تاریخ انتشار: 1397/11/30 14:40
کد خبر: 109456

ماموریت سخت سایپا و ذوب‌آهن برای پیوستن به سرخابی‌ها

پس از گذشتن از خوان اول، امشب دو نماینده شایسته ایران برای راهیابی به دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید از پس یک آزمون سخت و دشوار بربیایند.
ماموریت سخت سایپا و ذوب‌آهن برای پیوستن به سرخابی‌ها

سایپا با هدایت علی دایی به ورزشگاه جاسم بن حمد می‌رود تا رودرروی تیم الریان قرار بگیرد و ذوب‌آهن با سرمربیگری علیرضا منصوریان رودرروی میزبان خود الغرافه قرار می‌گیرد. هر دو بازی به صورت همزمان از ساعت 18:30 دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

 مصاف شاگردان دایی با تیم سوم قطر

خودروسازان تهرانی بعد از شکست 4 بر صفر تیم پنجاب هند حالا در مقابل تیمی صف‌آرایی خواهند کرد که در حال حاضر تیم سوم لیگ ستارگان به حساب می‌آید. آنها با فاصله زیاد نسبت به دو تیم السد و الدحیل هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند اما با الاهلی و السیلیه برای سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان در رقابت هستند. آنها در 12 بازی اخیر خود تنها یک شکست داشتند که آن هم در کاپ قطر مقابل الخریطیات بود.

بولنت اورگون ترکیه‌ای که فصل پیش سرمربی الغرافه بود هدایت الریان را برعهده دارد. آنها در تیم خود ستاره‌هایی چون جلمین ریواس، سباستین سوریا، خلفان ابراهیم، رودریگو تاباتا، کوه میونگ جین و لوکا را دارند و جوما به همراه عمر باری دو غایب اصلی زرشکی‌پوشان به حساب می‌آیند. این تیم فصل پیش با استقلال همگروه بود و یک شکست و یک تساوی برایشان به دست آمد. سایپا در صورت شکست دادن الریان می‌تواند بعد از 11 سال دوباره به لیگ قهرمانان آسیا قدم بگذارد. مرتبه قبل آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب بنیادکار ازبکستان شدند و به نیمه‌نهایی نرسیدند.

 مصاف بحران‌زده‌های ایران و قطر

دیگر دیدار این مرحله که برای فوتبال‌دوستان ایرانی حائز اهمیت است جدال الغرافه و ذوب‌آهن خواهد بود. رویارویی تیم منصوریان با مهدی طارمی و دوستانش. الغرافه در این فصل از رقابت‌های لیگ ستارگان اصلا شرایط مساعدی ندارد. آنها در لیگ 12 تیمی قطر رتبه هشتم را به خود اختصاص داده‌اند و با توجه به فاصله با تیم‌های بالاسری شانسی برای قرار گرفتن در جمع پنج تیم ابتدایی ندارند. این تیم زردپوش و مشهور قطری که تاکنون مقابل تیم‌های ایرانی هفت شکست، هفت پیروزی و دو تساوی داشته است فصل قبل با تراکتورسازی همگروه بود و در برابر پرشورها به دو برد دست پیدا کرد. الغرافه در خط حمله بسیار زهردار است و در خط دفاعی بسیار آسیب‌پذیر.

کریستین گورکوف فرانسوی هدایت این تیم قطری را برعهده دارد. ستاره‌هایی چون ولادیمیر وایس که سابقه حضور در من‌سیتی را دارد به همراه دیوگو آمادو، عبدالعزیز حاتم و مهدی طارمی در این تیم توپ می‌زنند. الغرافه در سه بازی اخیر خود دو شکست را تجربه کرده ولی تنها برد آنها مقابل الدحیل در کاپ قطر بود.

در سوی مقابل تیم منصوریان با از پیش رو برداشتن الکویت به این مرحله رسید. ذوبی‌ها در پی هفتمین حضور خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان و البته به سختی کارشان واقف هستند. این تیم اصفهانی در سال 2010 عنوان نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد. آنها فصل قبل با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی دو بار به الدحیل باختند اما از گروه خود صعود کردند و در مرحله یک‌هشتم نهایی در مجموع دو بازی مغلوب استقلال شدند و از گردونه مسابقات کنار رفتند. حال باید دید چهارمین حضور پیاپی آنها به ثبت خواهد رسید یا زردپوشان قطری مجوز حضور در گروه اول را کسب می‌کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ewjy9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بررسی وضع ٤ نماینده ایران در آسیا