تاریخ انتشار: 1398/01/26 16:14
کد خبر: 103342

قهرمان لیگ را سپاهان و تراکتورسازی مشخص می‌کنند

سیدمهدی سیدصالحی می گوید امیرقلعه نویی و فرهاد مجیدی هر دو اسطوره هستند و در واقع اطرافیان آنها آتش بیار معرکه شده اند.
قهرمان لیگ را سپاهان و تراکتورسازی مشخص می‌کنند

سیدمهدی سیدصالحی بازیکن سابق تیم های سپاهان، تراکتورسازی، استقلال و پرسپولیس تهران در مورد جدال جذاب و هیجانی دو تیم سپاهان و استقلال در چارچوب هفته 25 ام رقابت های لیگ برتر که با گل دقایق پایانی پاتوسی به سود آبی پوشان خاتمه یافت، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: بازی جذابی بود. هر دو تیم مدعی بودند. لیگی داریم که 5 تیم مدعی هستند و مساوی به درد هیچ یک از دو تیم نمی خورد. برد برای سپاهان خوب بود، چون اختلافش با پرسپولیس کم می شد و در بازی مستقیم می توانست این تیم را بگیرد و به صدر برود.

وی حرف هایش در مورد بازی دو تیم سپاهان و استقلال را ادامه داد و گفت: نیمه اول پایاپای بود. هر دو تیم موقعیت داشتند. سپاهان بیشتر توپ های مستقیم برای کی روش می فرستاد با کمک شهباززاده و مهرداد محمدی و همینطور استفاده از توپ های سوم که به مسلمان و کومان می رسید.

سیدصالحی در مورد شیوه بازی استقلال، افزود: سیستم استقلال 1-4-1-4   بود و برنامه آنها کارهای ترکیبی پاتوسی ایسما و حرکات بازیکنان میانی بود تا به دروازه سپاهان نزدیک شوند. نیمه دوم هم بازی پایاپایی بود تا دقیقه 80 و اگر توپ شهباززاده گل می شد، شرایط برعکس می شد. ولی استقلال از هوش و درایت پاتوسی استفاده کرد و به سه امتیاز رسید.

سوال بعدی ما از سیدصالحی در مورد تعویض های نیمه دوم امیرقلعه نویی بود و او پاسخ داد: آقای قلعه نویی در میان مربیان سابقه دار و مقام دار بوده است. بیشتر روی سیستم مستقیم تاکید می کند و بازیکنانی را جذب می کند که قدرت بیشتری در سرزنی داشته باشند. اولین سیستم امیرخان بازی مستقیم است. سال های قبل زمین های خوبی نداشتیم ولی الان زمین های بهتری داریم. در آن زمان تیم ها روی زمین نمی توانستند کار کنند و به ضربات ایستگاهی روی می آوردند و امیرخان تبحر خاصی روی این موضوع داشت. امیرخان هدفی که نیمه دوم داشت این بود که بیشتر از بازی مستقیم استفاده کند و از ضربات ایستگاهی به هدفش برسد ولی استقلالی ها هم کمتر خطا دادند.

وی اضافه کرد: بازی مستقیم باعث می شود تیم حریف عقب بنشیند و ضربات ایستگاهی بیشتری به تیم حریف می دهد. وقتی سه مهاجم هدف داشته باشید استقلال باید 6 مدافع در دفاع باشد و نتواند حمله کند. امیرخان می خواست از ضربات سوم و ایستگاهی استفاده کند. جلال را برای همین موضوع به زمین آورد تا بتواند از سرعت او هم استفاده کند. هدف درستی بود ولی اشتباهات فردی نتیجه بازی را تعیین کرد. گل استقلال به خاطر اشتباه بازیکن سپاهان بود و پاتوسی هم کار تیمی نکرد و تکنیک فردی اش بود که گل ساخت.

حرف های سیدصالحی با تمجید از قلعه نویی ادامه یافت و گفت: یک سال قهرمانی شاید شانسی باشد یا دو سال ولی نمی توان بیشتر از این شانسی قهرمانی شد. این قهرمانی ها نشان از هوش و درایت است. در ابتدای فصل هم قلعه نویی دست روی بازیکنانی گذاشت که با او کار کرده اند و برنامه او را می دانند. بازیکنانی در اختیار گرفته که زودتر او را به هدف می رسانند. این ها می دانند امیرخان چه چیزی برای موفقیت از آنها می خواهد.

سپس از سیدصالحی در مورد درگیری غیرمستقیم فرهاد مجیدی و امیرقلعه نویی پرسیدیم. او توضیح داد: فرهاد مجیدی و امیرخان دو اسطوره هستند. این اطرافیان هستند که آتش بیار ماجرا می شوند. من با فرهاد دو سال زندگی کرده ام. بازیکنی منضبط است که همیشه حرمت بزرگ تر را نگاه می دارد و شک ندارم این ماجراها به خاطر اطرافیان دو اسطوره استقلال است.

هواداران سپاهان اختلال زیادی در بازی سپاهان و استقلال ایجاد کردند. آیا این رفتار از نظر شما قابل توجیه است؟ سیدصالحی درباره این موضوع می گوید: ببینید این یک واقعیت است. سپاهان 10 سال پرمقام ترین تیم ایران بوده. هواداران سپاهان به نتیجه خوب، بازی خوب و قهرمانی عادت کرده اند. حالا هواداران انتظار دارند. سپاهان طی سال های گذشته بازیکنان خوبی نگرفته بود و هواداران خسته شده اند. هواداران هر بازی حمایت می کنند ولی انتظار دارند و سپاهان الکی به این ها پول نداده. می خواهد بیایند بزرگی کنند. بازیکن بزرگ باید بازی دربیاورد. اگر می خواستند بازی ساده بکنند، بازیکنان جوان می آوردند و جام هم که نمی گرفتند، می گفتند جوان بوده اند و در حال کسب تجربه.

سیدصالحی در ادامه با انتقاد از رفتارهایی که در نقش جهان شاهدش بودیم، عنوان کرد: الان برای شما یک مثال می زنم. سال 86 ما قهرمانی را به خاطر نارنجک از دست دادیم. درگیر چند جام در ایران و آسیا بودیم. ولی 6 ماه مارکوپولو بودیم. من خودم 3 ماه زن و بچه ام را ندیدم. آن هوادار نما باعث شد قهرمانی از دست برود. خود هواداران سپاهان هم می دانند، اگر بازی وقفه پیدا نمی کرد، شاید اینطوری نمی شد. اگر شما بازی رفت را ببینید در تهران خیلی بهتر بازی کردند. آن زمان فشاری روی سپاهان نبود و برعکس این استقلالی ها بودند که فشار زیادی را تحمل می کردند. باید بازیکنان سپاهان بدانند که این تیم بزرگ است. من سال 90 در سپاهان بودم و هیچ کس فکر نمی کرد با تغییراتی که انجام شد و بازیکنان بزرگی که از تیم رفتند، برای سومین مرتبه تیم قهرمان شود ولی نشان دادیم که سپاهان همیشه سپاهان است و می تواند موفق باشد. حالا هم حرفم این است که امیرخان کارش را بلد است و خواهش می کنم هواداران در بازی های باقی مانده هم فقط حمایت کنند.

سیدصالحی که در ترکیب 4 مدعی فعلی جدول لیگ برتر بازی کرده، در مورد این موضوع و اینکه چه تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی دارد، می گوید: خداوند به من لطف کرد و عنایت پرودگار است؛ اگر من در هر 4 تیم بالای جدول بوده ام. پرسپولیس الان بازی با سایپا را برده و به نفعش است. استقلال هم برده و نزدیک شده. تنها راه سپاهان و تراکتورسازی گرفتن امتیاز است. ضمن اینکه پرسپولیس سه بازی با با ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی دارد. پرسپولیس همه چیز دست خودش است. پرسپولیس اگر در این دو بازی امتیاز بگیرد، قهرمان می شود ولی اگر امتیاز از دست بدهد، قهرمان لیگ در هفته آخر مشخص می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rqjp6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



عقیلی: در صفائیه بازیکنان را غربال می کنیم
تیم ملی جوانان در اصفهان آماده تونمنت جهانی روسیه ؛