تاریخ انتشار: 1397/12/26 10:10
کد خبر: 106361

برانکو یا شفر؟ پیروز این نوروز، کیست؟

فروردین برای هواداران دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است و دربی هشتاد و نهم می‌تواند یک اتفاق ویژه برای آنها محسوب شود.
برانکو یا شفر؟ پیروز این نوروز، کیست؟

فوتبال ایران سال جدید را در اوج حساسیت آغاز می‌کند. اینجا فرصت چندانی برای تعطیلات و دید و بازدید نیست؛ چه اینکه دهم فروردین قرار است هشتاد و نهمین دربی پایتخت برگزار شود. قشنگ از اسم دربی حساسیت می‌بارد. دربی مسابقه‌ای است که وقتی آن را می‌بازی، انگار از عرش پایین می‌آیی.

پارسال در دور برگشت لیگ هفدهم، برانکو با پرسپولیس در اوج بود که با گل وریا غفوری به استقلال باخت؛ اما همان یک باخت میلیمتری هم پروفسور را گوشه رینگ برد، انگار نه انگار که او یکی از موثرترین چهره‌های تاریخ باشگاه بوده است.

در مورد شفر هم داستان همین است. بر خلاف ظواهر، عملکرد شفر روی نیمکت استقلال هنوز آنقدرها قانع‌کننده نبوده است. با این وجود اگر او هنوز سر کارش باقی مانده، یکی از دلایلش همان پیروزی حداقلی برابر برانکو بوده است.

باخت احتمالی در دربی، شاید کاسه صبر هواداران استقلال را لبریز کند. غیر از حساسیت‌های مواجهه دو رقیب دیرینه اما، دربی نوروزی پیش رو از نظر جدولی هم بسیار مهم است. پرسپولیس و استقلال، دو ضلع از پنج‌ضلعی نفسگیر قهرمانی را تشکیل می‌دهند و باخت در این مسابقه برای هر کدام‌شان به شدت گران تمام خواهد شد.

اگر فرض کنیم هر دربی به جای سه امتیاز هزار امتیاز دارد، دربی فروردین آینده هزار و شش امتیازی است؛ هزار امتیاز به خاطر نیم‌قرن رقابت و کل‌کل و شش امتیاز هم به خاطر اینکه این، تقابل رودرروی دو مدعی است. بنابراین هر کدام ببازد، فشار عالم را باید روی شانه‌هایش حس کند. ناگفته پیداست که مساوی هم به نوعی هر دو را آچمز خواهد کرد و لبخند را رو لب سپاهانی‌ها و تراکتوری‌ها می‌نشاند.

پس این بهار که برای برانکو و شفر اینقدر دلبرانه و با حرف زدن در مورد عید و آداب و رسوم ایرانی شروع می‌شود، خیلی زود محمل یک جنگ بزرگ خواهد شد؛ جایی که یا فقط یک نفر از آن سربلند بیرون می‌آید یا هر دو مربی محبوب زانو می‌زنند و فرصت را به رقبا می‌دهند. پیروز این نوروز، کیست؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mplvb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدال تفکرات اروپایی برانکو و شفر