تاریخ انتشار: 1397/09/27 18:33
کد خبر: 117230

هموطن مامه تیام، گزینه گلزنی برای استقلال!

روز گذشته و در برخی کانال‌های هواداری استقلال، نام یک مهاجم سنگالی به عنوان گزینه حضور در رأس خط حمله استقلال بار‌ها تکرار شد.
هموطن مامه تیام، گزینه گلزنی برای استقلال!

«لاسینا ترائوره» اسم مهاجمی سیه‌چرده و ۲۴ ساله بود که آماری پرفراز و نشیب در تیم‌های مطرح و نیمه‌مطرح اروپایی داشت. در این باره بلافاصله با علی خطیر، یکی از مسئولان اصلی نقل و انتقالات باشگاه استقلال تماس گرفتیم که او در این باره نه حرفی از تکذیب زد نه تأیید. او قاطعانه گفت که هرگز درباره موضوع نقل و انتقال بازیکن حرفی نخواهد زد.

با این همه بررسی کارنامه این بازیکن که با باشگاه موناکو قرارداد دارد، ولی چند سالی است که به صورت قرضی از این تیم به تیم‌های دیگر رفته نشان داد که «ترائوره» هم خوب گل می‌زند و هم خوب گل نمی‌زند!

* استارت درخشان در روسیه!

لاسینا از سال ۲۰۱۲ به رده بزرگسالان آمده و در باشگاه کراسنودار، فوتبالش را در لیگ روسیه استارت زده است. او در نخستین فصل بازی اش در رده بزرگسالان با به ثمر رساندن ۱۸ گل موفق شد مشتری‌های زیادی را برای خودش دست و پا کند. یکی از آن‌ها باشگاه آنژی بود که دو سال این بازیکن را به خدمت گرفت، ولی لاسینا در فصل اول حضورش در آن تیم ۱۲ گل و فصل بعد یک گل بیشتر برای آن تیم به ثمر نرساند.

* مثل تیام مسلمان است!

لاسینا هم مانند دیگر هموطنش که فصل قبل در استقلال بود مسلمان است با این تفاوت که ۱۶ برادر دارد. البته دو برادر دیگرش هم در حال حاضر در لیگ برتر رومانی توپ می‌زنند.

** بازی در لیگ برتر انگلیس!

این مهاجم پس از روسیه راهی لیگ برتر انگلیس و باشگاه اورتون شد، اما در طول فصل ۱۴-۲۰۱۳ فقط یک دقیقه بازی به او رسید تا مقابل هال‌سیتی به زمین برود.

* ورود به لوشامپیونه!

پس از اورتون، باشگاه موناکو خواستار به خدمت گیری این بازیکن شد و دو فصل پیاپی به عضویت این تیم درآمد و در لوشامپیونه توپ زد. البته در سال دوم به دلیل بازی‌های ضعیفش به تیم دوم موناکو در دسته پایین‌تر منتقل شد.

* بازگشت موفق به روسیه!

ترائوره که نامش برای فوتبالی‌های ایران به دلیل شباهت با عیسی ترائوره آشناست در لیگ ۱۷-۲۰۱۶ به زسکا مسکو رفت و آمار بدی با آن تیم نداشت. در ۱۴ بازی هم ۵ گل به ثمر رساند.

* بازی در لیگ قهرمانان!

مهاجمی که گفته شده مد نظر استقلال است سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد و از این حیث بازیکنی باتجربه است. مانند تیام که با تجربه‌ای که در سری A ایتالیا داشت توانست در لیگ برتر ایران که سطحی به مراتب پایین‌تر دارد بدرخشد.

* گلزنی به گرانادا و آلاوز در لالیگا!

او قراردادی ۴/۵ ساله با موناکو بست و در این سال‌ها به صورت قرضی از این باشگاه به تیم‌های دیگر ترانسفر می‌شد تا فصل قبل از زسکا راهی اسپورتینگ گیخون شود. او در لالیگا هم به میدان رفت و ۲ گل هم به آلاوز و گرانادا زد.

* یک سال و ۹ ماه گل نزده است!

لاسینا پس از گلزنی به گرانادا در فروردین سال ۱۳۹۶ دیگر در هیچ مسابقه رسمی موفق به گلزنی نشده است. ضمن اینکه از ۲۱ آوریل هم در هیچ تیمی بازی نمی‌کند.

* قیمت عجیب و غریب!

سایت ترانسفر مارکت برای این بازیکن با آمار ضعیف این دو سالش قیمت ۲/۵ میلیون یورویی را تعیین کرده است که تبدیل آن به تومان با یوروی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی رقم ۳۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان را مشخص می‌کند!

* بازیکن آزاد است

در حالی که روز گذشته گفته شده بود همبازی سامان قدوس در باشگاه آمیان فرانسه است این بازیکن ظرف ۶ ماه اخیر اصلاً در هیچ تیمی عضویت نداشته و قرارداد ۴/۵ ساله اش با موناکو هم به پایان رسیده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpawv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سیاست های جدید استقلال در نقل و انتقالات زمستانی!