تاریخ انتشار: 1397/10/10 17:33
کد خبر: 115646

من بودم با برانکو ۵ ساله تمدید می‌کردم

اسطوره باشگاه پرسپولیس به خبرورزشی گفت: باید توی زمین هم ثابت کنیم بهترین تیم آسیا هستیم.
من بودم با برانکو ۵ ساله تمدید می‌کردم

در روز‌های اخیر چند پیشکسوت پرسپولیس در مصاحبه‌های خود به برانکو ایوانکوویچ حمله کرده و انتقاداتی انجام دادند. ضیا عربشاهی و وحید قلیچ دو بازیکن اسبق پرسپولیس در گفتگو‌های خود با رسانه‌ها علیه سرمربی کروات موضع گرفتند که این مسئله واکنش علی پروین را به دنبال داشت. اسطوره و بزرگ باشگاه پرسپولیس پس از پایان تمرین پیشکسوتان، شاگردانش را جمع کرد و به نصیحت آنان پرداخت. علی پروین اعلام کرد برانکو نتایج خوبی گرفته و در حال حاضر هم رابطه خوبی با پیشکسوتان پرسپولیس دارد و نباید علیه او صحبتی شود. در همین راستا شنیدن تازه‌ترین حرف‌های علی پروین خالی از لطف نیست.

*قضیه نصیحت شاگردان خود در تمرین اخیر پیشکسوتان چیست؟

بحث نصیحت نبود. این بچه‌ها همگی بزرگ و عاقل هستند و نیازی به نصیحت ندارند. من فقط واقعیت را گفتم.

* اینکه دیگر علیه برانکو مصاحبه نکنند؟

به هر حال این کار یا مصاحبه علیه برانکو تف سربالاست! برانکو الان جزو خانواده پرسپولیس است و نباید این حرف‌ها علیه او زده شود. این حرف‌ها را به بر و بچه‌های پیشکسوت هم زدم.

* دیگر چه گفتید؟

اینکه زشت است مصاحبه کردن علیه سرمربی پرسپولیس و هوادار هم این مسائل را می‌بیند. برانکو دو سال پرسپولیس را قهرمان کرده و امسال هم توی کورس قهرمانی است. توانسته با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و نباید علیه او مصاحبه کنیم.

* خود شما هم همواره از برانکو در سال‌های اخیرحمایت کرده‌اید؟

من واقعیت‌ها را می‌بینم. وقتی او توانسته با پرسپولیس قهرمان شود یا با آن شرایط به فینال آسیا برسد با خودم می‌گویم کارم در حمایت از او درست بوده است. همه ما پیشکسوتان وظیفه داریم از پرسپولیس حمایت کنیم. به من باشد می‌گویم قرارداد برانکو را ۵ ساله تمدید کنند!

* جداً؟!

بله، چراکه نه؟ از نظر من برانکو به پختگی لازم رسیده است. شناخت خوبی از پرسپولیس و فوتبال ایران دارد و هواداران هم دوستش دارند. موفق هم بوده است. هم در ایران قهرمان شده و هم نشان داده توی آسیا حرف برای گفتن دارد. این نظر من علی پروین است و عین همین حرف را توی جمع بچه‌های پیشکسوت هم زدم.

* بسیار خب، به نظر شما پرسپولیس می‌تواند در نیم‌فصل دوم قهرمانی لیگ برتر را جشن بگیرد؟

سپاهان، استقلال و تراکتورسازی هم هستند، اما من فکر می‌کنم آخر سر پرسپولیس قهرمان شود. پرسپولیس نیم‌فصل دوم دیگر مشکل کمبود بازیکن ندارد و چند تا مهره جدید هم اضافه شده‌اند. من یکی خیلی امیدوارم. پرسپولیس تیمی جا افتاده است و شخصیت قهرمانی هم دارد.

* نمی‌شود با شما حرف زد و در مورد جام ملت‌های آسیا چیزی نپرسید. به نظر شما چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند؟

خیلی‌ها از کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا به عنوان رقیب اصلی ایران برای قهرمانی جام ملت‌های آسیا یاد می‌کنند، اما به نظر من نباید تیم‌های عراق و عربستان سعودی را دست‌کم بگیریم.

* چرا؟

به هر حال جام ملت‌های این دوره در امارات برگزار می‌شود که یک کشور عربی است. بازی در کشور‌های عربی با تیم‌های عربی هم خیلی سخت است. عراق تا جایی که شنیدم تیم جوان و باانگیزه‌ای است. عربستانی‌ها هم هر کاری می‌کنند که در امارات قهرمان شوند و به همین خاطر این دو حریف خطرناک هستند.

* تیم ملی ایران چطور؟

من از ته دل آرزو می‌کنم تیم ملی ایران بعد از ۴۳ سال بتواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود و دل مردم را شاد کند.

* عجب اشاره جالبی داشتید ولی فوتبال‌دوستان قدیمی هنوز فراموش نکرده‌اند که گل قهرمانی ایران در جام ملت‌های ۱۹۷۶ تهران را شما به تیم ملی کویت زدید.‌

ای بابا شما خوب یادتان مانده است!

* مگر می‌شود یکی از لحظات تاریخی فوتبال ایران را فراموش کرد؟

شما رسانه‌ها و مردم لطف دارید، اما امیدوارم و از ته دل دعا می‌کنم باز هم ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

* می‌تواند؟

قهرمانی در جام ملت‌های آسیا کار راحتی نیست. همه تیم‌ها با امکانات و تمام وجود به میدان می‌آیند ولی ما ۷ یا ۸ سالی می‌شود در رنکینگ آسیا تیم اول هستیم. حالا باید توی زمین و در عمل هم ثابت کنیم تیم اول و قهرمان آسیا هستیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yvvyb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محل اقامت پرسپولیس در قطر مشخص شد