تاریخ انتشار: 1397/11/16 12:52
کد خبر: 111176

محمود زاده:ما دخالتی در پرونده پاتوسی نداریم!

آیاندا پاتوسی بازیکن استقلال چند روزی است که در تمرینات این تیم حضور دارد اما هنوزمجوز بازی او از سوی سازمان لیگ برتر صادر نشده است و در صورتی که شرایط را مهیا نکند مجبور به بازگشت به زادگاه خود می شود.
محمود زاده:ما دخالتی در پرونده پاتوسی نداریم!

فریبرز محمود زاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر در این باره می گوید: ما دخالتی در این پرونده نداریم و ارتباطات بین المللی از سوی کمیته روابط بین الملل است. دوستان در حال احراز شرایط این بازیکن هستند و در صورتی که پاسخی که به ما داده می شود مثبت باشد کارت آیاندا پاتوسی صادر خواهد شد. واقعیت این است که حلقه حضور بازیکنان خارجی تنگ تر شده است تا شاهد حضور بازیکنان با کیفیت در تیم های لیگ برتری باشیم. بر این اساس بازیکنی که از آفریقای جنوبی درخواست بازی در تیم های لیگ برتری را می دهد باید در دو سال اخیر در تیم امید یا تیم ملی کشورش در بازی های رسمی یا بازی های دوستانه مورد تایید فیفا بازی کرده باشد. بازی در یکی از تیم های لیگ برتری آمریکای جنوبی یا اروپا برای حضور چنین بازیکنی در تیم های لیگ برتری کفایت می کند.

 

فریبرز محمود زاده در پاسخ به این سوال که آیا تا اکنون اتفاق افتاده باشگاهی درخواست ثبت قرارداد بازیکن مشابهی را داشته باشد و بازیکن مورد تایید قرار نگرفته نباشد؟ گفت: معمولا باشگاه ها در این زمینه با کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در تماس هستند و در این تعاملات ممکن بوده متوجه شده باشند نمی توانند بازیکن مورد دلخواه را به خدمت بگیرند. این ها پیش از حضور بازیکن در ایران و عقد قرارداد بوده است. به واقع کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در این زمینه با همه باشگاه ها همکاری لازم را دارد و مصوبه سازمان لیگ برتر هم برای حضور بازیکنان با کیفیت خارجی در تیم های لیگ برتری است و این موجب می شود تیم ها از حضور بازیکنان با کیفیت منتفع شوند.

 

مسئول کمیته  نقل و انتقالات در خصوص اعتراضاتی که برخی از طرفداران استقلال در فضای مجازی مطرح کرده اند و گفته  اند منشا هم بدون بازی برای تیم ملی نیجریه به عضویت باشگاه پیکان در آمد! گفت: در گذشته شرایط کمی متفاوت بوده است. به واقع آیین نامه زمان حضور منشا در تیم پیکان با حال حاضر متفاوت است. به طور مثال در زمان منشا بازی در تیم ملی در سه سال اخیر محاسبه می شده است و در گذشته عضویت در تیم های لیگ برتری آمریکای جنوبی و اروپا کفایت می کرده در حالی که اکنون تعداد بازی مطرح است. این حلقه ممکن است در آینده تنگ تر هم شود و همه تلاش ها برای این است باشگاه ها با توجه به هزینه های دلاری صاحب بازیکنان خوب خارجی شوند. به واقع هدف همه ما در سازمان لیگ برتر کمک به باشگاه ها و بالا بردن سطح کیفی بازی ها است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39o9wo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری؛ استقلال تهران در آستانه کسر امتیاز و سقوط به لیگ پائین‌تر