تاریخ انتشار: 1397/12/21 16:23
کد خبر: 106895

به استقبال نخستین بازی آسیایی فصل استقلال در آزادی

آبی‌ها فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به بدترین شکل ممکن آغاز کردند.
به استقبال نخستین بازی آسیایی فصل استقلال در آزادی

آنها در زمین الدحیل نشانی از تیم آماده این هفته‌های لیگ برتر نداشتند و بعد از گل اول، به سرعت به مرز فروپاشی رسیدند و در نهایت 3گل از حریف دریافت کردند. تنها چند روز بعد از این نتیجه ناامیدکننده، تیم وینفرد شفر در یک نمایش دلچسب موفق به شکست دادن نفت مسجدسلیمان شد اما این برد برای پاک کردن خاطره تلخ آسیایی در قطر کافی نبود. بهترین موقعیت استقلال برای جبران تلخکامی در جدال با الدحیل، مسابقه امروز با العین امارات خواهد بود؛ یک جدال خانگی که می‌تواند امیدهای استقلال را به این تیم برگرداند. جدال امروز استقلال و العین، برخورد بازنده‌های هفته اول این فصل لیگ قهرمانان است. آبی‌ها در زمین الدحیل به سختی شکست خوردند و العین امارات در خانه، نتیجه را به الهلال واگذار کرد. شروع هر 2 تیم در آسیا، ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و حالا خطر دومین شکست متوالی، هر دو تیم را تهدید می‌کند؛ شکستی که شاید به‌معنای قرار گرفتن این تیم‌ها در یک قدمی حذف از گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا باشد.
نتایج درخشان استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، این تیم را در دوقدمی صدر جدول قرار داده است. آبی‌ها باید در نبرد امروز، کیفیت این هفته‌های لیگ برتر را به جدال آسیایی‌شان نیز منتقل کنند. برخلاف استقلال، العین فاصله نسبتا زیادی با تیم صدرنشین جدول لیگ فوتبال امارات دارد. العین با کسب 35امتیاز در 17مسابقه تیم دوم جدول است. شارجه امارات با 8امتیاز بیشتر نسبت به العین، صدرنشین این جدول به شمار می‌رود. العین امارات در این فصل از لیگ این کشور به ازای هر مسابقه، درست یک گل دریافت کرده است؛ آماری که نشان می‌دهد وضعیت دفاعی این تیم چندان ایده‌آل نیست. استقلالی‌ها اما تنها با 8گل خورده در 21مسابقه، بهترین خط دفاعی فصل فوتبال ایران را در اختیار دارند. اسماعیل احمد که در جدال با الهلال عربستان از زمین مسابقه اخراج شد، این هفته محرومیتش را پشت سر می‌گذارد و نمی‌تواند در جدال با آبی‌ها به میدان برود. کایو و محمد عبدالرحمن نیز تیم‌شان را در سفر به تهران همراهی نکرده‌اند. مارکوس برگ، دومبیا و شیوتانی، سرشناس‌ترین مهره‌های خارجی العین در جدال امروز با استقلال خواهند بود. روزبه چشمی بعد از سپری کردن محرومیت، دوباره به ترکیب استقلال برمی‌گردد و این بار براساس شنیده‌ها در قلب دفاع قرار خواهد گرفت. خط آتش این تیم نیز به‌احتمال زیادی با فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، ایسما و منشا کامل خواهد شد.
وینفرد شفر در جدال امروز، با یکی از تیم‌های سابقش روبه‌رو خواهد شد. او در فاصله سال‌های 2007 تا 2009 سرمربی باشگاه العین امارات بود و البته با این تیم هیچ جامی به‌دست نیاورد. تنها موفقیت شفر در فوتبال امارات، به قهرمانی لیگ با باشگاه الاهلی دوبی مربوط می‌شود. شفر البته فصل گذشته نیز 2بار به‌عنوان سرمربی استقلال، روبه‌روی العین قرار گرفت و هر دو بار با این تیم به نتیجه تساوی رسید. بدون تردید برگ برنده بزرگ استقلال در جدال امروز، تماشاگران این باشگاه هستند. آنها از جدال‌های اخیر آبی‌ها در لیگ استقبال فوق‌العاده‌ای به عمل نیاورده‌اند اما انتظار می‌رود تب و تاب این جدال آسیایی، جمعیت زیادی را به سکوهای آزادی بکشاند. رسیدن به همه امتیازهای بازی، استقلال را در موقعیت جبران نتیجه هفته اول قرار خواهد داد. آنها برای باقی ماندن در گروه مرگ تا روز پایانی، چاره‌ای به جز پیروزی در هر دو میزبانی‌شان در ورزشگاه آزادی ندارند. به‌نظر می‌رسد العین نیز بعد از جدایی عاموری و چند مهره دیگر، به اندازه گذشته رقیب ترسناکی برای استقلال نخواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zjwen

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اثرات مثبت و منفی لغو بازی با نفت مسجدسلیمان برای استقلالی‌ها