تاریخ انتشار: 1397/12/03 21:16
کد خبر: 109004

ترکیب خط دفاعی پرسپولیس؛ اگر شایان باشد، نباشد

پرسپولیس در آستانه دیدار خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان با بحران بزرگی در خط دفاعی خود مواجه شده است.
ترکیب خط دفاعی پرسپولیس؛ اگر شایان باشد، نباشد

 بعد از مصدومیت سیدجلال حسینی در دیدار با پدیده مشهد که حضورش برابر نفت مسجد سلیمان را منتفی کرد و از لیست تیم برای سفر به این شهر خارج شد، اکنون دو بازیکن ثابت خط دفاعی این تیم نیز دچار مصدومیت و بیماری شده‌اند.

شجاع خلیل زاده که در دیدار با پدیده مشهد دچار مصدومیت شدید شده بود به کار خود ادامه داد و بازی را به همان شکل خاتمه داد. او در تمرین دو روز اخیر نیز علیرغم دردی که داشت کارهای تاکتیکی را پشت سر گذاشت و در نهایت با افزایش آن، کادرپزشکی را وارد ماجرا کرد. کادرپزشکی پرسپولیس او را از تمرین روز گذشته منع کرد تا بررسی لازم با عکسبرداری را صورت دهد. با اعلام پاسخ MRI مشخص شد او از ناحیه چهارسر ران دچار کشیدگی شده است. مدافع موفق پرسپولیس در این فصل علیرغم مصدومیت قصد داشت در سفر به مسجد سلیمان تیم را همراهی کند که برانکو ایوانکوویچ با توجه به فشردگی بازی‌ها او را معاف کرد تا با حضور در تهران و پیگیری درمان، خود را به دیدارهای آتی تیم برساند و دومین بازیکن ثابت خط دفاعی تیم نیز به این شکل از ترکیب خارج شود.

ماجرای خط دفاعی اما به اینجا ختم نشد و شایان مصلح نیز به دلیل سرماخوردگی شدید در تمرین روز گذشته مجوز نیافت. کادرپزشکی برای مصونیت دیگر بازیکنان او را از انجام تمرین گروهی معاف کرد. با این حال این بازیکن امروز تیم را در سفر به مسجد سلیمان همراهی خواهد کرد اما وضعیت حضورش در این بازی نامشخص است. با توجه به شدت سرماخوردگی این بازیکن دور از دیگر هم‌تیمی‌هایش خواهد بود تا زمان بازی شرایطش مورد ارزیابی قرار گیرد.

غیبت احتمالی سه بازیکن در خط دفاعی سرخپوشان باعث خواهد شد تا برانکو ایوانکوویچ اکنون تنها مهدی شیری را در اختیار داشته باشد و بازگشت شایان مصلح به شرایط بازی بخشی از دغدغه‌هایش را برطرف کند.

 

اگر شایان به بازی برسد

در صورتی که مدافع چپ موفق پرسپولیس طی دیدارهای اخیر به بازی برسد، او احتمالا در عمق خط دفاعی در کنار محمد نادری قرار خواهد گرفت. مهدی شیری به سمت چپ خواهد رفت و سیامک نعمتی نیز با بازگشت به خط دفاعی در سمت راست قرار خواهد گرفت. این بازیکن در فصل گذشته و در مقطعی که با مصدومیت حسین ماهینی این تیم با خلا همراه بود، در این پست به کار گرفته شده بود.

تغییر دیگری نیز که احتمالا با حضور شایان مصلح اتفاق خواهد افتاد به حضور این بازیکن در سمت چپ و پست تخصصی است. مهدی شیری در سمت راست و محمد نادری در کنار احمد نوراللهی در پست دفاع میانی خواهند بود. نوراللهی که هافبک دفاعی است قابلیت بازی در پست دفاع میانی را نیز داراست و بعید است در این بازی با مشکل بزرگی مواجه شود.

 

اگر شایان مصلح نرسد

در صورتی که شایان مصلح هم همانند سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده به این بازی نرسد کار سخت‌تری برابر برانکو ایوانکوویچ خواهد بود. او تنها محمد نادری و مهدی شیری را در خط دفاعی خواهد داشت و باید برای انتخاب یک مدافع میانی و یک مدافع چپ از بین بازیکنانش گزینه‌ای را بیابد.

در این شرایط نیز احتمالا مهدی شیری به سمت چپ بیاید و سیامک نعمتی در سمت راست حاضر شود. گزینه دفاع میانی نیز احتمالا احمد نوراللهی خواهد بود.

در حال حاضر تنها بازیکن تخصصی در پست دفاع میانی احسان حسینی است که از تجربه و کیفیت لازم برای سپردن این ماموریت کاملا دور است، خصوصا اینکه سیدجلال حسینی نیز به عنوان رهبر خط دفاعی در این بازی غایب است و کار را سخت می‌کند. باید دید در نهایت برانکو ایوانکوویچ در فاصله 24 ساعت مانده به این دیدار که می‌تواند سرخ‌ها را برای حضور در صدر جدول امیدوار کند، از کدام بازیکنان در غیاب چهره‌های غایب تیمش سود خواهد برد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39bznq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی /  شایان مصلح : درباره اعتصاب با بزرگترهای تیم صحبت کنید / شادی را با پرسپولیسی ها تقسیم کردم