تاریخ انتشار: 1397/11/22 10:58
کد خبر: 110511

از مربی کاربلدی مانند شفر همین انتظار هم می رفت/استقلال می تواند مدعی قهرمانی باشد!

مهدی فنونی ‌زاده پیشکسوت استقلال گفت: این استقلال همان تیمی است که همه هوادارانش دوست دارند آن را ببینند و اگر این پیروزی‌ها ادامه دار باشد این تیم مدعی قهرمانی می‌شود.
از مربی کاربلدی مانند شفر همین انتظار هم می رفت/استقلال می تواند مدعی قهرمانی باشد!

تیم فوتبال استقلال تهران در شروعی امیدوار کننده برای هوادارانش در دور برگشت رقابتهای لیگ برتر هجدهم بهترین پیروزی در دور برگشت را از آن خود کرد تا ثابت کند در قیاس با فصول اخیر ترک عادت نکرده و باز هم می خواهد دور برگشتی دشوار را برای رقبای لیگ برتری اش رقم بزند.

مهدی فنونی زاده در گفت و گو با خبرنگار، درباره این برد و دلایل تولد دوباره استقلال در نیم فصل دوم این فصل اظهار داشت: از مربی کاربلدی مانند شفر همین انتظار هم می رفت که بتواند پس از یک نیم فصل کار کردن با استقلال دوباره تیم را از نو ساخته و بتواند با بازیکنانی که در اختیار دارد همان فوتبالی را ارائه بدهد که ما در نیم فصل گذشته سال قبل دیدیم.

مدافع اسبق تیم استقلال ادامه داد: استقلال در دیدار با پیکان همان تیمی بود که در پایان نیم فصل در دیدار با پدیده با ناداوری به تساوی رسید با این تفاوت که اشتباهات و نقاط ضعفش را هم برطرف کرده بود. استقلال با همان جنگندگی به میدان آمد که در 4 دیدار پایانی نیم فصل اول به میدان رفته بود.

وی درباره تیم پیکان گفت: تیم پیکان تیم بدی نبود. همه دیدیم که این تیم در به گردش درآوردن توپ در میدان خیلی درست کار می کرد و به خوبی خودش را به پشت محوطه جریمه تیم استقلال می رساند اما آنچه نمی گذاشت پیکان بتواند به آنچه دلش می خواهد برسد این بود که استقلال هافبک های کارگری دارد که نمی گذارند توپ به درستی از هافبک حریف به مهاجمان یا وینگرهای آنها برسد. حتم دارم این پیکان یقه خیلی از تیم ها را می گیرد.

فنونی زاده توضیح داد: "هافبک کارگر" به این معنی است که بازیکن هر کاری از دستش برمی آید انجام می دهد تا توپ های میانه زمین را از آن خود کند. هافبک هایی که دائم در رفت و آمد به عقب و جلو یا به چپ و راست هستند را اصطلاحا هافبک کارگر می نامند و استقلال با داشتن دو، سه مهره اینچنینی در خط هافبک به درستی از این وضعیت به سود خود بهره می برد.

مدافع اسبق تیم استقلال در این باره که در این دیدار باز هم مدافعان برای این تیم گلزنی کردند خاطر نشان کرد: اصلا ایرادی ندارد که بازیکنان دیگر خطوط برای یگ تیم گلزنی کنند. اتفاقا این نشان می دهد که یک تیم به چه اندازه دارای تاکتیک هجومی است که بازیکنان خطِ دو و سه آن هم خودشان را در برنامه های تهاجمی دخالت می دهند و برای گلزنی جلو می کشند.

وی ادامه داد: به صحنه گلی که میلاد زکی پور دقت کنید. او با استارتی که از درون زمین استقلال زد بیش از 60 متر را با سرعتی بالا دوید تا خودش را به منطقه ای برساند که بتواند با توپگیری دروازه حریف را زیر فشار قرار دهد. این اتفاق برای مدافع حریف که به او دستور داده شده تا از مهاجمان استقلال مراقبت کند بدترین لحظه بازی است چون او در برنامه قبلی اش می داند باید مراقب مهاجم باشد و مدافع پیش تاخته استقلال به همین خاطر تنها و بدون مراقب می رود و کار را تمام می کند.

فنونی زاده اضافه کرد: وریا غفوری هم با همین حربه به گل رسید. او هم توانست با نفوذ به جمع مدافعان و هافبک های تیم پیکان خودش را به شرایطی برساند که بتواند به دروازه پیکان شلیک کند و این کار را هم کرد و موفق بود. در واقع می توان گفت نه تنها گلزنی مدافعان استقلال بد است بلکه این یک موقعیت استثنایی برای شفر است که بازیکنانش در همه خطوط عرصه را بر رقبا تنگ می کنند.

بازیکن اسبق تیم استقلال درباره مرتضی تبریزی و گلزنی اش در دیدار با پیکان گفت: خیلی خوشحال شدم که این پسر برای استقلال گل زد. تبریزی فوتبالیستی تلاشگر است که قبل و بعد از دقایقی هم که برای استقلال گل زد توانست باز هم برای تیم و خودش خلق موقعیت کند. فکر می کنم او در دیدار با پیکان انگیزه های زیادی برای نشان دادن توانایی هایش داشت و در این کار هم موفق عمل کرد.

وی در ارتباط با بازی ایسما یا همان اسماعیل گوسنالوس تصریح کرد: این بازیکن در همان اولین دقایقی که به میدان وارد شده بود با اولین توپی که به او رسید رفت و دروازه حریف را باز کرد. حرکت پا به توپش از میانه زمین تا درون 6 قدم حریف برایم جالب بود. یک نفر را هم دریبل زد که نشان می داد در حال حرکت هم توانایی بالایی برای عبور از یار مستقیم خود دارد. البته باز هم نمی توان خیلی درست درباره این بازیکن نظر داد چون 10 دقیقه بیشتر برای استقلال بازی نکرد البته 10 دقیقه یک گل برآورد خیلی خوبی برای یک مهاجم است و امیدوارم این بازیکن باز هم از این بیشتر برای استقلال گلزنی کند.

فنونی زاده درباره ورود گادوین منشا به زمین هم تصریح کرد: این بازیکن گرچه در پرسپولیس چندان موفق به نظر نمی رسید ولی معتقدم جزو خوب های تیم های قبلی اش در ایران بوده است. او وقتی در پیکان بازی می کرد هم یک فوتبالیست پرتلاش نشان داده بود و در دقایقی هم که برای استقلال به زمین آمد ثابت کرد انگیزه های بالایی برای گلزنی دارد. او قطعا در استقلال موفق تر از پرسپولیس خواهد بود.

بازیکن اسبق استقلال در پایان گفت: این تیمی که در دیدار با پیکان دیدیم همان استقلالی است که هوادارانش دوست دارند آن را درون زمین ببینند و با دیدنش لذت ببرند. استقلال باید این گونه به حریفانش بتازد و اجازه خودنمایی به آنها ندهد. تیمی که در زمین اینگونه بازی کند حتما دنبال جایگاهی کمتر از قهرمانی نیست و فکر می کند هوادار استقلال با دیدن بازی اول تیمش در دور برگشت به قهرمانی بیش از پیش امیدوار شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kxdzv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پایان طلسم ناکامی ها/ستاره استقلال بالاخره گل زد!