تاریخ انتشار: 1397/12/02 11:57
کد خبر: 109199

دوستان از هر راهی پاتوسی را رها نمی‌کنند/شفر و خطیر با هم پدرکشتگی ندارند!

معاون باشگاه استقلال گفت: پاتوسی به‌همراه سایر خارجی‌های استقلال هنوز یک دلار هم از ما نگرفته‌اند و پرداختی به آن‌ها نداشته‌ایم.
دوستان از هر راهی پاتوسی را رها نمی‌کنند/شفر و خطیر با هم پدرکشتگی ندارند!

موضوع کارت بازی پاتوسی حل شد، اما همچنان حاشیه‌های این بازیکن آفریقایی برای استقلال ادامه دارد. یک سایت آفریقایی ادعای جنجالی‌ای را درخصوص این بازیکن مطرح کرده بود که به همین بهانه با معاون باشگاه استقلال به صحبت پرداختیم. گفتگو با هادی مباشری را در زیر می‌خوانید.

* ظاهرا یک سایت آفریقایی در خبری مدعی شده که استقلالی‌ها چهار میلیارد دادند و با خواهش برای حل مشکل پاتوسی نامه گرفتند. این موضوع چه اندازه صحت دارد؟

اولا که این بایکن از کیپ‌تاون‌سیتی به‌صورت قرضی به استقلال آمده و زمانی که بازیکن قرضی باشد اصلا چنین پول‌هایی رد و بدل نمی‌شود و این خبر از اساس کذب است. وقتی بازیکنی را قطعی می‌خرید، مانند مرتضی تبریزی باید طبق توافق یک رقمی را به ذوب‌آهن پرداخت کنیم، اما وقتی بازیکن به‌صورت قرضی می‌آید و رضایتنامه‌اش قرضی به‌شمار می‌رود، اصلا در عقل هم نمی‌گنجد که چنین پول‌هایی رد و بدل شود.

ضمن اینکه پاتوسی به‌همراه سایر خارجی‌های استقلال هنوز یک دلار هم از ما نگرفته‌اند و پرداختی به آن‌ها نداشته‌ایم. من باید این رقم را امضا می‌کردم که پرداخت شود؛ نه باشگاه چنین پول‌هایی دارد و نه عقل اجازه می‌دهد چنین رقمی را پرداخت کنیم.

* فکر می‌کردید جذب این بازیکن تا این حد جنجالی شود؟

متاسفانه دوستان از هر راهی پاتوسی را رها نمی‌کنند و می‌خواهند برای او و استقلال حاشیه‌سازی کنند. اول گفتند آی‌تی‌سی، بعد به بازی‌های ملی او ایراد گرفتند و حالا هم چهار میلیارد را علم کرده‌اند. ان‌شاءالله یک روزی جواب دوستان را به‌صورت مستند می‌دهیم. برای این بازیکن قرضی عقل حکم نمی‌کند ما چنین رقمی را داده باشیم.

* فکر می‌کنید دلیل این حاشیه‌سازی‌ها چیست؟

مگر برای شجاعیان این کار‌ها را نکردند؟ داریوش بازیکن توانمندی از هر لحاظ به‌شمار می‌رود، اما حاشیه‌سازی‌های قبل از بازی با تراکتورسازی روی او تاثیر گذاشت. با جنجال‌سازی، بیانیه و حرف و خبر‌های جنجالی می‌خواهند آرامش تیم را به‌هم بزنند. ما باید خودمان هوشیار باشیم. مربیان و بازیکنان‌مان هوشیار باشند و به این مسائل کذب توجه نکنند تا نتیجه لازم را بگیریم.

* بعضا همین حواشی از باشگاه هم نشأت می‌گیرد. مثلا اینکه زمین تمرینی مناسب و در شأن استقلال برای این تیم درنظر گرفته نشده است.

زمین تمرین هم بهانه‌ای شد برای حاشیه‌سازی، اما به هر صورت مشکل زمین تمرین حل شد. زمین صنایع دفاع بعد از اینکه قراردادش با استقلال تمام شد، زیر کشت رفت و بعد از آن هم سرمربی زمین پژوهشگاه را پسندید. بعدا به رختکن آن ایراد گرفتند و گفتند به زمین شماره ۲ آزادی برویم بهتر است. همه این کار‌ها با هماهنگی انجام‌شده و کسی سرخود کاری نکرد. من یا مدیرعامل که نمی‌خواهیم تمرین کنیم بلکه بازیکن می‌خواهد تمرین کند و ما باید مراقب بازیکنان خود و سرمایه‌هایمان باشیم تا مثلا پایش در زمین نپیچد. ما از این نظر حمایت می‌کنیم در غیر این صورت انتخاب با آنهاست. در حال حاضر هم با مساعدت مسئولان مشکل زمین تمرینی حل و زمین بسیار خوبی با امکانات کافی در ورزشگاه نفت تهرانسر مهیا شده است و تا زمانی که زمین تمرین صنایع دفاع ترمیم شود، در تهرانسر تمرین خواهیم کرد.

* در هر صورت در شأن استقلال نیست که هر روز در یک زمین تمرین کند.

ما هم قبول داریم، اما مگر صنایع دفاع یک‌سال در اجاره استقلال نبود؟ با این حال با صلاحدید مربی، برخی روز‌ها را هم در زمینی غیر از این ورزشگاه تمرین کردیم. این نظر مربیان است، به‌خصوص خارجی‌ها که دو، سه زمین برای تمرین‌کردن داشته باشند.

برای کمپ حجازی چه برنامه‌ای دارید؟

* کمپ زیرسازی و زه‌کشی ندارد و فقط ظاهرا چمنی دارد. وقتی هم که باران ببارد، آب جمع شده و مشکل‌ساز می‌شود، ضمن اینکه هزینه‌ای حدود پنج میلیارد نیز برای تجهیز آن مورد نیاز است که در این موقعیت دست ما باز نیست؛ بنابراین فعلا تیم‌های پایه بعد از یک ترمیم با رقمی کمتر در حال استفاده از زمین کمپ هستند و از درآمد این کمپ، هزینه‌های تمرین تیم بزرگسالان را تامین می‌کنیم. کمپ حجازی بیکار نیفتاده و از آن استفاده بهینه می‌شود، درواقع با نوعی تهاتر سعی می‌کنیم هزینه‌هایمان را به این شکل تامین کنیم. این زمین اگر تحت فشار نباشد، جواب می‌دهد، اما به درد تیم بزرگسالان نمی‌خورد.

* موضوع قرارداد تبریزی و شجاعیان به کجا رسید؟

این موارد حل‌شدنی است، ضمن اینکه از نظر قانونی هیچ مشکلی نداریم. ما یک تعهد مالی داریم، اما در یک بازه زمانی بحرانی هستیم.

* اگر داستان شجاعیان، این‌بار برای تبریزی قبل از بازی هفته آینده با ذوب‌آهن تکرار شود، قبول دارید که استقلال مقصر خواهد بود؟

تمام این تعهدات تا پایان سال حل می‌شود. آن‌ها نهایتا اطلاعیه می‌دهند، اما نمی‌توانند از نظر قانونی جلوی بازی تبریزی را بگیرند. البته اسپانسر باشگاه باید چک تبریزی را نقد کند، اگر این چک نقد نشد، باشگاه وارد عمل می‌شود و آن را پرداخت می‌کند.

* دو روز پیش هم موعد پرداخت حواله‌های بازیکنان بود. این موضوع عملی شد؟

در این مورد خود باشگاه ورود کرده و ما توجهی به اسپانسر نداریم. حواله‌های مجری اسپانسر در دستان بازیکنان بود که توافق شده بود دو روز پیش نقد شود. البته این حواله‌ها هم برای سال گذشته هستند و برای زمان ما نیست، اما، چون باشگاه متعهد است امروز این حواله‌ها نقد شده و به حساب بازیکنان واریز خواهد شد.

* شفر و خطیر آشتی کردند؟

این موضوع هم انجام می‌شود. باید میهمانی آن مهیا شود تا این کار را انجام دهیم، هرچند در کل موضوع خاصی هم نیست. آن‌ها با هم پدرکشتگی که ندارند، اختلاف‌سلیقه وجود دارد که حل خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48ayzw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراض استقلالی ها به حکم وریا غفوری
مباشری:بازی ما با سایپا در جام حذفی و بسیار حساس است