تاریخ انتشار: 1397/12/14 00:02
کد خبر: 107783

منصوریان:از خداوند بابت اعطا این نعمت شاکر هستم!

سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان می‌گوید که استفاده از جوانان جرات می‌خواهد و به همین دلیل از خداوند بابت اعطا این نعمت شاکر هستم.
منصوریان:از خداوند بابت اعطا این نعمت شاکر هستم!

علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با الزورا عراق شرکت کرد و گفت: می‌دانستیم حریف عراقی برای یک امتیاز می‌آید و این مساوی مثل سه امتیاز برایش مهم باشد و امروز قاعده فوتبال شرایط دیگری داشت و وقتی گل نزنی ممکن است روی یک پاس به عقب کل بازی را از دست بدهیم. فوق‌العاده از عملکرد بازیکنانم مثل دفعه قبل راضی هستم اما ما حتماً باید گلزنی کنیم.  چند بازیکن جوان را در ترکیب تیم‌مان وارد کردیم و اعتقادم براین است که اگر گل نزنیم ممکن است تنبیهات بزرگ‌تر به سراغ‌تان بیاید. در کل یک ضد حمله به حریف دادیم که ممکن بود گلزنی کنند اما بقیه جریان بازی دست ما بود و رشید مظاهری اصلاً در مسابقه نداشتیم و عملاً ۱۰ به ۱۱ بازی می‌کردیم رشید روز سبکی را پشت‌سر گذاشت. همین الان هم فردا تحت هر شرایطی تمرین می‌کند زیرا روز خیلی سبکی را پشت‌سر گذاشت. فقط یک موقعیت صددرصد را به اشتباه داشتیم به آنها می‌دادیم چند موقعیت گلزنی داشتیم که گل نزدیم. با توجه به اینکه در تورنمنتی سنگین‌تر از لیگ‌مان هستیم باید باهوش‌تر بازی کنیم. در مجموع خدا را شکر می‌کنم که تمام بازیکنان‌مان سالم هستند. راهی جز تلاش، تلاش و تلاش نداریم به خصوص اینکه برنامه بازی‌ها فشرده است که باید با تغییر ترکیب به میدان برویم پس فردا دوباره باید سوار هواپیما شویم.

 

*فوق العاده بودیم اما گلی نزدیم

 

اواخر بازی و عرض تیم حریف کاملاً بسته بود و باید از کناره‌ها ارسال می‌کردیم تا به گل می‌رسیدیم. ما حتماً باید با ۲ مهاجم بازی می‌کردیم زیرا با تک مهاجم ممکن است سخت به گل برسیم. مهم‌ترین ویژگی تیم ما این است که ابتدا به گل برسیم. وقتی به گل می‌رسیم جریان بازی برای ما تغییر می‌کند. اما بازیکنان ما به دلیل اینکه در دیسپلین بازی خودشان می‌مانند و از آن خارج نمی‌شوند قابل احترام هستند ولی فشردگی خط دفاع حریف به ما اجازه نمی‌داد که راحت عبور کنیم باید کار ترکیبی انجام می‌دادیم که این کار را فوق‌العاده خوب انجام دادیم فقط در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم.

 

*خدا را بابت جراتی که به من داد شاکرم!

 

یا باید خرید خیلی زیاد و میلیاردی داشته باشید مثلاً‌ در نیم‌فصل ۱۰-۱۵ میلیارد تومان خرید می‌‌کردیم یا اینکه نگاه به بنزین سبز داشته باشیم. تجربه مربیگری من در مورد جوانگرایی می‌گوید که اگر به آنها انرژی بدهید و روح و روان قلب‌شان را داشته باشید دغدغه نخواهید داشت. ما چند تغییر نسبت به بازی قبل داشتیم با توجه به اینکه مجموعه ذوب‌آهن و مدیرعامل باشگاه اعتقادشان بر جوانگرایی و بازیکن‌سازی است  در چند سال قبل یکی از بهترین‌ها بوده‌اند و همیشه تیم‌های بزرگ پایتخت به جوانان ذوب‌آهن نگاه داشته‌اند و دلهره‌ای در این مورد نداریم. علیرضا چراغعلی ۲۰ ساله و حبیب‌زاده ۲۱ ساله را به میدان فرستادیم و عباسی ۲۲ ساله هم به میدان فرستادیم.  شاید وقتی بازیکنی زیر ۲۱ سال سن داشته باشد ما فکر می‌کنیم خیلی عجیب و غریب است اما در لیگ اروپا بازیکنان ۱۸ و ۱۷ ساله بازی می‌کنند. ترسی از این موضوع نداریم و باعث رشد تیم‌مان هم خواهد بود فقط به بازیکنان جوان جرأت می‌خواهد که خدا را صد هزار مرتبه شکر این جرأت را به ما داد.

 

*بازیکنانم روحی آماده باشند گل می‌زنند

 

امروز ۲ بازیکن خیلی خوب‌مان را در ترکیب نداشتیم می‌توانستیم بازی را با آنها شروع کنیم اما ممکن بود در دقیقه ۳۰- ۴۰ تعویض‌شان کنیم. اوساگونا که خیلی از او راضی هستم و بازیکن بسیار خوبی است دقیقه ۲۸ بازی قبل راحت آمد و گفت من تمام کردم و تمام بدنم گرفته است. ما باید با این بازیکن پلی‌آف‌مان را رد می‌کردیم و این خرید برای ما ۲ گل به الغرافه و الکویت زد و امروز وارد این تورنمنت شدیم او را می‌خواستیم حفظ کنیم. ۲-۳ روز دیگر باید با پدیده بازی کنیم، ۵-۶ روز دیگر با تیم النصر عربستان بازی داریم فشردگی بازی‌ها زیاد است و باید مراعات کنیم و بازی‌های ما پشت‌سر هم می‌آید. برای رفع مشکل گلزنی جدا از اینکه نیاز به تمرین اختصاصی دارد که ما آن را طراحی می‌کنیم ولی مهاجم باید فرصت‌طلب باشد و به اشتباهات حریف هم باید بدبین باشد. اگر جوان باشد باید تمرینش دهیم و یکسری چیزها را اکتسابی به دست آورد اما اگر باتجربه باشد برای‌مان سخت می‌شود. اوساگونا را که می‌خرید می‌بینید که ۲ گل می‌زند باید تلاش کنیم که جوانانی که داریم را آماده‌تر کنیم. چه من باشم چه نفرات قبلی که پیش از این در ذوب‌آهن زحمت کشیدند تعریف برد از خط آتش یک تیم می‌آید. بازیکنان را باید از نظر روحی تأمین کنیم.

 

*تقویم لیگ خیلی بد است و چیزی جز مصدومیت ندارد

 

خیلی تلاش کردیم که در تمام مسابقات تغییر ایجاد کنیم فقط ما هستیم که این وضعیت را داریم اگر تیم علی‌آقای دایی بالا می‌آمد آن تیم هم وضعیت ما را داشت. اگر سایپا هم صعود می‌کرد امروز ما و سایپا چنین شرایطی داشتیم که با هم یک بازی در لیگ باید انجام می‌دادیم بازی با سپاهان هم به خاطر فشردگی مسابقات برداشتند که ما به این مرحله گروهی برسیم. ما ۲-۳ بازیکن کلیدی‌مان هم مصدوم هستند. خلعتبری را نداریم او خرید معمولی برای ما نبود او یک خرید فوق‌العاده و نعمت برای ما بود. اوساگونا و ماریون را باید مراقبت کنیم. پس تیم ما از تجربه خارج می‌شود فردا تمرین ریکاوری می‌کنیم و پس فردا سوار هواپیما می‌شویم و باید با پدیده بازی کنیم، فردایش حرکت می‌کنیم به اصفهان می‌آیم دوباره یک تمرین می‌کنیم و می‌رویم با النصر بازی می‌کنیم. تقویم دچار مشکل است. امروز با آقا سعید فتاحی صحبت کردم اگر به فکر تقویم‌مان نباشیم هم لیگ قهرمانان برای تیم‌های آسیایی از دست می‌رود و همه تیم‌ها دچار مشکل می‌شوند زیرا امکانات ما اروپایی نیست خودمان می‌دانیم امکانات ما در حد غرب آسیا است. حتی در غرب آسیا هم جزو هفتمین و هشتمین کشوری هستیم که امکانات خوب داریم. خودمان امروز تا ساعت ۴ بعدازظهر نمی‌دانستیم برای بازی برای پدیده می‌رویم یا نمی‌رویم  بازی با سپاهان و سایپا‌  بیرون مانده است به نکته‌ای می‌رسیم که همین حرف شما است هر ۲ روز و نیم باید بازی کنیم و مجبورم ترکیبم را در هر بازی عوض کنم و  ۷-۸ نفر را از ترکیب بیرون بیاورم. ضمن اینکه باید به شرایط‌مان در جدول لیگ هم توجه کنیم. وظیفه پرچم کشورمان هم به ما محول شده است لیگ خیلی فشرده است سال آینده و سال بعدش هم فکر نکنند لیگ ما خروجی نخواهد داشت. شما یک مشت بازیکن فرسوده را مدام بازی می‌دهید و آخر فصل در اولین بدنسازی ۵-۶ بازیکن رباط صلیبی‌اش پاره می‌شود و بازیکن ۵-۶ میلیاردی چند ماه باید خانه بنشیند.

 

*آقای آسیا هستیم اما سهمیه کمی داریم

 

اگر همه تیم‌هایمان و ۲ تیم بزرگ پایتخت را هم شرایط آمادگی کامل در استراحت برایشان در نظر بگیریم که با آمادگی کامل به مسابقات بروند ۲ بازی ما گم شده است.  باید تا ۲۴ اردیبهشت این ۲ بازی را جا بدهند که ۲ روز و نیم فاصله برای ما می‌شود قطع به یقین در نتیجه‌مان تأثیر منفی می‌گذارد که در سهمیه‌مان برای ما خیلی بد است آقای آسیا هستیم سهمیه‌مان ۲+۲ است.

 

*از الان بگویم که خرید زیادی برای فصل بعد نداریم!

 

روزی که با ذوب‌آهن کارمان را شروع کردیم همین ایده را داشتیم نه اینکه به ۱۱ بازیکن بگوییم شما فیکس هستید به آقای آذری و کادر فنی هم گفتم کارمان را با ۲۰ بازیکن شروع می‌کنیم با آقای رشیدی هم صحبت کردیم که باید ۲۰ بازیکن به دست داشته باشیم. نگاه‌مان به آکادمی هم هست و جوانان‌مان را باید کنار بزرگترهایی مثل قاسم حدادی‌فر بیاوریم که این شانس را دارند در کنارش بازی کنند و بغل پا بزنند و از نظر روحی هم آ‌نها را آماده کنیم. ان‌شاءالله این فوتبال امروزمان به لیگ هم سرایت خواهد کرد و همین طراوت را با تغییر بازیکنان مقابل پدیده هم داشته باشیم چاره‌ دیگری نداریم. ما قبل از بازی با النصر باید چهار سفر داشته باشیم تمام چشم و امید من به جوانانی است که در تیم داریم. این نوید یک ذوب‌آهن خوب را دارد. شاید ذوب‌آهن در سال آینده خرید آنچنانی نخواهد در بازار انجام دهد و همین جوانان خوب هستند به خصوص اینکه هر جوانی که پیش سعید آذری می‌آید پنج سال می‌ماند نوع قرارداد به گونه‌ای است که خیلی منافع باشگاه را در نظر می‌گیرند.  من همیشه اعتقاد دارم باشگاه همیشه صلابت دارد. همه مربیان نه می‌توانند بگویند خیلی می‌مانیم نه می‌توانند بگویند زود می‌رویم بستگی به نتیجه دارد ولی وظیفه ما مربیان ساختن بازیکنان است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kxaod

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیمنصور،به دنبال تجربه ای خوب با ذوب آهن!