تاریخ انتشار: 1397/11/17 16:16
کد خبر: 111006

فرکی: استراتژی ما این است که چند پله بالاتر برویم

سرمربی پیکان می‌گوید: در مقطعی وارد پیکان شدم که بخش اصلی کار انجام شده است. آقای جلالی هم در این دو فصل و نیم زحمات زیادی برای تیم کشید.
فرکی: استراتژی ما این است که چند پله بالاتر برویم

حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال در بخش اول صحبت های خود گفت: برای دو دوست عزیز، آقایان حاجیلو و جابر انصاری آرزوی سلامتی داریم. انصاری با یک بد شانسی دچار مصدومیت شد و از وجود او محروم هستیم. در این مدت از فوتبال دور نبودیم و کنار فوتبال بودیم. اگر حضور فیزیکی نداشتیم، فوتبال را نزدیک تر از گذشته دنبال می کردم و مجددا از افرادی که همیشه به من لطف داشتند و می خواستند که به عنوان مربی دوباره به فوتبال باز گردم، تشکر می کنم. بخش اصلی کار ما یعنی بستن تیم و نیم فصل بازی کردن انجام شده است. آقای جلالی در این 2.5 فصل زحمات زیادی کشیدند و ما بعد از رفتن ایشان 1.5 سال توافق کردیم. در نیم فصل دوم کار سخت تر است و امتیاز جمع کردن دشوار می شود. 3 بازیکن از لیست 4 نفره جذب کردیم که نفر شماره 4 جابر بود.

وی ادامه داد: فردا نیم فصل دوم شروع می شود و دیدارهای ابتدایی ما با حریفان مدعی است که سخت است. با پدیده، سپاهان و استقلال بازی داریم و البته با تیم خوب ماشین سازی دیدار می کنیم. 33 روز است که در پیکان حضور دارم و اولویت بندی کردیم تا شرایط تیم حفظ شود و تفکرات به تیم منتقل شود. فردا با استقلال بازی داریم که تیمی قابل احترام در ایران و آسیا است. در دور رفت نیز بازی به تساوی رسیده و ما نیز مدعی هستیم تا نتیجه بهتری کسب کنیم و در جدول جایگاه خوبی داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم فصل بعد با تفکرات کامل کادرجدید ادامه مسیر دهیم. هدف گذاری ما در نیم فصل دوم این است که جایگاه خوبی در جدول داشته باشیم و اولویت کار ما در کنار حفظ آمادگی بازیکنان، مرور کارهای تاکتیکی بود. مهم ترین موضوع پیکان اما بحث روحی و روانی بعد از نتایج بد هفته های پایانی نیم فصل است. ما سعی کردیم فضا را تغییر دهیم و امیدواریم با نتیجه گرفتن به این شرایط کمک کنیم و امیدوارم فردا در بازی این موضوع را نشان بدهیم.

فرکی در پاسخ به این سوال که چه پیش بینی از آینده تیم دارید، بیان کرد: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست اما تلاش می کنیم از نیم فصل اول بهتر امتیاز کسب کنیم. در نیم فصل دوم البته کار سخت تر است زیرا لیگ امسال جدا از چند فصل گذشته که هیچ چیز قابل پیش بینی نبود، امسال قابل پیش بینی شده است. من از ابتدا پیش بینی کردم که لیگ دو تکه می شود. تیم های نیمه بالای جدول و نیمه پایین جدول مشخص شدند. این موضوع کار را برای هر دو گروه سخت می کند. بازیکنان ما توانایی خود را نشان دادند و امیدوارم شرایط خود را در جدول بهبود بدهیم. استراتژی ما این است که چند پله بالاتر برویم و در این صورت نتیجه خوبی کسب کردیم. ما باید وضعیت موجود را ببینیم و فعلا شرایطی داریم که ایده های من هنوز کامل اجرا نشده و به فصل بعد موکول می شود. البته ما در نیم فصل دست و پا بسته نیستیم. ما تلاش می کنیم و بازیکنان خوبی داریم و امیدوارم همه کمک کنند تا بازی قابل قبولی داشته ارائه کنیم.

فرکی در پاسخ به این سوال که انصاری از لیست خارج می شود، گفت: من آیین نامه را نمی دانم و این اتفاق روز پایانی نقل و انتقالات رخ داد. ما با او 1.5 فصل قرارداد داریم و او در جریان تمرین مصدوم شده است.

سرمربی جدید پیکان در پاسخ به این سوال که چرا پیکان در نیم فصل دوم نتیجه نگرفت، افزود: شرایط روحی تیم ما خوب نبود. بعد از 5-6 شکست، مطمئنا موضوع روحی و روانی است. چند بازی تیم ما در دقایق پایانی تغییر کرد و اگر این اتفاق رخ نمی داد، جایگاه تیم بهتر بود. با 2برد می توانیم در جدول پیشرفت کنیم. یک برد می تواند به شرایط روحی ما کمک کند و البته در 5 هفته اول با بد شانسی برابر تیم های مدعی بازی داریم.

فرکی در پاسخ به این سوال که آیا اجازه می دهید بازیکنان جوان جدا شده در پایان فصل با بی انگیزگی به میدان بروند، بیان کرد: پیکان همواره تیم بازیکن سازی بوده و بازیکنان زیادی مطرح شدند. این موضوع یک پیام خوب دارد. فضای میان لیگ برتر و تیم امید وجود ندارد و از طرفی نیز تعداد بازیکنان حاضر در مجموعه نیز زیاد است، بسیاری می خواهند نتیجه دسترنج ما را ببرند. در تیم ما بازیکنان جوان زیادی حضور دارند. ما تیم بازیکن سازی مانند فولاد هستیم و فولاد می تواند بازیکن جوان خود را به تیم دوم خودش بدهد اما پیکان این فضا را ندارد و دسترنج پیکان را دیگر تیم ها می برند. باشگاه باید سیاست گذاری دیگری را دنبال کند و بازیکنان را به تیم دوم بفرستد و به لیگ برتر برساند و این موضوع ایده آل است. ما سه بازیکن در تیم امید داریم و بازیکنان شایسته دیگری نیز در تیم ما هستند. امیدوارم اگر پیکان توانست، از این بازیکنان استفاده کند و اگر نتوانست به صورت قرضی بازیکنان را به دیگران بدهد. آرزو می کنیم بازیکنان در دیگر تیم ها موفق باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bp7z5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هنوز هم می‌گویم کنعانی زادگان یکی از بهترین‌ها است