تاریخ انتشار: 1397/11/12 23:15
کد خبر: 111606

تاج: کی‌روش یک برنامه بود و تنها سرمربی نبود

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تأیید کرد که از طرف وزارت ورزش و جوانان یک میلیون و ۵۰ هزار دلار برای پرداخت پاداش ملی‌پوشان فوتبال ایران به این فدراسیون پرداخت شده است.
تاج: کی‌روش یک برنامه بود و تنها سرمربی نبود

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به مطرح شدن نام‌های بزرگ برای سرمربیگری در تیم ملی ایران گفت: چه کسی از فدراسیون فوتبال پس از کی‌روش، نامی را مطرح کرد؟ رئیس فدراسیون فوتبال قطر نامه‌ای نوشت و صعودمان را به جام جهانی تبریک گفت. او نوشته بود که مدیریت فنی تیم ملی ایران را به شما و کی‌روش تبریک می‌گویم که بدون باخت در دور مقدماتی، به جام جهانی صعود کردید. دوستان اما گفتند که قطر بازیکن عاریتی آورده است. الان می‌گویند قهرمانی این تیم ناشی از برنامه‌ریزی است.

پس از انتقادات مطرح‌شده علیه سرمربی پیشین تیم ملی ایران، تاج اظهار داشت: کی‌روش رفته و دیگر نمی‌آید. در نامه شیخ حمد نوشته شده بود که این ناشی از برنامه است. کی‌روش یک برنامه بود و تنها سرمربی نبود.

وی با تکرار این موضوع که فدراسیون فوتبال نام سرمربی بزرگی را مطرح نکرد، تصریح کرد: قرار است که برنامه‌ریزی کنیم و براساس یک برنامه و مناسباتی که سیستم تعریف می‌کند، سرمربی‌مان را انتخاب کنیم. قطعاً سیستم می‌گوید کدام مربی را بیاوریم. زمانی که در سازمان لیگ بودم، گفتند از لیگ شما بازیکن جوان نمی‌آید. الان در هر پست 10 بازیکن آماده داریم. این حاصل اتفاق خوبی بود که با برنامه سازمان لیگ انجام شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات کی‌روش علیه وزارت ورزش که در برنامه شبکه سوم سیما پخش شد، خاطرنشان کرد: انگار این صحبت‌ها دوستانه بوده و قرار بود که این گفت‌وگو را پخش نکنید! کی‌روش در زمان عصبانیت به خاطر نرسیدن پول، این صحبت‌ها را مطرح کرده است. من کمک یک میلیون و 50 هزار دلاری وزارت ورزش در پرداخت پاداش تیم ملی را تأیید می‌کنم. آقای داورزنی را برای سفر به امارات، حدود هشت ساعت نگه داشتند تا پاداش‌ها را به صورت نقدی پرداخت کنیم.

تاج با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید به دنبال راه حلی منطقی باشد، اظهار داشت: بهترین راه این است که هر هدفی تبدیل به رفتار شود. من در عملکرد کی‌روش، مردم را بهترین قاضی می‌دانم. آنها از نتایج کی‌روش راضی بودند و صحبت‌های مطرح شده را خیلی قبول ندارم. البته ما هم کامل نیستیم. سازمانی را که نشود انتقاد کرد، نمی‌شود به آن احترام کرد.

«من به کار برنامه‌ریزی شده اعتقاد دارم و اسامی به تنهایی نمی‌توانند کاری کنند.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: از شما خواهش می‌کنم زمین‌های چمن پِک را ببینید. بدانید که بناسازی شروع شده است. بدانید سیستمی را طراحی می‌کنند تا یک مربی در قالب این برنامه بیاوریم. ما کشور را به 9 منطقه تقسیم کردیم. مگر بازیکنانی چون اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی از کجا آمدند؟ رئیس فدراسیون قطر گفت 36-35 بازیکن از ایران را به کمپ اسپایر می‌آوریم و هزینه آن را می‌دهیم، اما باید برای ما بازی کنند. ما این پیشنهاد را نپذیرفتیم، چون فکر می‌کردیم به نفع ما نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال طنزآمیز مجری برنامه که از او پرسید آجیل جدیدتان به کجا تعلق و چه محتوایی دارد، تصریح کرد: پسته خالی گیر نمی‌آید!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpy85

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ادای احترام رئیس فیفا به شهدای فوتبال ایران+عکس