تاریخ انتشار: 1397/10/25 23:07
کد خبر: 113698

آشوبی: شیوه بازی تیم ملی سورپرایزم کرده!

فرزاد آشوبی می گوید اتحاد و انسجامی که در تیم ملی ایران وجود دارد، مهم ترین خصوصیت و نقطه قوت تیم به شمار می رود.
آشوبی: شیوه بازی تیم ملی سورپرایزم کرده!

فرزاد آشوبی بازیکن سابق سرخابی های پایتخت در گفتگو با "ورزش سه" در مورد شرایط تیم ملی در دو بازی اخیر برابر یمن و ویتنام و نحوه بازی تیم گفت: اولین موضوع این است که من خودم خیلی سورپرایز شدم از شیوه بازی تیم ملی؛ اینکه آقای کی روش پس از سال ها تیمش را به شکلی هدایت می کند که همه مردم دوست دارند. معمولا عادت به دیدن بازی تدافعی از تیم ملی داشتیم و بیشتر روی خلاقیت های فردی به گل می رسیدیم ولی دو بازی دلچسب را دیدیم؛ تیمی دیدیم که باز و هجومی بازی می کند و وقتی توپ را از دست می دهد، بلافاصله دفاع را شروع می کند. البته رقبا هم تا اینجا زیاد خوب نبوده اند ولی دو بازی تدارکاتی جدی را پشت سر گذاشته ایم. امیدوارم در بازی های پیش رو هم این روش را ادامه دهیم.


آشوبی در مورد دیدار بعدی تیم ملی برابر عراق توضیح داد: منطقی این است که با توجه به قدرت فنی تیم عراق باید یک مقدار محتاط تر بازی کنیم، ولی اینکه کلا سیستم دچار تغییر نشود. به نظرم فضایی که به امید ابراهیمی داده شده نیاز به تقویت دارد و اگر با دو هافبک دفاعی بازی کنیم، منطقی تر خواهد بود؛ چون عراقی ها ممکن است بتوانند از پرس شدید ایران خارج شوند. امیدوارم تیم با همین انرژی و روش بازی کنند با البته احتیاط بیشتر. اینکه اما برگردیم به روش های بازی گذشته نه منطقی است و نه جذاب.


وی اضافه کرد: بزرگترین نقطه قوت تیم ملی این است که تیمی است که بسیار هجومی بازی می کند؛ اینکه به خوبی خودش را تغییر داده و تمام شاخصه‌ها و الزامات برای بازی با روش جدید را در زمین می بینیم. مثل بالا بازی کردن مدافعان میانی، باز بازی کردن مدافعان کناری، حرکت های ترکیبی ها در میانه زمین، بازی در عمق، شوتزنی های گسترده و موارد دیگر.


بازیکن سابق پرسپولیس در مورد نقاط ضعف و قوت تیم طی دو مسابقه ای که برگزار کرده، اینگونه توضیح می‌دهد: بزرگترین نقطه قوت ایران روحیه و شاکله تیمی است و اینکه به معنای واقعی تیم هستند و اینطوری احساس می شود که حاضرند جانشان را هم بدهند؛ می خواهم اهمیت تیم بودن را بگویم. ضمن اینکه نفرات هجومی ما بار اصلی دفاع را هم به دوش کشیده اند و به محض اینکه توپ از دست می رود، شروع به دفاع می کنند. نقطه قوت ما نفراتی بوده اند که در خط جلو بوده اند و کار دفاعی را از همانجا شروع و از خط هجومی شروع می کنند.


آشوبی از پیش بینی خود در مورد مدعیان قهرمانی با توجه به نمایشی که از تیم های مختلف در جام دیده گفت: به نظرم کماکان قدرت های سنتی می توانند کیفیت بهتری نشان دهند. البته تا اینجا با چیزی که انتظار داشتیم فاصله داشته اند ولی بهتر می شوند.


بازیکن سابق سرخابی های پایتخت با اشاره به نمایش اردن خاطرنشان کرد: بی شک علامت سوال این جام عملکرد استثنائی اردن است و فکر می کنم اگر اتفاق خاصی نیافتد و با تیم خیلی سختی روبرو نشود، می تواند به جمع 4 تیم برتر برسد.

آشوبی در پایان به این سوال پاسخ داد که با حضور مربیان بزرگی نظیر کی روش، لیپی، بنتو و سایر چهره های مطرح این جام را باید متعلق به تیم های سنتی قاره بدانیم یا تیم هایی که مربیان بهتری دارند، توضیح داد: وقتی کی روش را در فوتبال خودمان می بینیم و تاثیراتی که در فوتبال ما داشته را مرور می کنیم، پس می توانیم مربیان را بسیار مهم بدانیم ولی در نهایت همه چیز در زمین توسط بازیکنان اتفاق می افتد. از این نقطه نظر بهترین و پرتوان ترین تیم جام، تیم ایران است. وقتی از خط دروازه شروع به مرور نفرات می کنیم به این می رسیم که نفرات ما بهترین نفرات جام هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27kza6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا اشکان هست ولی وریا نیست؟