تاریخ انتشار: 1397/09/27 12:05
کد خبر: 117279

معجزه ژنرال؛از بدترین سپاهان تا قهرمان نیم‌فصل!

طلایی‌پوشان شکست ناپذیر در فصل جاری بیش از نیمی از دیدارهای خود را با پیروزی پشت سرگذاشتند و به همراه پرسپولیس، دو تیمی هستند که در فصل جاری نباخته‌اند.
معجزه ژنرال؛از بدترین سپاهان تا قهرمان نیم‌فصل!

سپاهان در فصل جاری با هدایت امیر قلعه‌نویی قهرمان نیم فصل لیگ هجدهم شد، عنوانی که در رقابت شدید با تیم‌های آماده‌ای همچون پدیده، تراکتور و پرسپولیس به سختی به دست آمد هر چند اگر استقلال هم زودتر به مرز آمادگی می‌رسید این تیم هم می‌توانست جزو مدعیان باشد.

از بدترین سپاهان تا قهرمان نیم‌فصل

سختی کار قلعه‌نویی زمانی بیشتر مشخص می‌شود که نیم فصل اول سال گذشته را با نیم‌فصل جاری مقایسه کنیم و ببینیم ژنرال در سپاهان چه کرده است زیرا او یکی از بدترین سپاهان‌های تاریخ لیگ برتر را تحویل گرفت و اکنون قهرمان نیم‌فصل کرده است. سپاهان در حالی این عنوان را به دست آورد که نیم‌فصل لیگ هفدهم در رتبه دوازدهم جدول قرار داشت.

طلایی‌پوشان شکست‌ناپذیر

طلایی‌پوشان شکست ناپذیر در فصل جاری بیش از نیمی از دیدارهای خود را با پیروزی پشت سرگذاشتند و به همراه پرسپولیس، دو تیمی هستند که در فصل جاری نباخته‌اند. آنها در نیم‌فصل لیگ هفدهم تنها در 20 درصد از بازی‌های خود به پیروزی رسیدند و بدتر آن که به میزان دو برابر پیروزی های خود، شکست خوردند.

خط حمله، کلید موفقیت ژنرال

به نظر می‌رسد بزرگترین عامل پیشرفت زردهای اصفهان، بهبود خط حمله آنهاست زیرا دو برابر فصل جاری گل زده‌اند. تیم فوتبال سپاهان با به ثمر رساندن 28 گل، صاحب برترین خط حمله شد. طلایی‌پوشان نصف جهان در هر دیدار به طور میانگین 1.9 گل به ثمر رسانده‌اند که آمار خوبی برای خط حمله این تیم محسوب می‌شود به‌خصوص آن که آمار آنها را با فصل قبل که کمتر از یک گل به ثمر می‌رساندند مقایسه کنیم.

سپاهان صاحب "ترین‌ها" در گلزنی

استنلی کی‌روش  با 9 گل زده بهترین گلزن لیگ هجدهم است و عزت‌ا... پورقاز مدافع سپاهان هم با 3 گل زده، گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نام گرفت. همچنین تعداد گل‌های زیاد سپاهان در این فصل باعث شده این تیم گلزن‌ها و گل‌سازهای متنوعی داشته باشد.

در سپاهان کل تیم گل می‌زنند

در لیگ هجدهم 10 بازیکن برای سپاهان گلزنی کردند و 11 بازیکن در ساختن گل‌های این تیم سهیم بوده‌اند. ژنرال در حالی در خط حمله سپاهان معجزه کرده که همزمان از خط دفاع این تیم هم یک دژ مستحکم ساخته است. 9 گل از 28 گل تیم سپاهان توسط کی‌روش استنلی به ثمر رسید و این نشان می‌دهد تا چه اندازه این مهاجم در موفقیت تیم سپاهان در دور رفت بازی‌ها تاثیر گذار بوده است.

28 گل و تنها 2 پنالتی

کی‌روش دو گل از این 9 گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. در بازی با نساجی و فولاد. این دو پنالتی همه پنالتی‌های تیم سپاهان در دور رفت بوده است و 26 گل دیگر تیم روی کار ترکیبی و در جریان بازی به ثمر رسیده است.

دژ مستحکم ژنرال

طلایی‌پوشان نصف جهان در فصل جاری به‌طور میانگین در هر دیدار تنها 6/0 گل دریافت کرده‌اند در حالی که در نیم فصل اول لیگ هفدهم 3/1 گل دریافت می‌کردند. این آمار نشان می‌دهد قلعه‌نویی در سپاهانی که به راحتی گل دریافت می‌کرد، یک خط دفاع مستحکم ساخته است. همین پیشرفت در خط دفاع و حمله موجب بهبود چشمگیر تفاضل گل این تیم شده است. سپاهان با ژنرال از تفاضل گل منفی 5 به مثبت 16 رسیده است یعنی بهترین تفاضل گل فصل جاری. زردها تحت هدایت قلعه‌‌نویی بیش از دو برابر نیم‌فصل اول لیگ هفدهم امتیاز کسب کرده‌اند.

دو برابر امتیاز بیشتر از پارسال

زردپوشان اصفهان از میانگین امتیاز 1 در هر دیدار به متوسط امتیاز 2 در هر بازی رسیده‌اند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان با چهار پیروزی و سه تساوی در خارج از خانه، در رده نخست بازی‌های خارج از خانه قرار گرفتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dzdom

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صحبت هایی که دردسرساز شد/سرمربی سپاهان و خانواده اش تهدید شدند