تاریخ انتشار: 1397/09/27 12:37
کد خبر: 117275

سرخابی ها نشسته بر صدر جدول!

تیم های پرسپولیس و استقلال در دور رفت لیگ برتر بهترین عملکرد را در فاز دفاعی داشته اند. با خوردن 6 گل در 15 بازی و این بدین معنی است که میانگین گل خورده آنها در هر بازی کمتر از نیم گل است.
سرخابی ها نشسته بر صدر جدول!

این در حالی است که دو تیم با وجود برخوداری از یک خط دفاعی خوب خیلی عملکرد قابل ملاحظه ای در فاز حمله نداشته اند. از سویی استقلال با وجود عملکرد خوب در فاز دفاعی در امتیازگیری خوب عمل نکرده است و با 6 امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین بازی ها را به پایان برده است.

 

میانگین گل خورده 7 تیم در دور رفت بازی ها کمتر از یک گل است و همان طور که معدل گل زده هیچ یک از تیم ها در این فصل از بازی ها 2 گل نبوده هیچ تیمی هم به طور میانگین  در هر بازی دو گل نخورده است و این نشان می دهد تیم های ما به همان اندازه که در فاز حمله ضعیف هستند در فاز دفاعی عملکرد خوبی دارند به این خاطر که در بازی ها بیشتر به نباختن فکر می کنند تا بردن. به واقع در لیگ برتر می شود تیم های خوب با تاکتیک های مختلف در فاز دفاعی دید.

 

حضور نفت مسجد سلیمان و ماشین سازی در نیمه بالای جدول بهترین تیم ها در فاز دفاعی و در کنار مدعیان قهرمانی در نوع خود جالب است و این در حالی است که در جدول رده بندی حقیقی آنها در جایگاه های پایین تری قرار دارند. این بدین معنی است که صرفا با یک خط دفاعی خوب نمی توان موفقیت های بی شماری به دست آورد، همان طور که استقلال هم اکنون با 6 امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین در رده پنجم جدول قرار دارد. در فوتبال موفقیت در شرایطی به دست می آید که تیم در هر دو بخش نرمال باشد. صرفا با بهترین عملکرد در فاز تهاجمی یا فاز دفاعی قهرمانی به دست نمی آید.

 

قعرنشین تیم ها در جدول فاز دفاعی تیم سیپدرود رشت است که به طور معدل در هر بازی 1.73 گل دریافت کرده و هر 51 دقیقه به طور میانگین یک بار دروازه این تیم باز شده است. بنابراین تیم علی کریمی برای تغییر وضعیت در دور برگشت ابتدا باید خط دفاعی اش را ترمیم کند. حضور 3 تیم خوزستانی در رده های 12 تا 16 نشان می دهد تیم های این استان در فصل جاری لیگ برتر اصلا در فاز دفاعی عملکرد خوب و قابل دفاعی نداشتند. هم چنین ذوب آهن نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و طبیعتا علیرضا منصوریان کار سختی برای تغییر روند تیم در فاز دفاعی خواهد داشت.

 

به اتفاق جدول عملکرد تیم ها درفاز دفاعی و در دور رفت هیجدهمین دوره لیگ برتر را ملاحظه می کنیم:

900


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48rmvm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



صحبت های مهم رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال