تاریخ انتشار: 1398/01/17 12:13
کد خبر: 104471

مامه تیام: پیوستنم به استقلال باعث دوری من از تیم ملی شد

مامه تیام مهاجم پیشین استقلال گفت که حضور در این تیم او را از تیم ملی کشورش دور کرده است.
مامه تیام: پیوستنم به استقلال باعث دوری من از تیم ملی شد

روزنامه البیان امارات گفت و گوی تفصیلی با مامه تیام مهاجم سنگالی باشگاه عجمان انجام داده که در آن به نکات جالب توجهی اشاره شده است.

در مقدمه این مصاحبه آمده است: تیام که فعالیت حرفه‌ای خودش را در اروپا آغاز کرد و سپس وارد لیگ ایران شد به دلیل تمایل خانواده‌اش فوتبال امارات را انتخاب کرد و به باشگاه عجمان پیوست. تمایل همسر و همچنین مادر تیام به زندگی در امارات موجب شد خیلی زود پیشنهاد عجمان را بپذیرد و با پرداخت مبلغی به باشگاه استقلال رضایتنامه خودش را دریافت کند.

تیام از حضور در امارات راضی است و اعتقاد دارد تاکنون عملکرد خوبی در عجمان داشته است. او در خصوص حضورش در امارات گفت: قبل از پیوستن به عجمان به همراه استقلال سفری به امارات داشتم. برای دیدار با العین به اینجا آمده بودم و خوشبختانه در پایان فصل پیشنهادی از لیگ امارات دریافت کردم که برایم ارزشمند بود. قبل از آن اطلاعات زیادی از فوتبال امارات نداشتم اما می‌توانم بگویم از حضور در اینجا خوشحالم. برگزاری مسابقات بسیار خوب است، امکانات مناسبی در اختیار داریم و همینطور رقابت‌ها جذاب است چرا که پیش بینی نتیجه هیچ مسابقه‌ای در اینجا آسان نیست. حالا فکر می‌کنم به اندازه کافی زمان داشته‌ام و می‌توانم توانایی واقعا خودم را در اینجا نشان دهم.

مهاجم سابق استقلال اضافه کرد: در آغاز فصل شروع بسیار خوبی داشتم اما بعد از آن مدتی موفق به گلزنی نشدم که فکر می‌کنم کاملا طبیعی بود. در واقع نیاز به زمان بیشتری داشتم چرا که وقتی به یک لیگ جدید می‌آیید تطبیق شرایط تا حدودی دشوار می‌شود. تا اینجا 6 گل برای عجمان به ثمر رسانده‌ام که می دانم عدد زیادی نیست و تلاش می‌کنم باز هم عملکرد بهتری داشته باشم و بتوانم به موفقیت تیم کمک کنم.

تیام در پاسخ به این سوال که برخی عقیده دارند در لیگ ایران و تیم استقلال عملکرد بهتری داشتی، گفت: قبول دارم که در فصل گذشته عملکرد بهتری داشتم و تلاش می‌کنم به همان سطح آمادگی که در استقلال داشتم برسم. امیدوارم این شرایط برای من فراهم شود.

تیام با اشاره به ماجرای انتقالش از استقلال به عجمان گفت: خانواده کوچک من نقش زیادی در این موضوع داشتند. وقتی برای دیدار با العین به امارات آمدیم خودم و اعضای خانواده‌ام به این کشور علاقمند شدیم. در واقع خانواده از من خواستند شرایطی را ایجاد کنم که بتوانیم در امارات زندگی کنیم. همچنین تمایل داشتم بعد از حضور در ایران، ایتالیا، بلژیک و یونان تجربه متفاوتی در فوتبال داشته باشم و به همین دلیل امارات را انتخاب کردم. مادرم هم در این انتقال تاثیر داشت. ما از یک خانواده مسلمان هستیم و مادرم دوست داشت همچنان در یک کشور اسلامی زندگی کنم.

تیام با استفاده از یکی از بندهای قرارداد و پرداخت مبلغی که موجب دریافت رضایتنامه از استقلال می شد به عجمان پیوست. مهاجم سنگالی در این خصوص گفت: من در استقلال عملکرد خوبی داشتم و 12 گل در 13 بازی به ثمر رساندم اما مایل بودم که شرایط را تغییر دهم و این بند در قرارداد به من کمک کرد. باید حرفه‌ای فکر می‌کردم و به همین دلیل امارات را انتخاب کردم. شنیده بودم که شرایط بازیکنان خارجی در اینجا بسیار خوب است و به همین دلیل با قراردادی دوساله راهی عجمان شدم.

تیام در خصوص دوری‌اش از تیم ملی سنگال گفت: ورود به لیگ ایران باعث دوری من از تیم ملی شد. مربیان تیم ملی فوتبال اروپا را دنبال می‌کنند و به دنبال بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی هستند. از زمانی که وارد لیگ ایران شدم و به استقلال پیوستم شانس حضور در تیم ملی را از دست دادم. زمانی که در اروپا بودم ارتباطات بسیار خوبی داشته و حتی شانس حضور در اینتر، یوونتوس و امپولی را داشتم اما حالا بازگشت به چنین موقعیتی بسیار سخت است. این وضعیت من را ناراحت نمی‌کند. تنها تلاش می‌کنم با تمرکز به کار خودم ادامه دهم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zjevn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برهانی نگران وضعیت استقلال