تاریخ انتشار: 1397/10/24 17:22
کد خبر: 113889

4 نکته به‌جا مانده از بازی با ویتنام

تیم ملی کشورمان دومین دیدارش از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را با پیروزی برابر ویتنام پشت سر گذاشت و در پایان روز دوم صدرنشین باقی ماند.
4 نکته به‌جا مانده از بازی با ویتنام

 به این ترتیب تیم کشورمان تنها یک امتیاز از بازی سوم برابر عراق لازم دارد تا به‌عنوان تیم نخست به مرحله بعد راه بیابد و مسیری بسیار آسان را تا نیمه‌نهایی در پیش داشته باشد. در عین حال چند نکته از این دو بازی و مخصوصا مسابقه با ویتنام باقی مانده که مرورشان خالی از لطف نیست.
   اعصاب ناآرام بیرو
در روزی که فشار خاصی روی دروازه ایران نبود،علیرضا بیرانوند روی تنها موقعیت جدی ویتنامی‌ها عملکرد خوبی داشت و یک تک‌به‌تک کامل را گرفت. با وجود این در یک صحنه او در ارسال پاس برای مدافعان خودی دچار اشتباه شد که می‌رفت کار دست تیم ایران بدهد. عجیب‌تر اینکه بیرانوند بعد از این صحنه و در حالی‌که خودش مقصر به‌نظر می‌رسید درگیر جدل لفظی با مدافعان شد. در مجموع بیرو چند وقتی هست که اعصاب ندارد؛ طوری که این اواخر در مسابقات لیگی هم شاهد بگومگوهای او با بازیکنانی مثل احمد نوراللهی و شجاع خلیل‌زاده بودیم. آیا واقعا مسئله‌ای ذهن بیرانوند را آزار می‌دهد؟ اگر اینطور باشد باید نگران بزنگاه‌های مهم‌تر در ادامه تورنمنت باشیم.
   مدافع «مدرن» کو؟
قبل از جام‌جهانی خیلی‌ها از کی‌روش بابت اعتقاد عجیبش به حضور روزبه چشمی در پست مدافع میانی ایراد می‌گرفتند. کارلوس اما همان زمان در ادعایی عجیب برای توجیه تصمیمش گفت:«چشمی مدرن‌ترین مدافع 10سال اخیر فوتبال ایران است.» او روزبه را در بازی اول جام‌جهانی برابر مراکش در ترکیب اصلی قرار داد که بعد مسئله مصدومیتش پیش آمد اما عجیب است که در این جام اصلا به چشمی اعتماد نشده. در بازی اول مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی زوج قلب خط دفاعی را تشکیل دادند و بعد هم که حسینی جوان از چشم کی‌روش افتاد، پژمان منتظری و محمدحسین کنعانی‌زادگان جانشین او شدند. پس چشمی کجاست؟
  کاپیتان فراموش‌شده
مسعود شجاعی به‌عنوان کاپیتان اول تیم ملی ایران و یکی از مردان مورد اعتماد کی‌روش در طول 8سال گذشته، فعلا یک دقیقه هم برای تیم ملی بازی نکرده. او هافبک طراح است و با وجود اینکه ما در این‌دو مسابقه به شکلی کم‌سابقه تنها با یک هافبک دفاعی بازی کردیم،باز به مسعود بازی نرسیده است. با آرایش جدید، تیم کشورمان در هر مسابقه می‌توانست به‌طور همزمان از حضور 5عنصر تهاجمی استفاده کند اما نفراتی مثل اشکان دژاگه،سامان قدوس و مهدی ترابی به مسعود ترجیح داده شدند. جالب‌تر اینکه همه این نفرات هم در 2 بازی اول خیلی خوب بازی کردند. البته جام ملت‌ها یک تورنمنت فشرده است و بنابراین شاید در ادامه راه باز هم به شجاعی بازی برسد. در عین حال کی‌روش حتما خیلی خوشحال است که در هر پست حداقل 2ستاره آماده در اختیار دارد.
   اعتراض؛ امضای کی‌روش
ظاهرا اعتراض به داوری بخش ثابت فلسفه کی‌روش و به نوعی امضای او محسوب می‌شود. این وسط دیگر مهم نیست که بازی چقدر اهمیت دارد، حریف چقدر خطرناک است یا اصلا کادر داوری چه تصمیماتی گرفته است! مهم برای کارلوس فقط اعتراض‌کردن و تحت فشار قراردادن قاضی میدان است. در هر دو دیدار آغازین تیم ملی برابر یمن و ویتنام تصاویر زیادی از اعتراضات کی‌روش به داوری به ثبت رسیده، درحالی‌که برخی کارشناسان عقیده دارند در مسابقه اول مجید حسینی و در بازی دوم مهدی طارمی می‌توانستند کارت قرمز بگیرند و نگرفتند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qq9jp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کارلوس کی روش ترکیب تیم ملی ایران را اعلام کرد