حسین فرکی مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران که سال‌ها با  برانکو همکاری داشت اکنون خارج از گود فوتبال است. با این حال برخی دیروز مدعی شده بودند که او قرار است سرمربی جدید پیکان شود. با این مربی در مورد این مسئله و همچنین وضعیت لیگ برتر و فوتبال ملی گفت‌وگویی به شرح زیر انجام داده‌ایم.

* من هم می‌شنوم که سرمربی پیکان شده‌ام!

وی در مورد اینکه آیا جانشین مجید جلالی در پیکان شده است، گفت: خیلی‌ها این مسئله را به من می‌گویند خود من از دوستان این مسئله را شنیده‌ام اما واقعیت این است که هیچ صحبتی با من نشده و باشگاه پیکان رسماً با من در این زمینه صحبتی نکرده است.

* اتفاقات نیم‌فصل اول قابل پیش‌بینی بود

فرکی در مورد ارزیابی‌اش از نیم‌فصل لیگ برتر گفت: با توجه به فراغت‌بال بیشتری که داشتیم با فرصت بیشتری اخبار فوتبال ایران را دنبال کردم. از همان ابتدای فصل اتفاقات قابل پیش‌بینی بود. حداقل برای خود من این مسئله کاملاً قابل پیش‌بینی بوده است. بسیاری از تیم‌ها از ابتدای فصل از نظر اقتصادی و جذب بازیکن مشکل داشتند و برخی دیگر نیز با مشکلات کمتری وارد مسابقات شدند. اکنون هم اگر جدول را ملاحظه کنید مشخص می‌شود که به دو نیمه بالا و پایین تقسیم شده است. نیمه پایینی جدول تقریباً تیم‌های هستند که از نظر اقتصادی شرایط ایده‌آلی نداشته‌اند. در فصول گذشته قهرمان و تیم‌های سقوط کننده در روزهای آخر مشخص می‌شد و این مسئله جذابیت لیگ را بیشتر می‌کرد. اما امسال شاید بتوان گفت ۴-۵ تیم بالای جدول فاصله خود را زیاد کرده‌اند و شانس قهرمانی دارند. اما در انتهای جدول هنوز هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. تقابل تیم‌های بالا و پایین جدول در نیم‌فصل دوم دیدنی‌تر می‌شود. همچنین رقابت ۴-۵ تیم اول جذابیت لیگ را زیادتر خواهد کرد.

* رقابت مربیان داخلی و خارجی لیگ جذابیت دارد

 

وی در مورد اینکه حضور مربیانی مثل افشین قطبی را در لیگ برتر چطور ارزیابی می‌کند، گفت: قطعاً باعث جذابیت بیشتر لیگ خواهد شد و این شرایط یک مقدار وضعیت مربیان را از حالت یکنواختی خارج می‌کند. رقابت مربیان داخلی و خارجی لیگ هم جذاب و دیدنی است. مربیانی که در لیگ حاضر می‌شوند سطح بالایی دارند و جذابیت فنی لیگ بالاتر خواهد رفت.

* به حرف‌های کی روش عادت داریم

وی در مورد گلایه‌های کارلوس کی‌روش از وزیر ورزش اظهار داشت: ما به این صحبت‌ها و مسائل کارلوس کی روش عادت کردیم فوتبال ما مشکلات دارد و در این مسئله بحثی نیست اما این مشکلات ۸ سال قبل هم وجود داشت، الان هم هست و در آینده هم خواهد بود. به هر حال فوتبال ما متفاوت‌تر از جاهای دیگر دنیا است. در همه جای دنیا توجه بیشتری به تیم‌ ملی می‌شود و این مسئله استانداردهای خودش را دارد. کی‌روش هم خودش در این اتفاقات سهیم است هر مصاحبه‌ای که او می‌کند تبعات منفی و مثبت دارد که در این مسئله تبعات منفی آن زیادتر است. به هر حال باید به فوتبال ملی توجه شود. وقتی سرمربی تیم ملی می‌گوید که به فوتبال ملی توجهی نمی‌شود مردم هم به این مسائل توجه می‌کنند اما انتظارات کی‌روش از تیم ملی و فوتبال ایران مثل اسپانیا است که این مسئله شدنی نیست.

* تیم ملی می‌تواند طلسم ۴۴ ساله را بشکند و قهرمان شود

فرکی در مورد پیش‌بینی‌اش از حضور تیم ملی در جام ملت‌های اسیا چیست، گفت: من به خود ملی‌پوشان اعتقاد دارم شانس قهرمانی داریم، جام جهانی را تجربه کرده‌ایم که به روایتی عملکرد تیم ملی خوب بود و به روایت دیگر عملکرد تیم ملی در جام جهانی متوسط بوده است. اکنون تیمی داریم که هم بازیکنانش تجربه بالایی دارند و هم بازیکنان جوان خوبی در اختیار دارد. در همه پست‌ها بازیکن داریم. این بازیکنان سال‌ها است که با هم کار می‌کنند و هماهنگ شده‌اند.

*  به اندازه دو تیم ملی بازیکن داریم

وی با اشاره به حضور بازیکنان زیاد در تیم ملی عنوان کرد: به هیچ عنوان در تیم ملی دغدغه بازیکن نداریم در همه پست‌ها بازیکنان خوبی را در اختیار داریم به نظر من ما به اندازه دو تیم ملی بازیکن داریم. یک تیم ملی در زمین است  و تیم ملی دیگر روی نیمکت قرار دارد بنابراین اگر همه چیز عادی باشد تیم ملی می‌توانند بعد از ۴۴ سال سنت شکنی کند و قهرمان شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m9aew

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقا معلم رودرروی سایپا در جنگ خودروسازها