تاریخ انتشار: 1397/12/26 12:08
کد خبر: 106344

سیر صعودی سبزپوشان همچنان ادامه خواهد داشت؟

علیرضا منصوریان و تیم ذوب آهن اصفهان این روزها در شرایطی قرار دارند که پیش از این نیز آن را تجربه کرده بودند پس از بازی های ناموفق در نیم فصل اول حالا این تیم و این سرمربی می‌خواهند خود را احیا کنند این اتفاق پیش از این هم برای منصوریان افتاد و هم برای ذوب آهن.
سیر صعودی سبزپوشان همچنان ادامه خواهد داشت؟

ذوب آهن اصفهان امروز در بازی هفته بیست و دوم خود باید به مصاف استقلال خوزستان برود با توجه به دیدارهای عقب مانده اصفهانی ها به دلیل حضور در لیگ قهرمانان، سه امتیاز بازی امروز تا حد زیادی برای آنها اهمیت خواهد داشت چرا که با طی کردن بازی های عقب افتاده و کسب امتیازات لازم آنها می توانند خود را در جای خوبی از نیمه بالای جدول رده‌بندی قرار دهند.

اما نکته جالبی درباره ذوب آهن و علیرضا منصوریان در این میان به چشم می آید این است که این سرمربی و این تیم پیش از این به طور جداگانه سابقه کامبک در لیگ برتر را دارند و بارها به احیای خود در نیم فصل دوم بازی ها پرداختند به همین دلیل در صورت حرکت ذوبی ها به سمت صدر جدول و ادامه سیر صعودی آن ها می توان بیان کرد که هم علی منصوریان و هم ذوب آهن اصفهان تاریخ را برای خود تکرار شده می بینند.

ذوب آهن اصفهان فصل گذشته و در حالی که نیم فصل اول لیگ را با امیر قلعه‌نویی موفق نشده بود به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کند در نیم فصل دوم توانست کامبک تاریخی داشته باشد و به نوعی حرکت خود را تا صدرجدول نیز ادامه دهد اما در نهایت توانست با نایب قهرمانی و پس از پرسپولیس تهران کار خود را به پایان برساند به این ترتیب سبزهای اصفهانی نشان دادند که بازگشت به جدول را خوب بلد هستند و این احتمال دارد که مجدداً بتوانند دست به این کار بزنند.

این اتفاق به نوعی برای علیرضا منصوریان نیز پیش از این افتاده است و سرمربی فعلی تیم ذوب آهن اصفهان پیش از این دو بار در دو تیم نفت و استقلال تهران موفق شد در نیم فصل دوم بازی ها با احیای خود و تیم رتبه خوبی را برای یارانش به دست بیاورد. منصوریان در لیگ پانزدهم به همراه نفت تهران پس از نیم فصل ناموفق در دور برگشت بازی ها  توانست موفقیت را از سر گذرانده و در نیم فصل دوم بازی ها توانست با حرکتی اعجاب‌آور تیمش را پله پله بالا بیاورد تا در جمع مدعیان رسیدن به سهمیه آسیایی قرار دهد، این اتفاق برای منصوریان در تیم استقلال تهران نیز رخ داد جایی که سرمربی وقت آبی ها در نیم فصل اول موفق نشد به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کند اما پس از تعطیلات، او با به دست آوردن ترکیب مورد نظر خود و اعتماد به جوانان تیم به همراه استقلالی‌ها روندی سریع را به سمت بالای جدول در پی گرفتند آنها حتی برای این کار از دربی تهران و پرسپولیسی ها هم نترسیدند و توانستند این تیم را هم با شکست پشت سر بگذارند. آبی‌پوشان و منصوریان در نهایت موفق شدند به رتبه نایب قهرمانی لیگ برتر پس از پرسپولیس دست پیدا کند.

حالا این اتفاق احتمالا در تیم ذوب آهن باز هم خواهد افتاد آنها پس از شکست سنگین برابر استقلال در بازی هفته هفدهم سعی کرد تا به نوعی از تمامی بازی های خود امتیاز بگیرند و فعلا شکست را از خود دور شده ببینند. سبزپوشان پس از بازی با استقلال توانستند به دو تساوی پی در پی دست پیدا کنند تا حداقل امتیاز را در حساب خود واریز کنند و بعد از آن نیز مجدداً به دو پیروزی دست پیدا کردند. اولین بازی برابر تیم پدیده به عنوان یکی از شگفتی سازان لیگ هجدهم و دومین نیز برابر تیم النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا که سرسخت‌ترین حریفان ذوبی‌ها در مرحله گروهی محسوب می شود.

حالا اگر ذوبی ها بتوانند دیدار امروز خود برابر استقلال خوزستان را با پیروزی پشت سر بگذارند می توانند همچنان به روند صعودی خود ادامه دهند و هواداران این تیم و البته علی منصوریان می توانند امیدوار باشند که باز هم بازگشتی تاریخی را برای این تیم و مربی خواهند داشت بازگشتی که باعث تکرار تاریخ برای آنها خواهد شد و البته یک بار دیگر لیاقت این مربی و تیمش را به فوتبالی ها نشان خواهد داد.

ذوب آهن اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا نیز اوضاع مناسبی دارد آنها پس از برتری برابر الکویت توانستند به مرحله گروهی راه پیدا کنند و در این دوره از بازیها هم تاکنون دو بازی خود را به پایان رسانده اند بازی اول برابر الزورا عراق با تساوی بدون گل و بازی دوم برابر تیم النصر عربستان با پیروزی ۳ بر ۲ و همین نتایج باعث شد تا شاگردان منصوریان به دلیل فقط تفاضل گل پایین‌تر در رده دوم جدول گروه خود قرار بگیرند

بازی دو تیم ذوب آهن اصفهان و استقلال خوزستان عصر امروز و ساعت ۴:۳۰ عصر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد. ‌

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wjr76

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر (عکس)