تاریخ انتشار: 1398/01/14 10:46
کد خبر: 104827

گفت و گویی خواندنی با ستاره دربی89

احمد نوراللهی در مصاحبه ویژه به بیست سئوال پاسخ داد.با ستاره دربی 89 از جنگ بزرگ لیگ شروع کردیم و به سیل گلستان،محل تولد او رسیدیم.
گفت و گویی خواندنی با ستاره دربی89

هافبک دفاعی ملی پوش پرسپولیس بعد از درخشش در دربی و ثبت اسم خود دربین گلزنان سه امتیازی این مسابقه برای اولین بار از حس و حال ویژه و خوشحالی گل زدن در این نبرد می گوید. فریادی که او بعد ازضربه سر چکشی اش از گلویش خارج می شد؛همراه با استارتی به سمت طرفداران پرسپولیس.مسیری که برای هر فوتبالیستی یک رویاست. فکر می کنید در آن لحظات یک بازیکن فوتبال به چه فکر می کند؟

 

توصیف لحظه گل در دربی

مهدی (ترابی) رفت پشت کرنر و توپ را فرستاد.اول کار دقیق توپ را ندیدم.اما یکهو توپ آمد سمت من و با ضربه من رفت توی دروازه. بعد هم رفتم برای شادی گل، واقعا خوشحال کننده است که شما در دربی گل بزنید. البته همانطور که می دانید دربی های دیگری هم بود که آن را به خاطر بسپارم. همانطور که خودتان گفتید دربی 4-2 گل اول بازی روی شوت من به دست آمد. آن حرکت هم همیشه در خاطرم می ماند که مهدی طارمی ریباند شوت من را به گل تبدیل کرد. اما فکر می‌کنم این بازی آخر بهترین دربی من بود.

 

توپ داخل دروازه نرفته شادی گل را شروع کردم

وقتی ضربه را زدم حس کردم گل شده. سرم را کمی پایین آورده بودم که ضربه ام حتما به گل تبدیل شود و هنوز توپ درون دروازه نرفته بود من رفتم برای شادی گل. چون سه امتیاز را هم گرفتیم این لحظه بیشتر در خاطرم می ماند و فکر کنم بهترین لحظه همه دربی هایم بوده. البته همیشه این را می گویم که در بازی های اینچنینی تنها پیروزی مهم است و فرقی نمی کند کدام بازیکن گلزنی کند. بازیکنان همه عالی بودند و انصافاً خط به خط  همه عالی بودند. این یکی از حساس ترین دربی ها بود چرا که اگر استقلال بازی را می برد می توانست در کورس قهرمانی باقی بماند و خب حق بدهید که گلزنی درآن هم خیلی ویژه باشد.

 

اول از دست کمال فرار کردم و بعد رفتم سراغ شادی گل

توصیف کردن لحظه گلزنی و اینکه آدم به چه فکر می کند راحت نیست چون یک بخشی اش مال ناخودآگاه ماست. من دویدم تا شادی گل کنم اما ناگهان کمال از پشت من را گرفت . جوری من را گرفته بود که اول باید از دست او فرار می کردم و سپس با خیال راحت شادی گل می کردم(خنده)به هرحال حس خیلی قشنگی است.

 

 

ذهنی آماده گل زدن بودم

هیچ کسی فکرش را نمی کرد که من در این بازی سرم یا پایم به گل باز بشود. هرچند خود من هم فکر می کردم علی علیپور یا مهدی ترابی و یا هافبک‌هایی که بیشتر گلزنی کرده بودند در این بازی گل بزنند اما از نظر ذهنی کاملا آماده بودم. چون گل زدن در بازی قبلی مقابل سپیدرود باعث شده بود تا من روحیه بگیرم و خیلی انگیزه داشتم که به جبران موقعیت هایی که در بازی هایی مثل فولاد یا السد از دست دادم در این بازی کار ویژه تری برای تیم بکنم. همانطور که گفتم آن گل در بازی قبلی به من اعتماد به نفس بیشتری داده بود.

 

فکر می کردم علیپور یا ترابی گل بزنند

خودم فکر می کردم علی (علیپور) گل بزند یا مهدی که خیلی انگیزه داشت به خصوص که قبلا هم به استقلال گل زده اما فرصتش پیش نیامد. اما ارزش پاسی که مهدی(ترابی) داد بسیار زیاد بود که خداراشکر توانستم آن را تبدیل به گل کنم.

 

این  دربی برای من بهترین بود

بهترین دربی طبیعتا دربی ایست که در آن گل زده باشی.در اولین دربی در اولین سالی که من و مهدی طارمی به پرسپولیس آمدیم تیم مان برد. من و مهدی نیمه دوم به زمین آمدیم و خدا را شکر اولین دربی ام به سود ما تمام شد. دربی 4-2 هم برای من عالی بود اما در مجموع دربی اخیر برای من بهترین بود. من زحمت همه بچه ها را به گل پیروزی تبدیل کردم و معلوم است که برای من بهترین است.

 

برانکو گفت می توانی بازی کنی؟

از روز قبل از بازی همسترینگ پشت پایم مشکل ساز شد. پزشکان تلاش کردند تا من را به بازی برسانند. قبل از بازی هم هم سوزن زده بودم به پایم. در بین دو نیمه آقای برانکو به من گفت اگه میخواهی تعویض شوی نفر دیگری را به جایت به میدان می فرستم اما من گفتم که نمی خواهم تعویض شوم دلم می خواهد هرطور که شده باید در زمین بمانم. با خودم می گفتم شاید یک ضربه یا یک حرکتی از من به کمک تیم بیاید. هر چه به زمان پایان بازی هم نزدیک می شدیم اوضاع پایم بدتر می شد.

 

همه بازیکنان ما با درد به میدان می روند

البته باید بگویم همه بازیکنان ما با مصدومیت در زمین حضور داشتند، سیدجلال، شجاع و... با مصدومیت پا به زمین گذاشتند. همه با درد کار می کنند برای اینکه در نیم فصل اول شرایط برای ما سخت بود و 11 بازیکن بزرگسال داشتیم و بقیه بازیکنان نیز از جوانان و امید در تمرینات بودند. همین باعث شد تا بازیکنان فشار بیشتری متحمل شوند و از لحاظ بدنی همه بازیکنان شرایط سختی را پشت سر بگذارند. وقتی صحبت از مصدومیت می شود به همین دلیل است. البته با شرایطی که داشتیم کسی تصور نمی کرد ما قهرمان لیگ برتر شویم و یا به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم .  اما ما کمبودهایمان را کمبود بازیکن را با دوندگی بیشتر جبران کردیم و فشار زیادی را پشت سر گذاشتیم که گاهی خود را نشان می دهد.

 

پست موردعلاقه ام هافبک دفاعی است

در این چند سالی که برانکو سرمربی پرسپولیس شده است در سیستم 2-4-4 ایشان من در هر چهار پست میانه میدان بازی کردم. من در چپ و راست و هجومی هم بازی کردم اما پست اصلی خودم هافبک دفاعی است در صورتی که قرار باشد در هافبک دفاعی به میدان نروم از پست چپ بیشتر خوشم می آید. اوایل تغییر پست کمی سخت است چون باید در آن جا بیفتید. پستی که من بازی می کنم جا زیادی برای پیشرفت دارد. البته این را هم بگویم اوضاع سختی هم برای حضور در این پست داریم چرا که آقای برانکو می گوید دو بازیکن کناری چپ و راست باید 50 درصد کمال را پوشش دهند و 50 درصد هم باید به فکر کارهای هجومی باشند. همین موضوع باعث شده تا شرایط سختی داشته باشم. هم باید به عقب بروید و هم باید راه حمله به دروازه حریف را باز کنید.

 

تابع آقای برانکو هستیم

بازیکن باید در خدمت تیم باشد.در این چند سال هر جایی که آقای برانکو گفتند من بازی کردم. درست است من به پست هافک دفاعی علاقه مند هستم اما پستم این است که تخصصی هم نیست و  باید بگویم متاسفانه در برخی از بازی ها، ممکن است بازی من به چشم نیاید ودیده نشود اما خوشبختانه مربی ام خوب متوجه می شود. وظیفه من پرس و بازیسازی و همه این هاست .این را هم باید بگویم که آقای برانکو در این چند سال به بهترین نحو روی وضعیت بدنی ما کار کرد و ایده ها و افکار او برای بدنسازی بازیکنان تیم به خوبی جواب داده و انگار 13-14 بازیکن در زمین هستیم.

 

داور خط اعتقادی به پنالتی نداشت اما خورشیدی عوض نکرد

بعد از اعلام پنالتی برای استقلالی ها ما کمی شوکه شده بودیم ضمن آنکه داور خط هم اعتقادی به پنالتی نداشت وقتی فیلم بازی را ببینید متوجه این موضوع می شوید. به همین دلیل تصور می کردم که داور پنالتی را پس از صحبت با داور خط پس می گیرد که این اتفاق نیفتاد و آنها بهترین فرصت را برای باز کردن دروازه ما به دست آوردند. البته من نشنیدم کارشناسان چه گفتند خودم هم در این باره نظری محکم ندارم که بخواهم اظهارنظر کنم. البته باید این را هم بگویم که آقای خورشیدی فر در این بازی مشکلی نداشتند که بخواهد در بازی تاثیرگذار باشد.

 

یک حسی به من می گفت آن پنالتی گل نمی شود

طبیعی است که ما دلمان نمی خواست آن پنالتی تبدیل به گل بشود. من هنگام زدن ضربه، در قسمت چپ محوطه جریمه ایستاده بودم. یک حسی به من می گفت این توپ خراب می شود و در نهایت هم همین اتفاق افتاد. بهرحال این موضوعی است که که برای خیلی ها اتفاق می افتد. فرشید یکی از بهترین فوتبالیست های ایران است. امیدوارم به او کمک کنند تا بتواند دوباره برگردد. من با او در تیم امید ایران همبازی بودم و به همین دلیل او را یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران می دانم. بهرحال بزرگترین بازیکنان دنیا نیز پنالتی خراب می کنند.

 

چیزی نمانده بود تا در بدترین دقیقه بازی گل بخوریم

وقتی ضربه پنالتی به بالای دروازه رفت کمی خیالمان راحت شد. بهرحال بدترین دقایق بازی برای گل خوردن اواخر نیمه اول و اواخر بازی است چرا که دیگر جبران کردن آن سخت خواهد بود و استقلالی ها نیز پس از آن روحیه می گرفتند و با انگیزه ای که برای پیروزی پیدا کرده بودند می توانستند برای ما شدیدا ایجاد مشکل کنند. آن پنالتی خیلی نکته مهمی بود که به نفع ما تمام شد.

 

بیرانوند مطمئن می گفت نظر داور برمی گردد

شرایط دربی به گونه ای کاملا متفاوت با شرایط عادی بازی های دیگر است. بازیکنان از جان مایه می گذارند تا نتیجه این بازی را از دست ندهند و به همین دلیل می بینیم که در دقایقی از بازی را آنها با اعتراض های بیشتر سر می کنند تا بتوانند اوضاع را به سود خود تغییر دهند. مانند بازی اخیر که پرسپولیسی ها سعی داشتند داور را متوجه اشتباهش کنند چرا که داور خط اعتقادی به پنالتی نداشت. علی بیرانوند هم خیلی مطمئن می گفت داور این پنالتی را باز پس می گیرد که در نهایت این اتفاق هم نیفتاد. به نظر من هم  کمال  در ابتدا توپ را زد.

 

امسال بهترین سال فوتبالی ام بود

امسال، سال خوبی در فوتبال داشتم. البته نیم فصل دوم سالی که به پرسپولیس هم آمده بودم خیلی خوب بود. سالی که اوج بازی هایم دیدار برابر الهلال بود. هر چند آن بازی را باختیم اما من توانستم بازی فوق العاده ای از خودم به نمایش بگذارم و هر باز که آقای برانکو می خواهد برای من مثال بزند از آن بازی می گوید. همیشه به من آن بازی را یادآوری می کند.

 

تنها ملی پوشی بود که یک روز هم استراحت نکردم

ما 44 روز با تیم ملی در اردو بودیم. پس از پایان کار ما در جام ملت ها، وقتی به ایران آمدیم با وجود اینکه شدیدا خسته بودم اما به آقای برانکو گفتم که اگر لازم است برای بازی با سپیدرود بدون استراحت به شمال ایران بروم. در نهایت پس از 44 روز حضور در اردو وقتی از دبی به ایران آمدیم خیلی سریع و پس از گذشت مدت زمان کمی خودم را آماده کردم تا به رشت بروم. با این حساب می توانیم بگوییم من تنها ملی پوشی اصلا استراحتی نداشتم که البته در یک مقطعی هم واقعا به بدنم فشار شدیدی وارد شد.

 

خجالتی ام اما نه در زمین

من بیرون از فوتبال همیشه سعی می کنم ماخوذ به حیا و مودب باشم و اصولا همه می دانند من کاری به کسی ندارم و به همین دلیل اصولا کسی هم با من کاری ندارد شاید خیلی ها فکر می کنند که با این اخلاق آرام و با حیا بودن در فوتبال برایم مشکل ساز می شود اما هر کسی که با من روبرو شده این را می داند که من برای حقم تا آخر بازی هم که شده تلاش می کنم!(خنده)

 

نتوانستم به هم شهری هایم سر بزنم

من همه جای استان گلستان زندگی کردم.  در حالی که انتظار داشتیم در ابتدای سال و عید نوروز اخبار خوبی بشنویم خبرهای ناگوار مربوط به سیل در همه جای ایران به گوشمان رسید. متاسفانه شرایط  خوب نیست.انشاء الله مسئولان کمک کنند و به مردم رسیدگی بشود. خیلی دوست داشتم حتما یک سفر به استان خودم یعنی استان گلستان بروم اما این متاسفانه نشد و متاسفانه با برنامه بازی های چهار روزه و تمریناتی که هست باز هم نمی توانم به گلستان بروم اما از اینجا به همشهری هایم سلام می کنم وبا ابراز همدردی  تاکید می کنم در این مشکلات کنار آنها خواهیم بود.

 

امیدوارم پیراهن را با قیمت خوبی بفروشیم

تصمیم گرفتم پیراهنی که با آن در دربی گلزنی کردم را به فروش برسانم تا حداقل از این طریق بتوانم کمکی کنم و حالا باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد تا به واسطه آن ما هم بتوانیم دل آنها را خوش کنیم. بهرحال چه کسانی که به تیم ملی علاقه دارند و چه کسانی به پرسپولیس، امیدوارم پا پیش بگذارند تا به کمک هم کمی شرایط را روبراه تر کنیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48azwk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محمدخانی: دفاع پرسپولیس در دربی بی‌نقص عمل کرد