تاریخ انتشار: 1397/11/25 14:09
کد خبر: 110081

سازمان لیگ باید برابر درخواست باشگاه استقلال هم کوتاه بیاید؟

در تعطیلات زمستانی تنها پاتوسی برای بازی در لیگ برتر به ایران سفر نکرد بلکه بازیکنان خارجی زیادی وارد تیم های لیگ برتری شدند و با صدور کارت بازی آنها از سوی سازمان لیگ برتر برای تیم های جدید خود بازی کردند اما پاتوسی هنوز درگیر استعلام شرایطش است.
سازمان لیگ باید برابر درخواست باشگاه استقلال هم کوتاه بیاید؟

بی شک اگر پاتوسی شرایط بازی در استقلال را احزار کرده بود تا اکنون کارت بازی اش از سوی سازمان لیگ برتر صادر شده بود و تعلل در صدور کارت بازی وی بدین معنی است که این بازیکن شرایط بازی در تیم های لیگ برتری را احراز نکرده است. بازیکنی که از آفریقای جنوبی در خواست بازی در تیم های لیگ برتری را می دهد یا باید در دو سال اخیر عضو تیم امید یا تیم ملی کشورش بوده باشد یا در لیگ آمریکای جنوبی و اروپا 10 بازی انجام داده باشد که ظاهرا پاتوسی دارای این شرایط نیست و حضور او در لیگ بلژیک هم پیش از دو سال اخیر رخ داده است.  

 

واقعیت این است سابقه حضور بازیکن و تعداد بازی او در دورترین نقطه ها هم قابل دسترسی و استناد است به این خاطر که در فوتبال حرفه ای امروز همه چیز شفاف و روش است و مشخص نیست چرا سازمان لیگ برتر به سرعت تکلیف پاتوسی را مشخص نمی کند. شاید هم سازمان لیگ برتر به دنبال اضافه کردن تبصره ای به قوانین حضور خارجی ها در ایران است تا به حضور پاتوسی در استقلال رسمیت ببخشد. اتفاقی که پیش از این برای استنلی کی روش رخ داده بود.

 

روزی که سعید آذری، عضو وقت هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و مدیر عامل باشگاه ذوب آهن درخواست ثبت قرارداد استنلی کی روش را به سازمان لیگ برتر برد متوجه شد این بازیکن شرایط بازی در لیگ برتر را احراز نخواهد کرد! سعید آذری که در آن برهه از زمان عضو هیات  ئیسه سازمان لیگ برتر بود با تلاش های فراوان توانست این سازمان را متقاعد به اضافه کردن بندی جدید به قوانین حضور خارجی ها در لیگ برتر ایران نماید و آن بند این بود: از آنجایی که برزیل مهد فوتبال در دنیا است و به همه قاره ها و کشورها بازیکن صادر می کند بازیکن برزیلی حتی با بازی در لیگ های ایالتی هم می تواند به عضویت تیم های ایرانی در آید.

 

حالا هم احتمالا باشگاه استقلال از سازمان لیگ برتر انتظار دارد بند جدیدی را به قوانین حضور خارجی ها در لیگ برتر اضافه کند تا حضورپاتوسی هم در استقلال قانونی شود. شاید سازمان لیگ برتر در آن برهه از زمان که مانع از حضور استنلی کی روش در ذوب آهن نشد مرتکب اشتباه شد چون قانون را تغییر داد و حالا باید در برابر درخواست باشگاه استقلال هم کوتاه بیاید. هر چند که باید به این نکته اشاره کرد استنلی کی روش بازیکن خیلی خوبی از آب در آمد و در یکی دو فصل اخیر یکی از خارجی های موفق لیگ برتر بوده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gwyk5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تازه وارد استقلالی به تبریز می‌رود