تاریخ انتشار: 1397/10/03 17:24
کد خبر: 116467

4 چالش مهم پرسپولیس در نیم‌فصل دوم

پرسپولیس نیم‌فصل اول را رؤیایی پشت سر گذاشت. درحالی‌که تیم‌هایی مثل استقلال، سپاهان و تراکتورسازی تقویت شده بودند، سرخپوشان بدون جذب بازیکن توانستند نخستین نیم‌فصل بدون شکست باشگاه در تاریخ لیگ برتر را به ثبت برسانند.
4 چالش مهم پرسپولیس در نیم‌فصل دوم

توقف سپاهان در روز آخر برابر استقلال خوزستان هم موجب شد پرسپولیس در پایان دور رفت امتیازی یکسان با سپاهان و پدیده، دو صدرنشین دیگر مسابقات داشته باشد. حالا هواداران امیدوارند پرسپولیس با استفاده از بازیکنان جدید در نیم‌فصل دوم بتواند سومین قهرمانی پیاپی را به‌دست بیاورد و کلکسیون موفقیت‌های این سالیان را کامل‌تر کند. با وجود این سرخ‌ها در دور برگشت با چند چالش مهم مواجه هستند که ممکن است کار را برای آنها دشوار کند.
   بدون بیرانوند
بیرانوند بعد از آن تجربه درخشان در جام‌جهانی امکان جدایی از پرسپولیس را داشت اما به گفته خودش در این تیم ماند تا دوران محرومیت سرخپوشان به پایان برسد. گویا در قرارداد فعلی بیرو بندی وجود دارد که در ازای پرداخت مبلغی معین بابت رضایتنامه، به او اجازه جدایی می‌دهد. حالا محرومیت تمام‌شده و بیرانوند اگر مشتری خوب داشته باشد، بدون مشکل قانونی یا اخلاقی قادر به جدایی از جمع قرمزها خواهد بود. این در حالی است که بیرانوند بعد از یک سال پرفراز و نشیب، حالا در این فصل تازه برای پرسپولیس تبدیل به یک ستاره و گلر مطمئن شده و قطعا جدایی او اتفاق فنی ناخوشایندی خواهد بود. بیرو فرصت دارد با تکرار نمایش‌های خوبش در جام ملتهای آسیا، مشتریان بیشتری را وسوسه کند. در حقیقت هر سیو بیرو در امارات، «سیو»‌کردن او را برای پرسپولیس سخت‌تر خواهد کرد. خبر بدتر اینکه هم‌اکنون گزینه مطلوب، باکیفیت و در دسترس داخلی برای جانشینی بیرانوند به چشم نمی‌خورد.
   جام حذفی؛ جام حیثیتی
شاید مهم‌ترین هدف برانکو قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا باشد اما حیثیتی‌ترین هدف او قهرمانی در جام حذفی است؛ تورنمنتی نفرین‌شده که انگار قرار نیست یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ پرسپولیس در آن سربلند باشد. برانکو در سه فصل گذشته بدجوری از جام حذفی اوت شده و این فصل تمام تلاشش را خواهد کرد تا این نقصان را برطرف کند. دیدید که او پیش از نیمه‌نهایی آسیا هم تقریبا با ترکیب اصلی برابر نود ارومیه به میدان رفت. به این ترتیب فشار برگزاری مسابقات حساس جام حذفی هم به ترافیک مسابقات نیم‌فصل دوم اضافه خواهد شد. پرسپولیس که سال آینده هم در آسیا حضور خواهد داشت، ادامه فصل را عملا در سه جبهه باید بجنگد. آنها برنامه سختی هم دارند. سرخپوشان در یک‌هشتم نهایی میهمان سپیدرود هستند، اگر ببرند در یک‌چهارم میزبان پدیده مشهد خواهند بود و درصورت پیروزی، در نیمه‌نهایی میهمان سپاهان اصفهان می‌شوند. فقط درنظر بگیرید یک بازی اضافه در نقش‌جهان چه فشاری روی تیم خواهد آورد.
   2بازیِ بیرون از خانه بیشتر
قرعه پرسپولیس در لیگ هجدهم طوری بود که آنها در نیم‌فصل نخست 6بازی بیرون از خانه برگزار کردند اما در نیم‌فصل دوم 8بار باید به خانه رقبا بروند که طبعا کار بسیار سخت‌تری است. قرمزها در دور رفت میهمان پدیده، استقلال خوزستان، نفت آبادان، سایپا، سپاهان و ماشین‌سازی تبریز بودند و در دور برگشت به‌ترتیب باید به خانه فولاد، نفت مسجد سلیمان، نساجی، سپیدرود، پیکان، ذوب‌آهن و تراکتورسازی بروند. می‌بینید که کار چقدر دشوارتر از نیم‌فصل اول است.
   بعد از 2سال در یادگار
بین همه بازی‌های بیرون از خانه پرسپولیس، حکایت مسابقه با تراکتورسازی متفاوت است. تیم برانکو آخرین بار هفته دوم لیگ هفدهم در تبریز به مصاف تراکتورسازی رفت و 2بر یک برنده شد. آن بازی روز 12مرداد 96برگزار شد و پرسپولیس دیگر به ورزشگاه یادگار امام نرفت، تا بهار 98که احتمالا در کشاکش کورس قهرمانی باید دوباره میهمان تراکتورسازی شود. با توجه به کل‌کل‌هایی که این اواخر بین هواداران دو تیم به‌وجود آمده، قطعا قرار گرفتن این بازی در مسیر تکرار قهرمانی سرخ‌ها یک چالش بسیار بزرگ است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vgmlp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چهره پروفسور پر از امیدواری/ خیز برانکو برای هت تریک در قهرمانی با پرسپولیس