تاریخ انتشار: 1397/12/21 12:44
کد خبر: 106918

تساوی نتیجه ای نگران کننده برای سرخپوشان مازنی؛ نساجی ناکام‌ترین تیم لیگ در حفظ نتیجه

تیم فوتبال نساجی در حفظ نتیجه پیروزی در لیگ برتر کاملا ضعف نشان داده است.
تساوی نتیجه ای نگران کننده برای سرخپوشان مازنی؛ نساجی ناکام‌ترین تیم لیگ در حفظ نتیجه

 نساجی در دومین هفته متوالی موفق نبود از گل زده خود محافظت کند و بعد از تساوی تلخ هفته گذشته، این بار در برابر پرسپولیس هم به تقسیم امتیازات بسنده کرد. با بررسی بیشتر بازی‌های لیگ هجدهم می‌بینیم که این اتفاقی تکراری برای نساجی مدل لیگ برتری است و در نیم فصل اول هم با وجود زدن گل اول، آن‌ها موفق نبودند در حفظ نتیجه موفق عمل کنند. دو شکست برابر فولاد و سپاهان و تساوی برابر تیم‌های پارس جنوبی، نفت آبادان، سپیدرود، نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس دیدارهایی هستند که نساجی با وجود گل زده اول، برنده نبود. تمام این‌ها در حالی است که اگر فقط نیمه اول بازی‌ها را ملاک قرار دهیم، نساجی دقیقا در کسب نتیجه و حتی گل‌های زده و خورده مانند پرسپولیس عمل کرده و می‌توانست سومین تیم لیگ باشد!

 شاید عجیب باشد که بدانیم تنها تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و پدیده با 13 و 12 مرتبه زدن گل اول بازی، بهتر از قرمزهای مازنی عمل کرده‌اند. شاگردان نکونام و جلالی در مجموع تاکنون در 11 دیدار، گل اول بازی را وارد دروازه حریف کرده‌اند و از این میان تنها 4 بار موفق به حفظ نتیجه تا پایان و کسب پیروزی بوده‌اند. از دست دادن 16 امتیاز از 33 امتیاز ممکن در این بازی‌ها، نساجی را به ناکام‌ترین تیم لیگ در حفظ نتیجه تبدیل می‌کند. بعد از نساجی تیم‌های ماشین‌سازی (12 امتیاز)، سایپا (10 امتیاز)، سپیدرود و نفت آبادان (8 امتیاز) در رده‌های بعدی قرار دارند.

 زدن گل اول بازی‌ها اتفاق مثبتی است که با کمی کنترل بهتر بازی‌ها می‌تواند هواداران نساجی را به موفقیت‌های بیشتر در دیدارهای آینده امیدوار کند. شاید تجربه پایین‌تر بازیکنان نساجی نسبت به همتایان لیگ برتری خودشان اصلی‌ترین تفاوت در اولین فصل حضور در لیگ برتر باشد. تجربه‌ای که در نقطه مقابل باعث شده استقلال از هر ده بازی که گل اول را زده 30 امتیاز کامل کسب کند و تیم‌هایی مثل پرسپولیس، تراکتورسازی و پدیده هم از بازی‌های پرتعدادی که گل اول بازی را به ثمر رساندند، تنها در 1 یا 2 بازی خود به تساوی برسند و بدون برد از زمین خارج شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rqkm6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نوار ناکامی پاره شد؛ نساجی بعد از 6 هفته بالاخره برد