تاریخ انتشار: 1397/11/26 14:22
کد خبر: 109985

نسخه ایرانی «جنگ ستارگان» امروز در یادگار امام تبریز

حتی بدون حساسیت‌های جدولی، نبردهای تراکتورسازی و استقلال همیشه از حساسیت‌های زیادی برخوردار بوده است.
نسخه ایرانی «جنگ ستارگان» امروز در یادگار امام تبریز

 از نخستین روزهای حضور تراکتورسازی در لیگ برتر تا امروز، این دو تیم همیشه جدال‌های جذاب و پرماجراهایی را سپری کرده‌اند. در لیگ برتر هجدهم، رقابت نزدیکی میان استقلال و تراکتور نیز وجود دارد و این موضوع حساسیت مسابقه روز جمعه را چند برابر خواهد کرد. استقلال با یک بازی کمتر و 28 امتیاز، درست پشت سر تراکتور 30 امتیازی قرار گرفته است. 2 تیم فصل نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و مجموع شکست‌های‌شان در طول لیگ به تعداد انگشتان یک دست می‌رسد. به‌نظر می‌رسد تیم برنده این جدال، به جمع مدعیان جدی قهرمانی لیگ اضافه می‌شود و تیم بازنده، باید خودش را برای دست و پنجه نرم کردن با بحران آماده کند.
استقلال در 5 هفته ابتدایی لیگ برتر، فقط یک‌بار برنده شد و این پیروزی را نیز در مقابل تراکتورسازی تجربه کرد. آنها در ورزشگاه آزادی 3 بار توپ را از  خط دروازه این حریف عبور دادند و نتیجه فوق‌العاده‌ای را به‌دست آوردند. تیم لیکنز امروز برای گرفتن انتقام تیم توشاک به جنگ استقلال خواهد رفت. آبی‌ها در هر 4 مسابقه گذشته به پیروزی دست پیدا کرده‌اند و در 6هفته گذشته بدون شکست بوده‌اند. این تیم بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد و بیشترین کلین‌شیت‌ها در این فصل نیز به نام مهدی رحمتی گره خورده است. تراکتور در شروع نیم‌فصل دوم از 2بازی 4 امتیاز تصاحب کرده و در 8هفته گذشته، تنها یک‌بار بازنده بوده است. این تیم بالطبع در طول فصل، لغزش‌های زیادی را پشت سر گذاشته و دو بار نیز کادر فنی‌اش را عوض کرده اما همچنان با 8 پیروزی، شانس خوبی برای ملحق شدن به کورس قهرمانی دارد. ویژگی مشترک این تیم با استقلال، در همین موضوع خلاصه می‌شود. هر دو تیم در طول فصل به اندازه کافی لغزیده‌اند و برای رسیدن به قهرمانی، باید تا پایان لیگ بدون نقص ظاهر شوند.
ورزشگاه یادگار امام، امروز میزبان نسخه ایرانی «جنگ ستارگان» خواهد بود. پرستاره‌ترین تراکتور تاریخ در این مسابقه، روبه‌روی پررفت‌وآمدترین استقلال همه ادوار لیگ برتر قرار می‌گیرد. هر دو تیم 3 بازیکن در اردوی تیم ملی برای جام ملت‌ها داشته‌اند. اشکان، مسعود و احسان از تراکتور به تیم کی‌روش ملحق شدند و پژمان منتظری، روزبه چشمی و وریا غفوری نیز مهره‌های استقلالی‌ این تیم بودند. استوکس و سوکیتا، ستاره‌های خارجی تراکتورسازی به‌شمار می‌روند و در تیم رقیب، آبی‌ها روی درخشش ایسما و منشا حساب باز می‌کنند. پاتوسی هنوز مجوزهای لازم برای بازی در استقلال را به‌دست نیاورده و کوین کنستانت نیز پس از امضای قرارداد با تراکتورسازی، درگیر مصدومیت بوده و هنوز به شرایط آرمانی نرسیده است. وضعیت وریا غفوری و علی کریمی نیز برای حضور در این مسابقه روشن نیست اما به‌احتمال زیاد هر دو بازیکن بخشی از فهرست 18 نفره استقلال برای رویارویی در یادگار هستند. هر دو تیم نسبت به دیدار رفت، تغییراتی را روی نیمکت پشت سر گذاشته‌اند. لیکنز بعد از توشاک و تقوی، سرمربی تراکتورسازی شده و در استقلال نیز فرهاد مجیدی به‌عنوان دستیار روی نیمکت حضور خواهد داشت. فرهاد پیش از این در همین ورزشگاه موفق به گلزنی برای آبی‌‌ها شد و البته با پرتاب سنگ از سوی هواداران میزبان مورد استقبال قرار گرفت. مرد شماره 7 در دوران بازی 3 بار دروازه تیم تبریزی را باز کرد اما در هیچ‌کدام از این سه مسابقه، استقلالی‌ها تیم برنده زمین نبودند. او به‌عنوان یک گلزن، موفق به شکست‌دادن تراکتور نشد و حالا امیدوار است این ماموریت را به‌عنوان یک مربی انجام بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mprrb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بازیکنان فیکس استقلال در دیدار با سپیدرود امروز تمرین نمیکنند