تاریخ انتشار: 1397/10/30 17:19
کد خبر: 113171

دلیل حضور پرسپولیس در صف مدعیان قهرمانی لیگ برتر

سرخ‌های پایتخت در نیم فصل اول به رغم محرومیت‌هایی که با آن مواجه بودند، نتایج جالب توجهی گرفتند و اکنون در صف مدعیان قهرمانی لیگ برتر هم قرار دارند.
دلیل حضور پرسپولیس در صف مدعیان قهرمانی لیگ برتر

شاید اگر دیگر تیم‌های لیگ مصائبی که برانکو با آن مواجه بود را در خود داشتند نتایج اسفباری می‌گرفتند اما شخصیت محکم سرمربی کروات پرسپولیس و تفاوت‌های ذاتی او با همه مربیان باشگاهی شاغل در فوتبال ایران، باعث شد تا این تیم به رغم تمام مشکلات در میان مدعیان بماند. این موقعیت به گونه‌ای به دست آمده که پرسپولیس درگیر 3 جبهه لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی هم بوده است و با حداقل ابزارها به بازی‌های سخت و طاقت‌فرسا رفته‌ است.

 آنچه پرسپولیس را اما در رسیدن به مقصد در این مسیر پر پیچ و تاب یاری کرده ثبات تاکتیکی بوده است. برانکو با اینکه ناچار  به تغییراتی در ترکیب بود و به دلیل محرومیت‌ها، مصدومیت‌ها و دیگر مشکلات گاهی بازیکنانش را در اختیار نداشت اما کوشید در همه این ایام تاکتیک بازی مشخصی را برای تیمش برگزیند و بازیکنانش را دچار سردرگمی ذهنی نکند. کاری که هرگز در استقلال انجام نشد و دیدیم وینفرد شفر بعد از اینکه مهره‌هایی همچون تیام و جباروف را از دست داد پی‌درپی ترکیب تیمش را دگرگون کرد و هیچ‌گاه نتوانست ترکیب واحدی را برای تیمش برگزیند. ثبات نکته مهمی است که مربیان را به سمت و سوی موفقیت سوق می‌دهد و چنانچه مربیان بتوانند این رویه را در طول فصل اجرا کنند بدون شک در هر شرایطی و حتی با بازیکنان جوان و بی‌تجربه به کامیابی می‌رسند. برانکو روی همان اصل؛ یعنی حفظ تاکتیک تیمی و روش بازی چشم به نیم فصل دوم دوخته و حضور بازیکنان جدید باعث نشده روش بازی‌اش را تغییر بدهد. با اینکه سروش رفیعی، مهدی ترابی و بودیمیر به پرسپولیس پیوسته‌اند اما حضور این بازیکنان تاثیری در شکل بازی سرخ‌ها نخواهد داشت. در واقع این بازیکنان جدید هستند که باید خود را با تفکرات برانکو هماهنگ کنند؛ مردی که قصد دارد تیمش را با همان روش 2-4-4 راهی نیم فصل دوم کند. پروفسور روی حفظ این تاکتیک تاکید دارد و بازی‌های نیم فصل دوم را با همان یک هافبک دفاعی مرکزی آغاز خواهد کرد و دو مهاجمی که احتمالا با ورود تازه‌وارد‌ها نام‌شان تغییر خواهد کرد. البته در این روش باید علی علیپور را مهره ثابت سرخ‌ها در خط حمله دانست. مهاجم ریزنقشی که در نیم فصل اول تماما در خدمت تفکرات برانکو بود. البته این احتمال وجود دارد که سرخ‌ها در چارچوب دروازه با تغییراتی مواجه شوند. علیرضا بیرانوند در جام ملت‌های آسیا درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و دور از ذهن نیست که این دروازه‌بان راه دیگری را در نیم فصل دوم برود و به یکی از لژیونرهای فوتبال ایران بدل شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zvozz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر تصمیم مظاهری؛ تا پایان فصل در ذوب آهن