تاریخ انتشار: 1397/10/27 13:56
کد خبر: 113530

خبر خوب؛ استفاده از VAR در نیم فصل دوم

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال در استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در نیم فصل دوم جدی است.
خبر خوب؛ استفاده از VAR در نیم فصل دوم

 بعد از فراخوان سایت فدراسیون فوتبال در مورد شرکت های الکترونیکی که می توانند دراین زمینه به فدراسیون فوتبال کمک کنند شرکت هایی متعددی نمونه کارهای خود را به فدراسیون فوتبال ارایه داده اند که این موضوع دلگرمی فدراسیون فوتبال را برای استفاده از این سیستم در نیم فصل دوم بیشتر کرده است.

داوود رفعتی رئیس دپارتمان کمیته داوران که درگیر تست های آمادگی جسمانی داوران لیگ برتری و نشست های تئوری است در پاسخ کوتاه به سوال ما مبنی بر اینکه آیا در نیم فصل دوم استفاده از VAR قطعی است، گفت: هنوز قطعی نیست منتهی همه تلاش ما بر این است که این کار صورت گیرد و همان طور که اشاره کردید با نمونه های ارایه شده به استفاده از این سیستم در نیم فصل دوم امیدوار هستیم.

فدراسیون فوتبال البته در این زمینه نامه نگاری هایی هم با فیفا داشته است و فیفا به تازگی به این نکته اشاره کرده به کشورهایی که مایل به استفاده از کمک داور ویدئویی در بازی های لیگ برتر باشند کمک خواهد کرد. فیفا به تازگی در پروژه ای در ایران زمین چمن مصنوعی کمپ تیم های ملی را مورد بهره برداری قرار داده است و پیش از این هم با کمک 500 هزار دلاری موجب بهره برداری از سختمان پک در کمپ تیم های ملی شده است.

گفتنی است فیفا مشکلی با بهره برداری با VAR ایرانی در لیگ برتر ندارد منتهی نرم افزاری که مورد استفاده قرار می گیرد باید به تایید فدراسیون فوتبال برسد. البته باید به این نکته اشاره کرد در شروع سیستم کمک داور ویدئویی در استادیوم هایی مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت آن را داشته باشند. اضافه کردن 14 داور دسته اولی به جمع داوران لیگ برتری هم در راستای بهره گیری از سیستم مورد اشاره در بازی های دور برگشت است. در ماه های اخیر دو نمونه از VAR در استادیوم دستگردی و کمپ تیم های ملی مورد آزمایش قرار گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpme9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 استفاده از VAR در فوتبال منطقی نیست