تاریخ انتشار: 1397/09/29 18:52
کد خبر: 116945

بشار: این قول را می‌دهیم که نهایت تلاش خود را به خرج بدهیم

هافبک عراقی پرسپولیس به خبرورزشی گفت: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، شاید ویتنام هم مدعی شود!
بشار: این قول را می‌دهیم که نهایت تلاش خود را به خرج بدهیم

بدون شک یکی ازبهترین بازیکنان پرسپولیس در یک سال اخیر بشار رسن بوده است. هافبک تکنیکی و بازیساز عراقی که برانکو اعتقاد دارد مدرن‌تر از محسن مسلمان است.

بشار که فصل خوبی را به همراه پرسپولیس تجربه کرد توانست به تازگی به عنوان بهترین هافبک و مرد سال فوتبال عراق برسد.

این عنوان بر اساس نظرسنجی شبکه فوتبال عراق که مردم این کشور هم در آن مشارکت داشتند به هافبک تکنیکی پرسپولیس رسید.

از طرفی تیم ملی عراق یکی از تیم‌های همگروه ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیاست. بشار رسن هم یکی از بازیکنانی است که باید در ترکیب تیم کشورش در گروه چهارم این رقابت‌ها مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد. دیروز توانستیم به کمک مدیر برنامه‌های بشار رسن مصاحبه‌ای با این ملی‌پوش عراقی انجام بدهیم.

* نیم‌فصل اول لیگ برتر ایران تمام شد. در این رابطه چه صحبتی داری؟

ما با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم. به دلیل حکم فیفا نتوانستیم بازیکن جدید بخریم و با کمبود بازیکن مواجه بودیم. همین مسئله فشار زیادی روی سایر بازیکنان آورد و باعث مصدومیت‌های شدید همبازیانم شد.

* این فصل قول می‌دهید نایب‌قهرمانی را تبدیل به قهرمانی کنید؟

قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به این سادگی نیست. همه تیم‌ها با تمام امکانات و استفاده از بازیکنان برزیلی، آرژانتینی، اروپایی و آفریقایی برای قهرمانی و موفقیت می‌آیند، اما پرسپولیس هم تیم کم‌تجربه‌ای نیست. پرسپولیس دو سال متوالی به نیمه‌نهایی و فینال آسیا رسیده و امیدوارم این بار هم با حمایت تماشاگران خودی موفق شویم.

* سپاهان اصفهان، پدیده مشهد و پرسپولیس هر سه با ۳۱ امتیاز نیم‌فصل اول را به پایان رساندند. فکر می‌کنی در پایان نیم‌فصل دوم بتوانید به قهرمانی برسید؟

هدف همه ما بازیکنان پرسپولیس همین است. می‌خواهیم هت‌تریک کنیم و...

* به طرفداران پرسپولیس قول می‌دهید در قهرمانی هت‌تریک کنید؟

بله، این قول را می‌دهیم که نهایت تلاش خود را به خرج بدهیم که در پایان فصل برای سومین بار قهرمان لیگ برتر شویم.

* به تازگی برانکو مصاحبه‌ای با ما داشت و عنوان کرد قصد دارد در نیم‌فصل دوم از بشار رسن و سروش رفیعی کنار هم استفاده کند. نظری در این رابطه نداری؟

من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای وظیفه دارم تمرین کنم و تابع تصمیم سرمربی تیم باشم. اینکه من بازی کنم یا کنار چه کسی بازی کنم تصمیمی است که سرمربی تیم می‌گیرد. سروش رفیعی هم می‌دانم بازیکنی تکنیکی و دریبل‌زن است و مطمئن هستم من، او و سایر بازیکنان پرسپولیس فقط برای یک هدف بزرگ که آن هم قهرمانی است تلاش خواهیم کرد.

* عنوان مرد سال عراق را به دست آوردی. اگر در جام ملت‌های آسیا بدرخشی شاید بتوانی مرد سال قاره هم بشوی؟

عنوان مرد سال عراق را مدیون همبازیانم و بازی در پرسپولیس هستم و امیدوارم بازیکن مفیدی برای تیم ملی کشورم باشم، اما اینکه بخواهم به مرد سال آسیا شدن فکر کنم... نمی‌دانم. عناوین انفرادی زمانی ارزشمند هستند که با موفقیت تیمی همراه باشند. دوست دارم تیم باشگاهی‌ام پرسپولیس و تیم ملی عراق موفق باشند.

* این عنوان بر اساس نظرسنجی شبکه فوتبال عراق بود؟

بله، در این نظرسنجی همه کارشناسان، رسانه‌ها و مردم فوتبالدوست عراق شرکت داشتند. اتفاقاً بهترین خبرنگار، مجری، عکاس و... هم برگزیده شدند. مراسم خوبی بود که در یک رستوران شیک برگزار شد.

* شنیدیم یکی از خبرنگاران جنجالی عراق که به تازگی از جاسم کرار مصاحبه‌ای پرسروصدا گرفته است در حاشیه این مراسم سراغ تو آمد و...

بله، او سؤالی در خصوص حرف‌های اخیر جاسم کرار مطرح کرد، اما من گفتم به خودم اجازه نمی‌دهم در خصوص مصاحبه جاسم حرف بزنم.

* چرا؟

جاسم فوتبالیستی بزرگ و بسیار قوی است. من گفتم صحبت خاصی در مورد اینکه او گفته بهترین بازیکن لیگ ایران است ندارم و برایش احترام قائلم، چون جاسم الگوی فنی من است.

* بگذریم! سرکو کاتانچ سرمربی تیم ملی عراق هم در این مراسم حضور داشت؟

نه، آقای کاتانچ فردایش به عراق آمد.

* شما در گروهی قرار گرفته اید که ایران، یمن و ویتنام قرار دارند. شما هم تصور می‌کنید ایران و عراق از این گروه بالا بروند؟

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. در فوتبال امروز هیچ حریفی را نمی‌توان دست‌کم گرفت و شاید همین ویتنام بیاید و در حد یک مدعی ظاهر شود. ما با تمرکز بالا در همه مسابقات به میدان می‌رویم و همان‌طور که گفتم هیچ حریفی را دست‌کم نخواهیم گرفت.

* اردوی شما در عراق برگزار می‌شود؟

دو هفته‌ای در عراق تمرین می‌کنیم و بعد برای اردوی خارجی به عمان خواهیم رفت.

* روز ۲۶ دی و در آخرین بازی گروه چهارم جام ملت‌های آسیا عراق و ایران برابر هم قرار خواهند گرفت. فکر می‌کنی نتیجه این بازی چه شود؟

من فوتبالیست هستم و پیشگو نیستم! باید تا روز ۲۶ دی صبر کنید که بدانید کدام تیم برنده خواهد شد.

* راستی این بحث ماندن یا رفتن تو از پرسپولیس در پایان جام ملت‌ها چیست؟

من در حال حاضر بازیکن پرسپولیس و تحت قرارداد این تیم هستم. سایر موارد را هم بهتر است از مدیر برنامه‌هایم بپرسید، چون تمرکزم فقط روی تمرین و بازی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xgn7w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی ذوب آهن دلیل جدایی مسلمان از پرسپولیس را لو داد!