تاریخ انتشار: 1397/12/14 16:55
کد خبر: 107692

انتظار هواداران از خط حمله مرگبار استقلال؛ شکستن دو طلسم 7 ساله و 51 ساله

خط حمله استقلال که با ترکیب 3 بازیکن خارجی سیه‌چرده به یک تیربار واقعی شباهت پیدا کرده، همچنان رقبا را به رگبار می‌بندد و از آنها عبور می‌کند. مخصوصا از زمانی که پاتوسی به این جمع اضافه شده، خط آتش آبی‌ها غیرقابل مهار به‌نظر می‌رسد.
انتظار هواداران از خط حمله مرگبار استقلال؛ شکستن دو طلسم 7 ساله و 51 ساله

 پاتوسی در کنار گادوین منشا و ایسما، یک ترکیب صددرصد خارجی ساخته که فعلا هر چه می‌زنند وارد دروازه می‌شود. استقلالی که در 10هفته اول فقط 9گل زده داشت، در 10هفته دوم لیگ برتر 21 گل به ثمر رساند تا حالا با 30 گل زده لرزه بر اندام هر خط دفاعی بیندازد. استقلالی‌ها به‌شدت امیدوارند این ترکیب امسال در آسیا جواب بدهد و آنها را تا مراحل بالاتر پیش ببرد. با وجود این خط آتش خارجی آبی‌‎ها در مسابقات داخلی هم وظایف سنگینی دارد و حداقل 2 طلسم را باید برای هواداران بشکند.
  بهترین خط حمله لیگ
هم‌اکنون استقلال با 30 گل زده در کنار تراکتورسازی به‌طور مشترک دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. بهترین خط حمله در اختیار سپاهان است که 32گل زده و البته پرسپولیس هم که امسال فروغ 3فصل گذشته را نداشته، فعلا فقط 23گل به ثمر رسانده است. اگر استقلال روند فعلی را ادامه بدهد، قادر خواهد بود در پایان فصل عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر را به‌خودش اختصاص بدهد؛ افتخاری که از لیگ یازدهم به بعد از دسترس آنها دور مانده است. استقلال مظلومی در آن سال با 58گل زده در یک لیگ 18تیمی صاحب بهترین خط حمله شد. آبی‌ها سال بعدش برای آخرین بار قهرمان لیگ شدند اما تیم قلعه‌نویی فقط 42گل زد تا عنوان بهترین خط حمله لیگ دوازدهم به سپاهان برسد که آمار عجیب 60گل زده را به ثبت رسانده بود. بهترین خط حمله لیگ سیزدهم اما یک سورپرایز بود؛ در آن فصل کم‌گل ملوان بندر انزلی با 40گل زده این عنوان را از آن خودش کرد. در لیگ چهاردهم تراکتورسازی با 58 گل زده صاحب بهترین خط آتش لیگ شد اما از آن به بعد قدرت در اختیار پرسپولیس برانکو قرار گرفت. سرخپوشان 3 فصل متوالی در لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم به‌ترتیب با 50، 46 و 48گل‌زده بهترین خط حمله لیگ را به‌خودشان اختصاص دادند. بنابراین استقلال که در جدول کلی ادوار لیگ برتر با 803گل بهترین آمار را در اختیار دارد، 7سال است که نمی‌تواند عنوان بهترین خط حمله لیگ را به‌دست بیاورد؛ طلسمی که هواداران امیدوارند به‌دست مهاجمان سیه‌چرده این تیم بشکند.
  اولین گلزن خارجی داربی؟
استقلال اما یک طلسم عجیب دیگر هم دارد. داربی بعدی پایتخت در حالی فروردین‌ماه آینده برگزار می‌شود که در آن زمان رقابت سنتی پرسپولیس و استقلال دقیقا 51ساله خواهد شد. با وجود این در طول این نیم‌قرن جدال مهیج، هنوز یک بازیکن خارجی هم برای استقلال گل نزده است. در سمت مقابل اما پرسپولیس 5بار توسط بازیکنان خارجی به گل رسیده؛ یک‌بار عیسی توراتوره، یک‌بار جری بنگستون و 3 بار هم ایمون زاید. اگر قرار باشد طلسم گلزن خارجی استقلال در داربی بشکند، امسال با این همه مهاجم خارجی بهترین زمان ممکن است؛ پاتوسی، ایسما، منشا و تازه طارق همام هم پشت سر آنها!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wjyed

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یکه تازی استقلال در صدر با گلِ شماره 800