تاریخ انتشار: 1397/09/29 19:31
کد خبر: 116940

صدرنشینی نیم فصل سکوی قهرمانی است؟

هرچند که به صدرنشین نیم فصل اول جام نمی‌دهند ولی این جایگاه تا حدودی تضمین‌کننده موفقیت یک تیم در پایان فصل است. در 17 دوره گذشته لیگ برتر، 9 بار تیمی که صدرنشین نیم فصل شده در پایان مسابقات قهرمان شده و در 3 دوره اخیر هم، صدرنشین نیم فصل اول در پایان فصل جام را بالای سر برده است.
صدرنشینی نیم فصل سکوی قهرمانی است؟

در اولین سال لیگ برتر (81-80)، استقلال قهرمان نیم‌فصل شد اما در پایان فصل پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برد. در لیگ دوم، سپاهان نخستین قهرمان نیم‌فصل تاریخ لیگ برتر بود که در پایان فصل نیز قهرمانی را از آن خود کرد. در لیگ سوم، ذوب‌آهن قهرمان نیم‌فصل شد اما در پایان فصل، چهارم شد و پاس تهران به قهرمانی رسید. در لیگ چهارم، فولادخوزستان قهرمانی نیم‌فصل را به نام خودش ثبت کرد و جام قهرمانی را نیز به دست آورد. در لیگ پنجم، استقلال قهرمانی نیم فصل را در پایان فصل تکرار کرد. این اتفاق برای سایپا در لیگ ششم افتاد و این تیم، در نیم فصل و پایان فصل قهرمان شد. در لیگ هفتم، پرسپولیس در پایان نیم فصل صدرنشین بود و در پایان هم قهرمانی را جشن گرفت. در لیگ هشتم، ذوب‌آهن برای دومین بار نیم‌فصل صدرنشین شد اما برای دومین بار نتوانست آن را به قهرمانی پایان فصل تبدیل کند و استقلالی‌ها جام را بالای سر بردند. در لیگ نهم، سپاهان توانست دومین قهرمانی خود در نیم فصل و پایان فصل را تجربه کند. در لیگ برتر دهم، ذوب‌آهن دوباره قهرمان نیم‌فصل شد اما همشهری اش سپاهان دومین قهرمانی متوالی و سومین جام لیگ برتر را به‌دست آورد. در لیگ یازدهم، استقلالی‌ها توانستند قهرمانی نیم فصل را از آن خودشان کنند اما قهرمان این دوره نیز، سپاهان بود. در لیگ دوازدهم، سپاهانی‌ها قهرمان نیم‌ فصل شدند اما این بار استقلال قهرمانی را در پایان فصل از آنها گرفت. در لیگ سیزدهم، پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد اما در نهایت، فولاد جام قهرمانی را بالای سر برد. در لیگ برتر چهاردهم، تراکتورسازی صدرنشین نیم‌فصل شد اما این سپاهان بود که به جام رسید. در لیگ پانزدهم، استقلال خوزستان قهرمان نیم‌فصل لقب گرفت و با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، فاتح لیگ برتر شد. در لیگ برتر شانزدهم، پرسپولیس قهرمان نیم فصل و پایان فصل شد و در لیگ هفدهم نیز این اتفاق برای سرخپوشان پایتخت تکرار شد.
در حال حاضر هم، این چهارمین دفعه‌ای است که سپاهان نیم فصل اول را در جایگاه نخست به پایان می‌رساند و در این آمار در کنار پرسپولیس رکورددار این موضوع شد. آمار دلگرم کننده برای تیم‌های مدعی این است که هیچ وقت تیمی خارج از 3 تیم نخست نیم فصل اول به قهرمانی لیگ نرسیده. سپاهان در لیگ چهاردهم، فولاد در لیگ سیزدهم و پاس در لیگ سوم، نیم فصل اول را با رتبه سوم به پایان رساندند و در پایان فصل به قهرمانی رسیدند و حالا باید دید این سنت پابرجا می‌ماند یا تیم‌های تراکتورسازی یا استقلال که در نیم فصل در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند، می‌توانند این آمار را تغییر دهند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pdera

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیست خرید استقلال و پرسپولیس لو رفت!