تاریخ انتشار: 1398/01/12 14:42
کد خبر: 104942

سپاهان تنها تیمی که 3 بازی بزرگ دارد

مدعی طلایی پوش عنوان قهرمانی لیگ، برای رسیدن به ششمین جام لیگ برتر خود باید بازی های بزرگ را با موفقیت پشت سر بگذارد.
سپاهان تنها تیمی که 3 بازی بزرگ دارد

در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر، همچنان 5 تیم به شکل جدی مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند و داغ ترین کورس قهرمانی تاریخ لیگ برتر شکل گرفته است.

در این کورس، یکی از تیم های مدعی سپاهان اصفهان است. قهرمان 5 دوره از لیگ برتر، امسال هم به دنبال یک عنوان دیگر است تا با فاصله بیشتری، پرافتخارترین تیم این مسابقات لقب بگیرد.

سپاهان با امیر قلعه نویی در حال حاضر 46 امتیازی است و در رده سوم جدول جای گرفته است. وضعیت فعلی یعنی فاصله 2 امتیازی با پرسپولیس و کم داشتن تفاضل گل نسبت به تراکتور، نشان می دهد که طلایی پوشان باید در هفت بازی باقیمانده، 3 امتیاز بیشتر از شاگردان برانکو کسب کنند و یک امتیاز هم بیشتر از تراکتور به دست بیاورند.

از طرفی دیگر، با نگاهی به برنامه بازی های سپاهان، یک نکته مهم به چشم می خورد. سپاهان در بین مدعی های قهرمانی لیگ، از بیشترین بازی های 6 امتیازی بهره می برد. اصفهانی ها تنها تیمی هستند که 3 بازی بزرگ در ادامه فصل دارند. این فاکتور می تواند برنامه سپاهان را دشوار کند، اما در نقطه مقابل می تواند به برداشتن گام های بلند توسط این تیم کمک شایانی کند.

سپاهان باید در ادامه لیگ با استقلال، پرسپولیس و پدیده روبرو شود. این تیم برای بیشتر کردن فاصله با استقلال، نیاز به برد این تیم در نقش جهان دارد. همین هدف را می توان برای سپاهان در دیدار مقابل پدیده هم متصور بود. مهم ترین بازی شاگردان قلعه نویی اما جدالشان با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است. بهترین راهی که سپاهان برای جبران اختلاف 2 امتیازی با پرسپولیس در پیش دارد، پیروزی در دیدار رودررو است. از همین رو، دیدار با پرسپولیس به معنای واقعی یک فینال برای سپاهان محسوب می شود.

سپاهان در کنار این بازی های بزرگ، 4 مسابقه هم با تیم های غیر مدعی لیگ دارد. یک برگ برنده برای تیم قلعه نویی، مصاف این تیم در هفته پایانی با استقلال خوزستان است. از آنجا که ممکن است سقوط آبی های اهواز تا قبل از هفته سی ام مسجل شده باشد، این یک شانس بزرگ برای سپاهان به حساب می آید. دیگر تیمی که در اصفهان به مصاف سپاهان می رود، ماشین سازی تبریز است. این حریف که با 4 مدعی قهرمانی لیگ بازی خواهد داشت، قطعا دست و پا بسته نیست و می تواند مشکلاتی را برای بالانشین ها ایجاد کند.

دو بازی خارج از خانه سپاهان هم برابر نساجی و سایپا خواهد بود. دیدار با نساجی، اولین بازی پیش روی سپاهان است و تیم قلعه نویی که در اصفهان به سختی توانست این حریف شمالی را شکست دهد، بدون کی روش استنلیِِ محروم، باید در قائمشهر با این تیم روبرو شود. تا کنون از بین مدعیان، تیم های پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی میهمان نساجی بوده اند که هیچ کدام با پیروزی ورزشگاه وطنی را ترک نکرده اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rqm8m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طلسم ادامه دار سپاهان برابر سبزقباها؛ باز شدن دروازه ماشین سازان بعد از ۴۰۷ دقیقه