تاریخ انتشار: 1397/12/18 17:33
کد خبر: 107257

4 نکته نه‌چندان خوشایند در مورد گاف غیرمنتظره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

اگرچه هرگز نباید فقط با یک بازی در مورد حضور یک تیم در یک تورنمنت نظر داد، اما توقف پرسپولیس برابر پاختاکور ازبکستان بیش از چیزی که به‌نظر می‌رسد مهم و برای این تیم زیانبار بوده است. به این چند نکته توجه کنید تا اهمیت 2 امتیازی که سرخپوشان از کف دادند، بیش از پیش در ذهن‌تان روشن شود.
4 نکته نه‌چندان خوشایند در مورد گاف غیرمنتظره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس امسال در مرحله گروهی فقط 2 بازی خانگی واقعی دارد و دیدار با پاختاکور یکی از این دو مسابقه بود. در واقع سرخپوشان بد دیداری را برای «وا» دادن انتخاب کردند. میزبانی پرسپولیس از الاهلی عربستان در کشور امارات خواهد بود و قرمزها برای بازی بعدی در آزادی باید تا روز 30اردیبهشت و بازی با السد صبر کنند. در این فاصله 4بازی سرنوشت‌ساز بیرون از کشور برگزار می‌شود و تیم برانکو امتیازات لازم برای صعود را دقیقا در همین مسابقات باید جمع کند؛ کاری که بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد.

  برد الاهلی برابر السد بسیار غیرمنتظره و برای قرمزها ناگوار بود. السد که اسکلت تیم ملی قطر را در اختیار دارد قدرتمندترین تیم فعلی آسیاست و به‌احتمال فراوان از گروه صعود خواهد کرد، الاهلی عربستان هم با این سه امتیاز «شاخ» شد و پاختاکور نیز با تک امتیاز اهدایی سرخپوشان امیدوار باقی خواهد ماند. برای جبران بخشی از این ضایعه، روز سه‌شنبه پاختاکور باید در ازبکستان از الاهلی امتیاز بگیرد و پرسپولیس خسته هم السد را متوقف کند؛ آیا هر دو اتفاق به‌طور همزمان رخ خواهد داد؟ می‌بینید که زیاد ساده نیست.

  سرمربی السد برای بازی با الاهلی عربستان به ژاوی استراحت داد تا از بهبودی کامل او اطمینان حاصل کند. حالا ستاره اسپانیایی احتمالا در بهترین فرم ممکن به بازی روز دوم با پرسپولیس خواهد رسید. اصلا قصد نداریم ته دل قرمزها را خالی کنیم، اما نبرد با یک شیر زخمی که فرمانده‌اش را هم باز خواهد یافت آسان نیست؛ مخصوصا که السد خاطرات بسیار تلخی از پرسپولیس دارد و به قصد انتقام خواهد آمد. به زبان ساده اگر پرسپولیس مثل دور گروهی پارسال در قطر بازنده باشد، کار صعود برای این تیم به نبرد مستقیم با الاهلی عربستان خواهد کشید. یادتان باشد غیر از بازی در زمین بی‌طرف، مسائلی مثل اشتباهات داوری هم معمولا در مصاف‌های مستقیم نمایندگان ایران و عربستان وجود دارد. فقط کافی است اشتباهات عجیب 2 بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی 2سال پیش بین پرسپولیس و الهلال را به یاد بیاورید.

  مهم‌ترین نکته؛ برای تکرار موفقیت‌های پارسال پرسپولیس شاید حتی صرف صعود از این مرحله هم کافی نباشد و آنها باید به‌دنبال صدرنشینی باشند. به‌خاطر قوانین منحصربه‌فرد و اعجاب‌آور کنفدراسیون فوتبال آسیا، تمام قدرت‌های منطقه غرب در 2 گروه سوم و چهارم جمع شده‌اند و در مرحله یک‌هشتم نهایی هم تیم‌های صعودکرده از همین 2 گروه باید به‌صورت ضربدری با هم بازی کنند. البته که قضاوت خیلی زود است، اما اگر بازی الهلال و العین را دیده باشید می‌دانید که تیم عربستانی به‌شدت تقویت شده و شانس اول صدرنشینی در آن گروه است. پرسپولیس برای فرار از چنگ الهلال باید تا حد امکان به‌دنبال صدرنشینی در گروه باشد؛ هدفی که دستیابی به آن با تلفات 2 امتیازی روز اول کمی سخت شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gwe9d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سیدجلال حسینی: ذهن برنده رمز پیروزی ماست