تاریخ انتشار: 1398/01/15 15:24
کد خبر: 104678

لیکنز: احتمالا سوگیتا را دو تا سه هفته نداشته باشیم

جرج لیکنز، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: زمانی که نام صنعت نفت می‌آید، به یاد شکست و حذف در جام حذفی و شکست در لیگ برتر می‌افتیم.
لیکنز: احتمالا سوگیتا را دو تا سه هفته نداشته باشیم

جرج لیکنز در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مقابل صنعت نفت آبادان گفت: روز 13 بدر وقتی در کنار هتل دیدم مردم به پیک‌نیک آمدند و شادی را در چهره آنها دیدم، خیلی خوشحال شدم. خیلی خوشحال شدم که مردم لحظات خوبی را کنار خانواده‌های خود می‌گذرانند. باید به خاطر سیل‌هایی که در استان‌های مختلف ایران رخ داد، تسلیت بگویم. امیدوارم راهکارهای لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شده باشد و در آینده شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی ادامه داد: نمی‌دانم این موضوع را دیدید یا نه؛ وقتی استقلال خوزستان در بازی قبل نیمه دوم را با 9 نفر آغاز کرد، با اینکه داور سوت را زده بود، بازی را پنج دقیقه نگه داشتیم تا بازیکنان تیم حریف بیایند. این کار خوبی بود که باشگاه تراکتورسازی انجام داد.

سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه تیمش تمرینات زیادی برای باز کردن دروازه حریفان انجام می‌دهد، تصریح کرد: خودمان را به سپاهانی رساندیم که بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد. در این راستا کار بسیار سختی را در کادر فنی، کادر پزشکی و بازیکنان انجام داده‌ایم. فردا به مصاف حریف خوبی می‌رویم و امیدوارم بازی خوبی برابر این تیم ارائه کنیم. زمانی که نام صنعت نفت می‌آید، به یاد شکست و حذف در جام حذفی و شکست در لیگ برتر می‌افتیم. امیدوارم بازیکنان انگیزه لازم را داشته باشند تا شکست‌های نیم‌فصل اول را جبران کنند.

لیکنز با بیان اینکه به حضور هواداران تراکتورسازی در بازی فردا امیدوار است، گفت: امیدوارم هواداران‌مان در مسابقه فردا از ما حمایت و در جبران نتایج بازی‌های دور رفت به ما کمک کنند. می‌دانم صنعت نفت به خوبی خودش را برای بازی فردا آماده کرده و تیم خوبی است. صنعت نفت با وجود اینکه هفته گذشته زمان زیادی را با یک بازیکن کمتر پشت سر گذاشت و شکست خورد، تیم بسیار خوبی است. حریف ما 15 تساوی داشته، اما به دنبال پیروزی و کسب بهترین نتایج است. نتایج این تیم همین موضوع را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به غیبت ستاره ژاپنی تراکتورسازی برای دیدار فردا خاطرنشان کرد: سوگیتا را به خاطر مصدومیتی که در دیدار برابر استقلال خوزستان دچار شد، در اختیار نداریم و پیش‌بینی می‌شود دو تا سه هفته او را نداشته باشیم. تلاش می‌کنیم او را به ترکیب تیم بازگردانیم و به شرایط بازی برسانیم. هفته‌های قبل بدشانسی‌هایی داشتیم. دژاگه را در بازی خانگی هفته قبل به همراه نداشتیم و شجاعی هم هفته گذشته محروم بود. حالا هم مصدومیت گریبانگیر سوگیتا شده است. امیدواریم در ادامه راه به موفقیت برسیم.

سرمربی تراکتورسازی راجع به شانس تیمش برای قهرمانی در هفته‌های باقیمانده لیگ برتر گفت:‌ برنامه ما برای آینده، برنامه‌ای است که تا الان داشته‌ایم. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و فعلاً مهمترین دیدار ما، مسابقه با صنعت نفت است. پس از آن می‌توانیم به دیدارهای بعدی فکر کنیم. تنها قولی که می‌توانیم بدهیم، این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم. ما برای فصل آینده هم یک دورنما داریم. برنامه کوتاه‌مدت ما این است که بازی به بازی پیش برویم و تلاش می‌کنیم به موفقیت برسیم. بالای جدول شرایط حساسی دارد و پنج تیم نخست، اختلاف کمی با هم دارند. یک تیم با یک پیروزی می‌تواند خودش را به بالای جدول برساند و با یک باخت، از قافله عقب می‌ماند.

«36 گل زده برای تراکتورسازی نشان می‌دهد بازی‌های هجومی ارائه می‌کنیم و دوست داریم نتایج خوبی بگیریم.»، لیکنز ضمن بیان این جمله اظهار داشت: دوست دارم از تمام پتانسیل تیم استفاده کنم تا تیمم بهترین عملکرد را نشان بدهد. برنامه زنوزی (مالک باشگاه تراکتورسازی) طولانی مدت است و نمی‌خواهم فشاری روی بازیکنان ما باشد. ضمن اینکه می‌توانیم پایه‌های تیم را قوی‌تر کنیم، الان نمی‌خواهم فشار قهرمانی روی تراکتورسازی باشد. سال آینده تیم را قوی‌تر می‌کنیم و می‌توانیم انتظارات بیشتری داشته باشیم.

وی در مورد بازگشت دیرهنگام استوکس به تمرینات تراکتورسازان که باعث شد مدت کمی در بازی با استقلال خوزستان به میدان برود، تصریح کرد: این یک مسئله درون خانوادگی است و نمی‌خواهم به بیرون از خانواده انتقال دهم. همه‌ی بازیکنان از جمله دژاگه، شجاعی، سوگیتا و استوکس مانند فرزندان ما هستند. این موضوع را داخل تیم حل کردیم. دوست داریم در همه بازی‌ها به پیروزی برسیم و برای آن برنامه داریم. بازیکنان تمام خواسته‌های ما را در زمین اجرا می‌کنند و دوست ندارم بیرون از خانواده درباره مسئله‌ای خانوادگی صحبت کنم. به استوکس به دلیل اتفاقی که افتاد، کمتر بازی دادیم.

سرمربی تراکتورسازان با اشاره به حضور چند بازیکن در پست‌های مختلف در تیمش گفت: برای موفقیت وقتی بازیکنان در پست‌های مختلف جایگزین می‌شوند، باید عملکرد خوبی داشته باشند. خوشحالم که آنها کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. در اهواز بازی جوانمردانه‌ای ارائه کردیم و خوشحالم این نگرش مثبت در تیم ما وجود دارد. دوست ندارم داوری‌ها را نقد و بررسی کنم. داور ممکن است اشتباه کند و یک پنالتی برای ما نگیرد. ما باید این موضوع را به عنوان اشتباه داوری قبول کنیم و نمی‌خواهیم از چارچوب جوانمردانه خود خارج شویم.

لیکنز با اشاره به حضور مسعود شجاعی در اردوی تیمش در دیدار مقابل استقلال خوزستان با وجود محرومیت خاطرنشان کرد: این به بازیکنان جوان ما کمک می‌کند تا روحیه خوبی داشته باشند و نشان‌دهنده جو خوب حاکم بر تیم ماست. ممکن است تغییراتی در هر بخش رخ بدهد، اما تلاش می‌کنیم باشگاه تراکتورسازی به یک باشگاه فوق‌العاده تبدیل شود. برنامه‌ریزی ما کوتاه‌مدت نیست. بلکه برای بلندمدت هم برنامه‌ریزی کردیم. ساختار خوبی در باشگاه ایجاد شده و حاصل آن، نتایجی است که کسب کرده‌ایم. ممکن است همه ما تغییر کنیم.

وی درباره بازنگشتن لی هری اروین به تمرینات تراکتورسازی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با داشته‌های خود کار کنیم. اروین پس از غیبتی که داشت، به تیم بازگشت و گفت که می‌خواهد به شرایط گذشته‌اش بازگردد. پس از تست‌هایی که از او گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم که اروین به بدنسازی بیشتری نیاز دارد. او پس از اینکه از ایران رفت، دیگر بازنگشت، اما نمی‌خواهیم به او فکر کنیم. باید به داشته‌های‌مان فکر کنیم و کارمان را با آنها پیش ببریم. برنامه ویژه‌ای برای اروین داشتیم، اما هنوز به تیم بازنگشته و موضوع برای من خیلی ساده است. تمرکزم را روی بازیکنانی گذاشته‌ام که آنها را در اختیار دارم. اگر یک بازیکن، حرفه‌ای باشد، باید در زمان تعیین‌شده به تمرینات تیمش برگردد.

سرمربی تراکتورسازی پس از مواجهه با سوالی درباره برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر گفت: هیچ وقت درباره مربی یا شخص دیگری حرف نمی‌زنم و صحبتم درباره کادری است که با آن کار می‌کنم.

لیکنز درباره اینکه نسبت به همه‌ی مربیانی که این فصل در تراکتورسازی بوده‌اند، عملکرد بهتری داشته است، تصریح کرد: از زمانی که به تراکتورسازی آمده‌ام، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد چنین نتایجی کسب کنیم. ما روی خطوط دفاع و حمله تیم کار کردیم و عملکرد خوبی در این بخش‌ها از خود نشان داده‌ایم. همچنین نفراتی که کنارم بوده‌اند، اطلاعات خوبی به من داده‌اند و میزبانی آنها فوق‌العاده بود. حمایت باشگاه از من بسیار خوب بود و حاصل همه‌ی این مسائل، نتایجی بود که تراکتورسازی کسب کرده است.

«احساس می‌کنم اینجا در منزل خودم هستم و حس خیلی خوبی دارم.»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: دوست دارم برنامه بلندمدتم به خوبی انجام شود تا سال آینده یک تیم مدعی باشیم. مدیران باشگاه تراکتورسازی از اهدافی که دارم حمایت کرده‌اند و امیدوارم این نتایج و موفقیت‌ها تداوم داشته باشد. تمام مجموعه باشگاه تراکتورسازی، به خصوص طرفداران برای رسیدن به این موفقیت به حمایت از هم نیاز داریم. من هیچ وقت درباره غیرممکن حرف نمی‌زنم و درباره مسائلی صحبت می‌کنم که دست‌یافتنی باشد. باید طبق برنامه پیش برویم تا به اهداف خود دست یابیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bnjzv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی سپیدرود در نشست خبری حضور نیافت