تاریخ انتشار: 1397/12/04 11:51
کد خبر: 108950

رونمایی از ترکیب احتمالی نفت مسجد سلیمان مقابل پرسپولیس

در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر دو تیم نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس تهران به مصاف هم می روند .این در حالی است که دو تیم در جدول شرایط متفاوتی را تجربه می کنند.
رونمایی از ترکیب احتمالی نفت مسجد سلیمان مقابل پرسپولیس

شاید ورود باشگاه پرسپولیس به شهرمسجد سلیمان بهترین بهانه باشد برای  اینکه بدانیم این شهر واقع در جنوب ایران دارای چه خصوصیات منحصر به فردی است . شهری که هم زاگرس دارد و هم کارون و همانطور که همه می دانیم به خاطر احداث  اولین چاه نفت ایران و خاورمیانه به شهر اولین ها معروف است . اما بد نیست بدانیم این منطقه علاوه بر چاه نفت صاحب اولین اولین کارخانه گوگردسازی،اولین تصفیه خانه آب ،اولین کارخانه تولید برق،اولین راه‌آهن ،اولین فرودگاه ،اولین باشگاه گلف،اولین استخر شنا ،اولین تله کابین و... درنهایت اولین ورزشگاه مدرن فوتبال که فردا قرار است میزبان دیدار دو تیم نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس تهران باشد . ورزشگاهی که از تاریخ افتتاح آن 109 سال می گذرد. پس وقتی حرف از مسجدسلیمان است با یک شهر معمولی سر و کار نداریم ،  اما حیف که این ین شهر باتمام اصالتش مشکلات عدیده ای دارد که  پرداختن دراین مجال چندان لطفی ندارد.

 اخرین مصاف پرسپولیس در مسجد سلیمان

از اخرین بازی پرسپولیس در این ورزشگاه 4 سال و 17 روز دقیقا گذشته است ، همان دیدار جذابی که با یک برگشت به بازی بی نظیر ازسوی مسجد سلیمانی ها مواجه شد. بدون شک امید عالیشاه آن دیدار را خوب یادش هست چون در آن بازی یک گل زیبا و یک پاس گل دیدنی برای علی علیپورساخته و پرداخته کرد.اما در ادامه شاگردان مکوندی با گل دقایق پایانی رضا کرملا چعب بازی را به تساوی کشاند تا یک روز فراموش نشدنی برای اهالی زاگرس بر جای بگذارند.

شرایط کنونی نفت M.I.S در فصل جاری

 امروز نفتی ها در شرایطی به دیدار پرسپولیس می روند که بر خلاف هفته های پایانی نیم فصل ، شروع خوبی درآغاز نیم فصل دوم نداشتند ،تا جایی که در سه بازی گذشته خودشان تنها یک امتیاز را به دست آورده اند .آن ها  امروز با تمام انگیزه قصد دارند اولین برد نیم فصل دوم را به هواداران  خونگرمشان هدیه کنند، کاری که بسیار سخت است اما نشدنی نیست.

از خرید های علیرضا مرزبان سرمربی حال حاضر این تیم می شود کاملا پی به این موضوع برد که وی از نحوه عملکرد تیمش در فاز دفاعی رضایت کامل دارد. این خط دفاع به رهبری موسی کولیبالی بلند قامت و سنگالی ، تا به این جا که 18 هفته از لیگ را پشت سر گذاشته ایم  تنها 18 گل دریافت کرده است و این آمار با توجه به رتبه این تیم که هم اکنون در جایگاه سیزدهم جدول است قابل قبول به نظرمی رسد .

  در عین حال فاز هجومی نفت بر خلاف خط دفاعشان تا به این جا تنها موفق به ثمر رساندن 9 گل شده است یعنی میانگین  نیم گل در هربازی که همین دلیل سرمربی این تیم را وا داشت تا درپنجره نقل وانتقالات زمستانی با ورود مهاجم به تیمش این نقیصه را برطرف کند که تا به امروز توفیق چندانی حاصل نشده است.

ترکیب احتمالی نفت مسجد سلیمان مقابل پرسپولیس

امروز  علیرضا مرزبان در درون درون دورازه به احتمال قریب به یقین مهردادطهماسبی را به فرعباسی، سنگربان جوانش ترجیح خواهد داد.قطعا گلری که در اولین دیدارموفق به گرفتن پنالتی می شود ارزش اعتماد دوباره را خواهد داشت.

در سمت راست خط دفاعی باید شاهد حضور یوسف وکیا مدافع سابق تیم ملی امید باشیم و درسمت چپ خط دفاع ،احتمال خیلی زیاد مرزبان ازمیلاد خدایی بهره خواهد برد.

زوج خط دفاع این تیم را مطابق معمول هفته های گذشته مجتبی بیژن وموسی کولیبالی تشکیل خواهند داد که بدون شک 90 دقیقه نفس گیر، امروز انتظارشان را می کشد.

در خط میانی حکیم نصاری که به نوعی مرکز ثقل این تیم به شمار می رود گزینه اول خط میانی نفت است که باید پا به پای هافبک های آماده پرسپولیس بجنگد و در کنارش به احتمال زیاد مرزبان از علیرضا علیزاده  یا محمد حسینی استفاده خواهد کرد.

اما در فاز هجومی اسماعیل شریفات به علت تجربه بالایش  در ترکیب قرار خواهد گرفت نه اینکه مرزبان بخواهد وی را به خاطر اتفاقات بازی مقابل  فولاد روی نیمکت بنشاند . نفر بعدی هیثم هاشمی زاده بازیکن تازه وارد نفتی هااست که تک گل این تیم را در نیم فصل دوم تا به حال به ثمر رسانده است .  در کنار این دونفر، محمد پاپی هم به احتمال زیاد  به کار گرفته خواهد شد تا سه هابک هجومی این تیم تکمیل شوند. در پیکان خط  حمله مرزبان از بین عباس عسگری و محمد شادکام یک نف رار باید انتخاب کند  تا 11 مرد این تیم تکمیل شود .

البته اخباری مبنی بر آمادگی میلاد میداوودی کاپیتان محبوب این  تیم هم به گوش می رسد که در این صورت او هم می تواند گزینه انتخابی مرزبان به شمار بیاید .

متاسفانه کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی تا حدی امید های مان را برای مشاهده  یک بازی زیبا به حداقل می رساند اما به هرحال این دیدارحساسیت های خودش را خواهد داشت چرا که هردو تیم به این امر واقفند که شکست در این بازی می تواند تبعات سختی را در برداشته باشد.

 گفتنی است این دیدار شنبه (امروز) 4 اسفند ماه  راس ساعت 16:00  به قضاوت حسین زرگر برگزار خواهد شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/279y7v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس؛ شهر اولین ها میزبان سرخ های پایتخت