تاریخ انتشار: 1397/12/14 17:35
کد خبر: 107688

5 دشواری خاص پرسپولیس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس از امروز وارد فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و در نخستین بازی با پاختاکور ازبکستان مصاف می‌دهد. سرخپوشان فصل گذشته خاطرات ماندگاری را در این تورنمنت رقم زدند و امسال هم انتظار می‌رود بار دیگر کام هواداران را شیرین کنند. با وجود این، پرسپولیس برای تکرار آن اتفاقات قشنگ، مسیر سختی پیش رو دارد.
5 دشواری خاص پرسپولیس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

بزرگ‌ترین مشکل سرخپوشان در فصل جدید لیگ قهرمانان این است که با برچسب «نایب‌قهرمان آسیا» وارد مسابقات می‌شوند و همه رقبا با حساسیت و سختگیری مضاعف به مصاف این تیم می‌روند. تیم برانکو دیگر چهره ناشناخته و مظلوم فصل قبل نیست که امکان جذب بازیکن هم نداشت و چندان جدی گرفته نمی‌شد. این فصل از پاختاکور تا الاهلی عربستان و حریفان احتمالی در مراحل حذفی، همگی پرسپولیس را به چشم یک قدرت برتر در آسیا می‌بینند و این مسئله کار قرمزها را سخت می‌کند.

  خبر خوش برای پرسپولیس این است که آنها مسابقات گروهی امسال را در خانه شروع می‌کنند و در خانه هم به پایان می‌برند. بازی آغازین قرمزها با پاختاکور و مسابقه پایانی آنها برابر السد در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. با وجود این نکته اینجاست که السد به‌شدت از پرسپولیس زخم خورده و به هر دو جدال رفت و برگشت امسال به چشم نبرد انتقامی نگاه می‌کند. تیم قطری پارسال در روز آخر مرحله گروهی به سرخپوشان باخت و صدرنشینی را از دست داد، در نیمه‌نهایی هم که آن اتفاقات رخ داد. بنابراین حس انتقامجویی السد را که قطعا یکی از قدرتمندترین تیم‌های حال حاضر آسیاست، باید به فهرست سختی‌های امسال تیم برانکو اضافه کرد.

  فصل گذشته پرسپولیس در مسیر راهیابی‌اش تا فینال لیگ قهرمانان، حتی با یک حریف عربستانی هم مواجه نشد. پارسال 2سهمیه عربستان به‌خاطر مسائل مالی و تنبیهات کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حضور در لیگ قهرمانان را نگرفتند و بنابراین کار برای تیم‌های ایرانی ساده شد اما امسال شرایط دیگری وجود دارد. پرسپولیس در مرحله گروهی با الاهلی عربستان مواجه خواهد شد که طبعا هر دو بازی، در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود. این مسئله، دشواری‌ها و مشقات خاص خودش را دارد و تیم‌های ایرانی را خسته می‌کند.
   به‌خاطر حضور بیش از ظرفیت تماشاگران در ورزشگاه آزادی در بازی فینال فصل قبل، پرسپولیس با یک جلسه محرومیت از حضور هوادارانش مواجه شده که جنبه تعلیقی دارد. به این ترتیب با نخستین تخلف، این محرومیت فعال خواهد شد و طبعا هر زمانی این اتفاق رخ بدهد، باشگاه با ضرر بزرگی مواجه می‌شود. اگر در همین بازی امروز با پاختاکور تخلفی از سوی هواداران اتفاق بیفتد، سرخپوشان بازی بسیار مهم روز آخر برابر السد قطر را باید بدون حضور تماشاگران انجام بدهند؛ چرا که این محرومیت قاعدتا برای بازی در زمین بی‌طرف قابل اجرا نیست.

  مسئله آخر، معادلات ترکیب تیم است. دیگر نیازی به گفتن نیست که با افزوده شدن خریدهای جدید به پرسپولیس، برانکو ناچار به اعمال آزمون و خطاهای زیادی در تیمش شده است. البته سرخپوشان در بازی آخر برابر نفت آبادان نمایش بی‌نقصی داشتند اما یادمان باشد مسابقات به شکل فشرده در حال برگزاری است و برانکو باید مدام برخی از نفرات اصلی را عوض کند. پرسپولیس امروز با پاختاکور بازی می‌کند، جمعه به مصاف نساجی می‌رود، سه‌شنبه بعد در قطر میهمان السد است و شنبه بعد از آن هم در رشت با سپیدرود مصاف خواهد داد. این یعنی 4بازی سنگین که 3تای آنها بیرون از خانه است، فقط ظرف 11روز؛ آیا می‌توان این پروژه را فقط با 11بازیکن پیش برد؟ مسلما نه.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pwzqr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبر خوش برای پرسپولیس؛ شکست الدحیل و از دست رفتن اولین جام