//
کدخبر: ۱۸۱۷۲۳ //

نتیجه معکوس یک قانون عجیب در فوتبال ایران

از چند فصل قبل وقتی تعداد خارجی‌های بی‌کیفیت لیگ ایران بالا رفت، مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با وضع قوانینی سعی در جلوگیری از ورود چنین بازیکنانی داشتند.

نتیجه معکوس یک قانون عجیب در فوتبال ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

در قوانین جدید بازیکنانی از قاره‌های آسیا، اقیانوسیه و آفریقای جنوبی می‌توانند وارد فوتبال ایران شوند که در دو فصل گذشته در رده‌های امید و بزرگسالان ملی‌پوش بوده‌اند. همچنین آن دسته از بازیکنانی که از قاره‌های اروپا و آمریکای جنوبی جذب باشگاه‌های لیگ برتری می‌شوند که در دو فصل گذشته در لیگ‌های A و B قاره‌های اشاره شده که منظور همان لیگ‌برتر و لیگ یک است، حداقل ١٠ بازی انجام داده باشند.
این قوانین در چند فصل اخیر برخی از باشگاه‌ها را با مشکلاتی مواجه کرد که نمونه بارز آن جذب آیاندا پاتوسی در نیم‌فصل لیگ هجدهم بود. این‌ هافبک آفریقایی که بدون ‌شک از کیفیت بالایی برخوردار است و به ستاره این روزهای استقلال تبدیل شده، چند هفته‌ای معطل ماند و حتی احتمال دیپورت‌شدن او از فوتبال ایران هم می‌رفت، چون در ٢‌سال اخیر برای تیم‌ملی کشورش بازی نکرده بود. درنهایت هم کسی نفهمید چطور مجوز بازی پاتوسی صادر شد، اما به‌ هرحال از زمانی که این بازیکن به ترکیب استقلال رسید، تیم وینفرد شفر حال و روز متفاوتی را تجربه کرد.
نمونه دیگر درباره کی‌روش استنلی، آقای گل فعلی لیگ‌برتر است که در سپاهان هم مثل ذوب‌آهن خوش درخشیده و با ١٤ گل در این فصل نقش کلیدی در ترکیب تیم قلعه‌نویی داشته است. این بازیکن برزیلی هم فصل گذشته وقتی می‌خواست جذب ذوب‌آهن شود، به خاطر بازی‌نکردن در سطح اول و دوم فوتبال برزیل طی ٢‌سال پیش از ورود به ایران با مشکلاتی مواجه شد و نزدیک بود دیپورت شود، اما ذوب‌آهن هرطور بود، مجوز بازی او را گرفت.
در واقع درخشش این ٢ بازیکن خارجی که جزو ستاره‌های فعلی لیگ‌برتر هستند،‌ نشان می‌دهد قوانینی که سازمان لیگ وضع کرده، نه‌تنها به فوتبال ایران کمک نکرده؛ بلکه ممکن است با نتیجه معکوس مواجه شود و امکان ورود چنین بازیکنان باکیفیتی به لیگ‌برتر را بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان