تاریخ انتشار: 1397/11/14 14:20
کد خبر: 111421

در حاشیه؛ دستمزد داور کمتر از کارگر منصوریان

نشست کمیته داوران با کاپیتان ها و مربیان تیم های لیگ برتر صبح امروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و البته خیلی از مربیان و کاپیتان ها تیم های لیگ برتری در این نشست حضور نداشتند. به خصوص مربیان و کاپیتان های تیم های شهرستانی.
در حاشیه؛ دستمزد داور کمتر از کارگر منصوریان

در این نشست فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران در خصوص آخرین تلاش های این کمیته برای کاهش اشتباهات داوری در نیم فصل دوم صحبت کرد و اشاره به این داشت که استفاده از داوران پشت دروازه هم در همین راستا است و البته توضیحاتی هم در مورد سیستم کمک داور ویدئویی داد.

رییس کمیته داوران خواستار همکاری هر چه بیشتر مربیان و کاپیتان تیم ها با داوران شد. در بخشی از این نشست سعید فتاحی رییس کمیته مسابقات برای مربیان و کاپیتان های حاضر در مراسم صحبت کرد و گفت: با توجه به اینکه جام جهانی بعدی در تعطیلات زمستانی برگزار می شود ما تلاش خواهیم کرد بازی های لیگ برتر را زودتر آغاز کنیم.

در پایان این نشست برخی از مربیان حاضر در نشست در گفتگو با خبرنگاران حاضر شدند. یحیی گل محمدی، سرمربی تیم پدیده گفت: برداشتی که من از این جلسه داشتم این است که VAR حالاحالا ها وارد فوتبال ما نمی‌شود.با توجه به کارهایی که صورت گرفته این احتمال وجود دارد که اشتباهات داوری در نیم فصل کم شود.

شفر سرمربی تیم استقلال هم خطاب به خبرنگاران گفت: طبیعی است شاید هر باشگاهی وقتی که می بازد بخواهد در مورد داوری صحبت کند به همین خاطر باشگاه‌ها وفدراسیون باید به داوران کمک کنند. فقط داوران مرتکب اشتباه نمی‌شوند ما و شبکه‌های تلویزیونی هم دچار اشتباه می‌شویم و نباید اینقدر اشتباه داوران را بزرگ کرد. داوری شغل بسیار سختی است و خوشحالم که داور نیستم.

یکی دیگر از مربیان شرکت کننده در این نشست حسین فرکی بود. او صحبت هایش را با خبرنگاران این چنین آغاز کرد: امروز خیلی از دوستان کم لطفی کردند و در جلسه حضور پیدا نکردند. واجب بود که مربیان و کاپیتان‌ها به جلسه بیایند. اگر این جلسات بیشتر شود می‌تواند خیلی از تنش‌ها را کم کند. این تبادل افکار باعث کاهش تنش می‌شود. مربیان، داوران، سرپرستان، بازیکنان و ... نتیجه را شکل می‌دهند و این جلسات در محور برگزاری بهتر بازی‌ها است. حرف‌های خوبی رد و بدل شد و امیدوارم این صحبت‌ها تبدیل به عمل شود و تنها حرف‌های خوبی را شاهد نباشیم. اگر به این مسائل عمل نشود مطمئنا اتفاقات خوبی را مشاهده نخواهیم کرد.

علیرضا منصوریان مباحثی را در مورد دستمزد اندک داوران مطرح کرد و گفت: مباحث ما‌لی داوران در حوزه کاری من نیست، ا‌ما وقتی یک داور لیگ برتری بر‌ا‌ی قضاوت یک مسابقه ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان پول می‌گیرد، بهترین داور دنیا یعنی فغانی ا‌گر ۲۰ بازی قضاوت کند ۲۰ میلیون از کمیته داوری پول می‌گیرد. ا‌ما کارگران و کارمندان رستوران من بیشتر از یک داور لیگ برتری حقوق می‌گیرند و حتی من در آ‌خر سال به آنها سنوات و پاداش هم می‌دهم. البته من از همه داوران شریف و زحمتکش عذرخواهی می‌کنم که چنین حرف‌هایی می‌زنم.

سرمربی تیم ذوب آهن هم چنین از نحوه برخورد فوتبالی ها با علیرضا فغانی گلایه کرد و گفت در خارج از کشور به علیرضا فغانی بیشتر احترام می گذارند در حالی که او بهترین داور جهان بشمار می رود. علیرضا منصوریان هم چنین به این نکته اشاره کرد که ما در روزهای خوب فوتبال نیز حالمان خوب نیست.

علیرضا مرزبان هم گفت: انتظار دارم این جلسه در مورد ارتباط داوران و مربیان در درون زمین باشد، متاسفانه تنگ نظری هایی هست و باید ارتباط انسانی خوبی در بین مربیان و داوران به وجود بیاید.

داوود رفعتی رییس دپارتمان داوران هم در این نشست نوید داد که در آینده تلاش خواهد کرد که دستمزد داوران در لیگ برتر افزایش پیدا کند.هم اکنون داوران بابت هر سوت در بازی های لیگ برتر یک میلیون تومان دستمزد می گیرند. در حاشیه این نشست برخی از مربیان از ادبیات بد برخی از داوران گلایه داشتند که داوود رفعتی در این باره گفت: شاید منظور کلی فغانی بوده است اما فغانی بالاترین سطح تحصیلات را دارد و در بالاترین سطح جهان قضاوت کرده است. حتما سوء تفاهم شده ، چنین صحبت‌هایی زیبنده جامعه داوری نیست. همه ما مربیان، داوران، بازیکنان و ... از خانواده فوتبال هستیم و باید کمک کنیم این رشته پیشرفت کند.

داوود رفعتی در خصوص پولی که از اسپانسر داوری گرفته می شود، گفت: این پول به حساب فدراسیون فوتبال واریز می شود. البته بخشی از آن برای آموزش داوران مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله کاپیتان های حاضر در این مراسم حسین ماهینی و مهدی رحمتی بودند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xgqmb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بی مهری صداوسیما درحق لیگ دسته اول فوتبال کشور
اختصاصی/