تاریخ انتشار: 1397/12/09 17:11
کد خبر: 108267

4 نکته مهم در مورد ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی امروز

آزمون و خطای ناگزیر برانکو ایوانکوویچ برای یافتن ترکیب اصلی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم همچنان ادامه دارد و امروز هم ارنج سرخ‌ها برابر نفت آبادان با تغییراتی همراه خواهد بود.
4 نکته مهم در مورد ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی امروز

 آنطور که اخبار پزشکی و مرور تمرینات تاکتیکی پرسپولیس نشان می‌دهد، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد برانکو امروز تیمش را با این نفرات به میدان خواهد فرستاد: علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور. در مورد این ترکیب، چند نکته کلیدی وجود دارد.
  بشار- سروش؛ چه‌کسی زودتر می‌رسد؟
برانکو برای بازی در پست هافبک بازی‌ساز از بین سروش رفیعی و بشار رسن فقط به یک نفر نیاز دارد اما نکته اینجاست که فعلا هیچ‌کدام از این 2 نفر آماده نیستند. در حقیقت برانکو به‌طور نوبتی به سروش و بشار بازی می‌دهد، اما هر دو ناامیدکننده ظاهر می‌شوند؛ یکی بدتر از دیگری. در بازی قبلی با نفت مسجدسلیمان سروش رفیعی فیکس شد و البته نمایش بسیار ضعیفی ارائه داد. حالا در دیدار با صنعت نفت نوبت به بشار رسیده که از ابتدا به میدان برود. الان رقابت اصلی بر سر این است که از بین این 2نفر، کدامیک زودتر به شرایط مطلوب می‌رسد. بین شماره 5و 7، هر کدام سریع‌تر با ارنج جدید مچ شود، برای مدت طولانی در ترکیب باقی خواهد ماند. شک نکنید اگر برانکو اسکلت تیم را پیدا کند، مثل سابق دیگر محال است به آسانی به آن دست بزند. هفته قبل سروش، قدر فرصتش را ندانست و باید دید امروز رسن چه می‌کند.
 ترابی؛ فیکس تضمینی در جست‌وجوی پست مناسب
اغراق نیست اگر بگوییم بخش بسیار زیادی از نوسانات ترکیب پرسپولیس به‌خاطر شخص مهدی ترابی است. این مهم‌ترین خرید سرخپوشان در چند سال اخیر محسوب می‌شود و برانکو همه تلاشش را می‌کند تا هر چه زودتر پست مناسب برای ترابی  پیدا کند. درست به همین دلیل است که برخلاف سایرین، ترابی فعلا با نمایش‌های ضعیف هم نیمکت‌نشین نشده است. برانکو تا به حال ترابی را در 3پست مهاجم، وینگر راست و وینگر چپ به میدان فرستاده و حتی در بازی با نفت مسجدسلیمان به‌خاطر او ترکیب سنتی 2-4-4 تیمش را به 1-4-1-4 تغییر داد. امروز اما پرسپولیس به 2-4-4 برمی‌گردد و ترابی در پست هافبک چپ جانشین امید عالیشاه خواهد شد. بدون تردید تغییرات در پرسپولیس آنقدر ادامه می‌یابد تا برانکو جایگاه مطلوب ترابی را کشف کند. اگر امروز او در سمت چپ خط میانی جا بیفتد، جایگاه امید عالیشاه در تیم به خطر خواهد افتاد.
  بودیمیر؛ داریم به آخر خط می‌رسیم
برانکو امروز مهاجم کروات تیمش را بار دیگر به ترکیب اصلی برمی‌گرداند. شاید باورکردنی نباشد، اما برای بودیمیر خیلی زود دیر شده و او ناچار است هر چه سریع‌تر خودی نشان بدهد. امروز برخلاف بازی با نفت مسجدسلیمان بهانه زمین خراب وجود ندارد، بازی اول بودیمیر هم نیست که مسئله ناهماهنگی او با سایرین توی ذوق بزند و البته حریف هم روی کاغذ آنقدرها جان‌سخت و رسوخ‌ناپذیر به‌نظر نمی‌رسد. نفت آبادان 21گل خورده و بودیمیر باید مقابل این تیم ارزش‌هایش را نشان بدهد؛ وگرنه عالیشاه سابقه بازی در خط حمله را دارد و البته شریفی هم گزینه بی‌ادعا و پرانگیزه بعدی است.
  نادری؛ توفیق اجباری در پست تخصصی
محمد نادری برای بازی در 2پست دفاع میانی و دفاع چپ جذب شد. او در 2 بازی بیرون از خانه برابر فولاد و نفت مسجدسلیمان در پست دفاع وسط به میدان رفت و بد نبود، اما ظاهرا پست تخصصی‌تر او دفاع چپ است. به‌احتمال فراوان امروز شایان مصلح بازی با نفت را به‌دلیل بیماری از دست می‌دهد و این فرصت خوبی است تا نادری سر جای اصلی‌اش خودی نشان بدهد. او یک مدافع خوش‌استیل و پا به توپ به‌نظر می‌رسد که حالا بدون نیاز به تحمل مسئولیت‌های سنگین بازی در قلب خط دفاع، می‌تواند توانایی‌های هجومی‌ترش را نشان بدهد. از کجا معلوم؛ شاید نادری این پست را از انحصار شایان بیرون آورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vjpbz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عجیب مثل اظهارنظر بازیکن استقلالی صنعت نفت