تاریخ انتشار: 1397/12/13 13:35
کد خبر: 107843

رئیس کمیته انضباطی به اظهار نظر مهدی رحمتی واکنش نشان داد

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:‌برای علی‌ عسگری متاسفم که صدا و سیما آنقدر رها شده که در مورد پست شخصی یک بازیکن صحبت می‌شود.
رئیس کمیته انضباطی به اظهار نظر مهدی رحمتی واکنش نشان داد

اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در برنامه زنده رادیویی و در خصوص فرق این کمیته با کمیته اخلاق گفت: این فرق را نمی‌شود کوتاه جواب داد. رسانه باید زحمت بکشد آئین‌نامه کمیته اخلاق و انضباطی را مطالعه کند و آن را انعکاس دهد.

حسن‌زاده در خصوص اتفاقی که برای تماشاگر کودک استقلالی افتاد، گفت: تمام مسابقاتی که انجام می‌شود نکات انضباطی آن توسط مقامات رسمی مسابقه از جمله داور برای وقایع داخل زمین، نماینده سازمان لیگ یا مقام مجری مسابقات برای حوادث بیرون از زمین از جمله حوادث قبل، حین و بعد از بازی خوشبختانه مقررات انضباطی جدید حتی از نظر جغرافیای حوادث و اتفاقات اطراف ورزشگاه را هم مدنظر قرار داده، مسلما چیزی که در گزارش‌ها بیاید حتما برای صدور رای مدنظر قرار می‌گیرد اما اگر در گزارشات نیامده باشد از راه‌های دیگری مثلا اینکه خودمان مشاهده کرده باشیم، شکایتی باشد یا مقامی از تیم‌ها خودشان نکاتی را به صورت اضافه حتی در مقام دفاع بگوید. به هر حال اگر در پرونده مطرح شد حتما مدنظر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: اینکه بعد از یک مسابقه چه اتفاقاتی افتاده که از چشم مقامات دور مانده حتما باید از طریق مقتضی اعلام شود و ما از آن مطلع شویم. در مورد اتفاقاتی که به خصوص دور از ورزشگاه می‌افتد وقتی ما اطلاعی نداریم به آن پرداخته نمی‌شود مگر اینکه به نحوی مطرح شود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه حالا که این مسئله از طرف بازیکنان استقلال مطرح شده،‌چه می‌شود‌،‌گفت:‌ در این که این حادثه به مسابقه مربوط می‌شود حتما باید دلایلش جمع‌آوری شود. در گزارش رسمی نیامده است، منتهی من خودم از دیروز که مطلع شدم به همکارانم گفتم مسائل مربوط به حادثه را تهیه کنند تا ما دسترسی داشته باشیم و چون جزئیات آن در گزارش‌ها نیامده به دنبالش هستیم.

حسن‌زاده در مورد اینکه پس مسائل داخل زمین به کمیته انضباطی مربوط می‌شود و مسائل خارج از آن به کمیته اخلاق، گفت:‌ کلمه خارج از زمین نه به این معنا که زمین سبز فوتبال باشد بلکه آن چه در زمان فعال مسابقه در فضای ورزشگاه‌ها و آنچه که تحت عنوان اطراف ورزشگاه تعریف می‌شود. مثلا در مورد ورزشگاه اگر اتفاقی حتی در محوطه بیرونی ورزشگاه اتفاق بیفتد کمیته انضباطی می‌تواند به راحتی ورود کند. معمولا حوادث مربوط به زمان فعال مسابقه در منظر مسئولین مسابقه است و ما به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی  در مورد اتفاقی که برای فرهاد مجیدی افتاد و هم ناجا از او انتقاد کرد و هم اینکه از طرف کمیته اخلاق محروم شد،‌گفت: این قضیه هیچ ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد ولی رفتارهای بیرونی ورزشکاران و آنهایی که از خانواده فوتبال هستند و به عنوان عضو فدراسیون شناخته می‌شوند رفتار خلاف شان حرفه‌ای‌شان در حیطه و صلاحیت کمیته اخلاق است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد پست مهدی رحمتی و انتقاد از رئیس کمیته انضباطی گفت: وقتی یک جوان شهرستانی که تازه به تهران آمده و مشهور شده، علیه وزیر حرف می‌زند یا از زمین و زمان صحبت می‌کند باید در یک برنامه کالبدشکافی شود.  ما یک مشکل با رسانه‌ها داریم که لذت می‌برند مسائل را وارونه جلوه دهند. چرا رادیو صحبت رحمتی علیه من را بولد می‌کند تا از من حرفی دربیاید؟

حسن‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا استفاده از کلمه شهرستانی درست است، گفت: چرا مطلب را جور دیگری ارائه می‌دهید؟ در فوتبالی که یک جوان شهرستانی وقتی یکی دو سال نگذشته می‌آید و میکروفن جلوی او قرار دارد و علیه وزیر، صدا و سیما و... حرف می‌زند باید کالبدشکافی شود. بودن یا نبودن افراد در هر شغلی ترتیبات سازمانی دارد. باید همه با رعایت احترام وظیفه‌مان را انجام دهیم و به قوانین احترام بگذاریم.

وی در ادامه گفت:‌ نکته دوم این است که صدا و سیما رسالت دارد به اصلاح مسائل کمک کند. من تعجب می‌کنم چرا مطلب را مصادره می‌کنید؟ چرا با تکالیف خودمان آشنا نیستیم. یک دوستی به من گفت چرا در میکسدزون ورزشگاه مسائلی غیر فوتبال مطرح می‌شود گفتم شما مسائل غیر فوتبال را پخش نکنید.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: رئیس رسانه از من خواهش کرد تا در مورد مسائل انضباطی صحبت کنم اما مجری مصلحت دیده پست شخصی رحمتی را مطرح کند و جواب من را بشنود. نظر شخصی رحمتی را من نباید جواب دهم. صدا و سیما پول مردم را مصرف می‌کند و نباید وقت مردم را با این مسائل بگیریم. از من خواهش کردند به احترام مردم به مسائل انضباطی پاسخ دهم اما حالا باید در مورد یک پست شخصی یک بازیکن صحبت کنم. سزاوار این نیست که پول بیت‌المال را صرف این مسائل کنید.

حسن‌زاده در پاسخ به این سؤال که پس از این به بعد بازیکنان هر چیزی در فضای مجازی نوشتند، شامل احضار نمی‌شود، گفت:‌این چه ربطی به حرف من دارد؟من برای شخص آقای علی عسگری متاسفم که صدا و سیما این قدر رها شده که شما پول بیت‌المال را مصرف می‌کنید تا در مورد پست شخصی بازیکن صحبت کنید.

وی در مورد اینکه فیلم جدیدی از درگیری منشا پخش شده و آیا با توجه به این فیلم او شامل قانون تجدید نظر می‌شود،گفت:شامل قانون تجدید نظر می‌شود یعنی چه؟‌شاید منظور شما این باشد که اگر آن مرجعی که منشا را محروم کرده مستندات جدید را ببیند آیا تاثیر می‌پذیرد؟باید از آن مرجع سؤال کنید.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: یکی از بدبختی‌های بزرگ فوتبال ما بخشی از آدم‌های رسانه‌ای هستند که انصاف به خرج نمی‌دهند. اگر یک نفر بخواهد کار اقتصادی انجام دهد و بگوید این کالای تولید ملی من را در رادیو تلویزیون پخش کنید کلی فاکتور باید بدهد ولی شما این وقت را با یک پست شخصی هدر می‌دهید.اگر آقای رحمتی از من بدش می‌آید، خب بدش بیاید چه لزومی دارد به کل مردم ایران اعلام کنم آقای رحمتی از من بدش می‌آید.

حسن‌زاده در مورد اینکه مطالب این بازیکنان که در تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند در جامعه بار مثبت و منفی دارد، گفت: خودتان می‌دانید و مردم هم می‌دانند وقتی حسن نیت باشد که با رئیس کمیته انضباطی صحبت می‌کنید اگر ترجیح بدهید و مطالبی که به نفع فوتبال ما و سازنده است، و اصلاح را به دنبال دارد این خیلی خیلی خدا پسندانه است تا اینکه به مسائل دیگری بپردازیم و به جوانی میکروفن بدهیم که علیه همه چیز حرف بزند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vjpdn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش شاه‌حسینی به اتفاقات فینال جام حذفی: فدراسیون باید بدون ترس حکم را صادر کند