تاریخ انتشار: 1397/09/27 23:35
کد خبر: 117185

مهاجری به جای تقوی؛یکی از عجیب‌ترین انتقال‌های فوتبالی!

محمد تقوی تا پایان نیم فصل اول، سرمربی موقت تراکتورسازی ماند و مالک باشگاه حاضر به عقد قرارداد با او نشد تا امروز بحث تغییر سرمربی در تراکتورسازی جدی باشد.
مهاجری به جای تقوی؛یکی از عجیب‌ترین انتقال‌های فوتبالی!

این‌طور که از تبریز شنیده می‌شود برنامه اول باشگاه تراکتورسازی انتخاب سرمربی خارجی و ادامه همکاری با تقوی به‌عنوان دستیار این سرمربی خارجی است. با این حال اما اگر شرایط برای حضور سرمربی خارجی در تبریز فراهم نشود، باز هم تقوی سرمربی تراکتورسازی نمی‌ماند. ظاهراً برنامه‌ بعدی باشگاه تراکتورسازی این است که رضا مهاجری را به‌عنوان سرمربی انتخاب کند و تقوی سرمربی ماشین سازی شود

کمتر کسی از هواداران تراکتورسازی است که برای نیم فصل دوم، در انتظار تغییر سرمربی تیم نباشد. از همان ابتدا هم تصمیم مالک باشگاه برای نشاندن محمد تقوی به جای توشاک با تعجب تراکتورسازان همراه بود.

 واقعیت هم این بود که کسی از توانایی‌های تقوی با خبر نبود و امتحان او در این برهه از فصل را به صلاح تراکتورسازی نمی‌دانستند.

با این حال اما چاره‌ای جز اعتماد به تقوی نبود. بعدتر پیروزی 6 بر صفر تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان، نظرها را نسبت به تقوی تغییر داد و به تشویق او در جایگاه هواداران منجر شد.

با این حال اما همچنان تمایل به تغییر سرمربی تراکتورسازی در پایان نیم فصل وجود داشت.

محمدرضا زنوزی به‌عنوان مالک باشگاه از همان ابتدا وعده داده بود که سرمربی تراز اول خارجی را جایگزین توشاک می‌کند و هواداران هنوز که هنوز است در انتظار آمدن آن سرمربی خارجی هستند و انتظار دارند که هرچه زودتر این وعده عملی شود.

پایان نیم‌فصل اول در واقع برای تراکتورسازان با انتظار برای تحقق وعده تغییر سرمربی همراه بوده است.

بخصوص که رابطه تقوی و هواداران بعد از بازی تراکتورسازی – فولاد قدری شکرآب هم شده و آنها به خاطر بازی دادن به مسعود شجاعی و پاسخی که تقوی به اعتراض هواداران داده بود، از او گله دارند.

تقوی در آن بازی نه تنها به درخواست هواداران برای تعویض مسعود شجاعی توجهی نکرد. بلکه بعد از بازی با قاطعیت گفت که کاپیتان تیمش را تعویض نمی‌کند تا هواداران حسابی از او ناراحت باشند و انگ بازیکن‌سالاری را به تقوی بچسبانند.

تراکتور در پایان نیم‌فصل اول با نتایج قابل قبولی، ۲۶ امتیاز کسب کرد و در رده چهارم جدول جایگاه خود را تثبیت کرد اما هم مالک باشگاه و هم هواداران از این تیم فقط و فقط قهرمانی می‌خواهند. درست است که هزینه‌های کلانی که برای آوردن توشاک، استوکس و لی‌اروین در واقع ثمری برای تراکتورسازی نداشت و جدایی آنها در نهایت کار تراکتور را برای قهرمانی سخت و سخت‌تر می‌کند اما مالک باشگاه حاضر نیست به راحتی پا پس بکشد و راه رسیدن به قهرمانی را برای رقبا باز کند.

برای تغییر سرمربی در تراکتورسازی دو احتمال جدی مطرح می‌شود. نخستین احتمال که مطابق با وعده پیشین زنوزی هم هست، انتخاب یک سرمربی خارجی و ادامه فعالیت تقوی به‌عنوان دستیار این سرمربی در تیم است. این همان اتفاقی است که هواداران هم انتظارش را دارند.

با این حال اما اگر زنوزی نتواند شرایط و مقدمات حضور یک سرمربی خوب خارجی در تراکتورسازی را فراهم کند، چاره‌ای ندارد جز اینکه به سراغ برنامه دوم برود.

برنامه‌ای که گفته می‌شود به جابه‌جایی سرمربی‌های دو تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی منجر خواهد شد. یعنی تراکتورسازی که نیم‌فصل اول را با محمد تقوی به پایان رسانده بود، در صورت انتخاب نشدن سرمربی خارجی، نیم‌فصل دوم را با سرمربی ماشین‌سازی شروع می‌کند. رضا مهاجری هم در نیم‌فصل دوم به جای اینکه روی نیمکت ماشین‌سازی بنشیند، به تراکتورسازی نقل مکان خواهد کرد.

با توجه به زمزمه‌هایی که درباره تعویض بازیکنان بین این دو باشگاه شنیده می‌شود، اینکه سرمربی‌های دو تیم هم تغییر کنند، به هیچ عنوان اتفاق دور از ذهنی نیست اما این تصمیم هنوز به مرحله جدی نرسیده و بدون شک مالک باشگاه درباره سرمربی تراکتورسازی پیش از هر تصمیمی شانس خود را برای آوردن گزینه خارجی امتحان می‌کند و در صورتی که به نتیجه نرسد به سراغ برنامه تعویض سرمربی خواهد رفت.

واقعیت این است که همین حالا هم که رضا مهاجری سرمربی ماشین‌سازی است، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه او در پروسه یارگیری تراکتورسازی در نیم‌فصل به زنوزی مشاوره می‌دهد. همان کاری که پیش از شروع لیگ و حضور توشاک در ایران انجام داده بود.

با پایان نیم‌فصل اول گفته می‌شود مالک تراکتورسازی قصد دارد بازیکنان بهتر ماشین‌سازی را به تراکتورسازی منتقل کند و با کمترین هزینه، تراکتورسازی را تقویت کند.

البته که این موضوع در برخی موارد با نارضایتی بازیکنان همراه بوده و آنها از اینکه در صورت جدایی از ماشین‌سازی محکوم به انتخاب تراکتورسازی باشند، ناراحتند.

در صورتی که زنوزی به این نتیجه برسد که با تعویض سرمربی‌های دو تیم ماشین‌سازی و تراکتور، مشکل سرمربی تراکتور را حل کند، می‌توان شاهد یکی از عجیب‌ترین انتقال‌های فوتبالی بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m9azb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تقوی لیست مدِ نظرش را به باشگاه تحویل داد